דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפור מקרה מהקליניקה 

מאת    [ 12/02/2012 ]

מילים במאמר: 673   [ נצפה 3990 פעמים ]

כשיודפת היגיע אלי לטיפול בתמציות פרחי ארץ ישראל היא הייתה מיואשת. היא נולדה למשפחה שומרת מסורת וגרה באחד מהישובים הדתיים שמחוץ לקו הירוק. היא הייתה כבר בת עשרים ושש שזה גיל מבוגר להתחתן במגזר הדתי ובנוסף היא סבלה מסוכרת נעורים.

 יודפת השתוקקה להתחתן ולהקים משפחה, היא רק השתחררה ממערכת יחסים אובססיבית והחשש הגדול שלה היה שהיא לעולם לא תמצא בן זוג בגלל מחלת סוכרת הנעורים. היא האמינה שהמחלה הזו היא פגם בה שכול מי שידע על כך יברח ממנה כנשוך נחש.

 הבהרה: סוכרת נעורים מוגדרת כסוכרת דרגה 1. עיקר ההופעה היא מתחת לגיל 30 בייחוד לפני גיל בית הספר. המחלה מתאפיינת בהרס תאי הבתא של הלבלב המוביל  למחסור מוחלט באינסולין ובתלות במקורות חיצוניים לאיזון.

 שנה אחרי סיום המערכת הקודמת יודפת לא הצליחה ליצור קשר עם גבר דתי ובמפגש הראשון בטאה את תסכולה במילים "אני לעולם לא אמצע בן זוג" כשדמעות זולגות מעיניה.

 בבדיקת הפילטרים באמצעות הדופק הופתעתי, אחרי שעברתי על 83 התמציות יודפת הגיבה רק לתמצית אחת בשם שנק החורש. שנק החורש הוא אחד מהסחלבים היפים של ארצנו. הוא בצבע סגול וניזון מרקבובית ומגיע לגובה של 80-120 ס"מ. אנשים המגיבים לפרח זה מעיקים עליהם רגשות אשם.

 שאלתי אותה מה אומר לה המושג רגשות אשם והיא החלה לבכות. היא אמרה שבגלל שהייתה לה מערכת יחסים קודמת ולמרות ששום דבר פיזי לא היה בניהם, היא האמינה שהיא פגמה בסיכוייה למצוא בן זוג ושאף אחד לא יתחתן איתה בגלל הסוכרת.

 "בנוסף אתה צריך להבין" היא אמרה לי "שאצלנו במגזר כל הזמן מחפשים פגמים אצל הבחורות, וסוכרת נחשבת כמחלה תורשתית. אף אחד בגללה לא ירצה אותי, אף גבר לא ירצה שלילדים שייוולדו לנו תהיה את אותה המחלה.

 מאוד חשוב לדעת שלא משנה כמה חזק הוא הרצון האמונות חזקות ממנו פי כמה וכמה. ידעתי שאני חייב לעבוד עם יודפת על האמונות שלה. לכן בנוסף לשנק החורש תמצית המשחררת מרגשות אשם היא קבלה גם שום משולש המדבר על היכולת של האדם לסלוח קודם כול לעצמו על הפגיעה שהוא פוגע בעצמו כשהוא מאמין שהוא פגום.

 שאלתי את יודפת מה היית רוצה שבן הזוג שלך יהיה? והיא אמרה לי שהכי חשוב לה שהוא יקבל אותה כמו שהיא. שאלתי אותה למה היא מתכוונת והיא אמרה שהיא תדע שבן הזוג שלה  אוהב ורוצה אותה אם הוא יבין שבדרך אל בן הזוג המתאים לפעמים עוברים דרך אנשים שלא מתאימים לך, ושהוא יקבל את המחלה שלה.

 זאת אומרת שאלתי אותה האם את מבינה מי עורך פה מבחן למי? יודפת התבוננה בי כלא מבינה ולפתע התבהר המבט שלה, אני עורכת להם אודישן! לא הם לי!

 רגע אחד, היא אמרה כשהיא חושבת בריכוז רב, אתה רוצה לומר לי שהבורא נתן לי את המחלה הזו כדי שאני אבחן דרכה את המועמדים הפוטנציאלים לזוגיות? שאלה ופרצה בצחוק.

 ואיך תדעי עם האדם העומד מולך מקבל אותך כפי שאת שאלתי בחזרה?

 וואללה היא אמרה לי אתה צודק, בוא ונראה נראה מה הבורא ישדך לי.

 להמשך הדרך היא קבלה תמצית של פרח הרדופנין הציצית.  הפרח עוזר להתגבר על פחדים ולמצוא את האומץ להתמודד עם החיים שלה וכלנית לבנה תמצית המיועדת לשימור המיקוד במטרה למצוא זוגיות.

יודפת הצטרפה שוב לאתר הכרויות של המגזר הדתי ויצאה עם כחמישה גברים עד שפגשה את מאיר. הקליק בניהם היה מהיר, תוך שלושה חודשים התארסו,  ואחרי חודשיים נוספים התחתנו.

 כשהכירה את מאיר הפסקתי את הטיפול בתמציות ואמרתי לה שמכאן היא יכולה לנוע הלאה בכוחות עצמה.

 כשיודפת באה לתת לי את ההזמנה לחתונה  הייתי סקרן לשאול אותה קצת על בן הזוג שלה, איך הוא קיבל את המחלה ואת בן הזוג הקודם שלה. יודפת צחקה ואמרה לי שכשמאיר פגש אותה הוא כל כך פחד שהיא לא תרצה אותו. רק בפגישה השלישית הוא סיפר לה שאימא שלו מתה לפני מספר חודשים מסרטן, מכיוון שמאיר ידע כיצד בחורות בודקות את הגברים בקפידה, הוא פחד שהיא תפסול אותו מלהיות בן הזוג שלה בגלל הפחד שהסרטן שבגינו אמו נפטרה היא מחלה תורשתית וניתן להעביר אותה לילדים........

 

הפתעה לכל אחד המקיש על לינק זה 

 

אתר הבית של תמציות פרחי ארץ ישראל

 

 

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב