דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור את חג הפורים בבטחה 

מאת    [ 05/03/2012 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2404 פעמים ]

מאת: אנדרי מיטאס, מנהל אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור במוסד לבטיחות ולגיהות

חג הפורים מתקרב ומביא איתו שמחה לרוב. אך, תחפושות החג הססגוניות והנפצים המשמשים את הילדים כרוכים גם בסיכונים משמעותיים. אנדרי מטיאס, מנהל אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור במוסד לבטיחות ולגיהות, מביא לכם המלצות לגבי מה צריך לעשות כדי שלא תושבת שמחת החג בעקבות תאונה או חס וחלילה אסון:

 בחירת תחפושת:

 אם אתם מכינים את התחפושות לעצמכם יש להימנע משימוש בחומרים דליקים כגון בד סינטטי, נייר, קרטון, צמר גפן או נוצות. במידה ובחרתם לקנות תחפושות כדאי שתוודאו שהן תהיינה מבדים ומחומרים שהם חסיני אש או לפחות כאלו שעברו טיפול כנגד התלקחות. חפשו את התווית 562 המציינת שהתחפושת עומדת בתקן ישראלי.

מומלץ לבחור בתחפושות פשוטות, ללא כמויות גדולות של בד, לא רחבות מדי ולא נפוחות מדי – היכולות להקשות על התנועה החופשית של הילד. יש להימנע מתחפושות שכוללות שרוכים, חבלים וחוטים שהם ארוכים יותר מ-20 ס"מ, ועלולים להיכרך סביב הצוואר ולגרום לחנק.

מסיכות הן בדרך כלל צוהלות ושמחות, אך אם בוחרים להוסיפן לתחפושת רצוי לוודא גם שהן אינן מסתירות את שדה הראייה ושהתחפושות עצמן אינן מקשות על התנועה.

נעליים גדולות ו/או לא שרוכות עלולות לגרום למעידה ולנפילה.

אם בחרתם להוסיף גם צבע פנים או גוף, עדיף שהצביעה תיעשה אך ורק בצבעי איפור שאינם חוסמים את נקבוביות העור ואינם גורמים לאלרגיה במגע איתם.

בתחפושות לפעוטות יש להקפיד שהתחפושת איננה כוללת אביזרים קטנים אשר עלולים להיתלש ולהגיע לפיהם של הקטנים.

 אביזרים:

כדי לא להפחיד אנשים יתר על המידה, אין להשתמש בצעצועים ובכלי ירייה המהווים העתק מדויק בגודל ובצורה של כלי ירייה אמיתיים. אביזרי תחפושות אחרים, כגון חרבות או סכינים, עדיף שיהיו מחומרים רכים שאינם עלולים לפצוע את המשתמשים בהם. אין להשתמש באביזרי ירי המעיפים כדורי פלסטיק קשיח, חיצים בעלי חוד או כל כלי ירי אחר שיכול להוות סיכון לסובבים ולבעל האביזר. השימוש באקדחי קפצונים, פיקות וכד' אינו מומלץ. בכל מקרה אין להרשות להחזיק פיקות וקפצונים בכיס מאחר והם עלולים להידלק, ואין לירות בהם בקרבת האוזניים שלכם או של הסובבים אתכם.

בשימוש בתרסיסי קונפטי, ספגטי וכד', חשוב לוודא שעל המוצרים יש סימון של מכון התקנים. אסור לכוון את התרסיס לכוון הפנים והעיניים ואין להשתמש בהם בקרבה ללהבה או מקור אש גלויה. אם אתם רוצים להפעיל זיקוקין דינור, חשוב שהם יופעלו אך ורק על ידי אדם שבידו תעודה של מפעיל זיקוקין ובשום פנים ואופן אסור להשתמש בחזיזים, נפצים וחומרי נפץ או אבק שריפה למיניהם.

 כללי התנהגות במסיבות ואירועים:

בעת ארגון מסיבת פורים יש לתת את הדעת ותשומת הלב למספר המשתתפים הצפוי ולייעד מקום גדול מספיק כדי למנוע צפיפות מסוכנת. אין לתלות קישוטים על נורות ואביזרי חשמל.

יש לדאוג לדרכי מילוט פנויות ומסומנות, ואין לחסום מעברים ואין לנעול דלתות. יש לדאוג לאמצעי כיבו אש מתאימים כגון מטפי כיבוי וכלים אחרים לכיבוי אש. יש לדאוג להימצאות ציוד עזרה ראשונה ונוכחות של מגיש עזרה ראשונה במקום. ככלל מומלץ למנות אחראי לבטיחות ובטחון במסיבה, אשר ידאג להימצאות כל הציוד, האביזרים והאמצעים הדרושים לקיום מסיבה בטוחה. יש להנחות את הילדים להתרחק מכל מקור אש כגון תנורים, סיגריות או מצתים.

משלוחי מנות:

חשוב ש"משלוח מנות" המיועד להגיע לבתים בהם יש ילדים קטנים יש להקפיד שלא יכיל ממתקים קטנים כגון סוכריות קטנות, פיצוחים או גרעינים.

 

המוסד לבטיחות ולגיהות מאחל לכולם חג פורים שמח ובטוח!


למידע נוסף  לגבי איך להעביר את חג הפורים בבטחה, ניתן לפנות למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות, ללא תשלום וללא כל התחייבות דרך המספר: 9394* מכל טלפון, או דרך האתר: http://www.osh.org.il 

 

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה  באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי  הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב