דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה 

מאת    [ 23/01/2012 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2147 פעמים ]

שלום שמי אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא עיצוב המוצר, פיתוח המוצר וההשתלבות של עיצוב ופיתוח המוצר בניסויים ובבדיקות התכנות של המוצר.

היעדים שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה היא להגדיל את פעילויות עיצוב ופיתוח המוצר לחברות ולמוצרים שמפותחים ע"י חברות בתעשייה.

כחלק מאותם יעדים טבע הדברים הוא שנעסוק יותר בתהליכי עיצוב ופיתוח כתהליך שהוא כחלק מאותם תהליכים של הלקוחות שלנו. זאת כדי שנוכל להסתנכרן עם מצב הפיתוח אצל הלקוחות ובהתאם להתאים את עיצוב ופיתוח המוצר למצב הקיים, למסקנות מניסויים ולתקני בטיחות דרושים.

למה אני מתכוון? – באופן כללי ולא קשור אלינו כ B-focus.

תהליכי עיצוב תעשייתי, עיצוב מוצר, פיתוח מוצר או איך שלא תרצו להגדיר את הגורמים בתהליך, מחויבים להתבצע במקביל למספר רב של תהליכים פנים אירגוניים בחברה. חלק מתהליכים אלו הם נושאים כמו באיזה שלב פיתוח נמצא המוצר, האם כל הרכיבים הפנימיים הם סופיים או שעדיין עוברים פיתוח ויתכן שצורתם/ מיקומם ישתנו, האם המערכת עובדת במלואה או שיש צורך לעשות ניסויים בחלקים ממנה, מה השפעתם של אותם ניסויים על שאר המערכת, וכ"ו, וכ"ו.

אם כבר התייחסנו לתהליכים שיש לגעת בהם שרלוונטיים ליחסים בין עיצוב ופיתוח המוצר, אז אני מעוניין לגעת בקצרה בתהליכים העסקיים שגם הם רלוונטיים לפיתוח המוצר וחייבים תזכור מכיוון שגם הם משפיעים באופן ישיר על עיצוב ופיתוח המוצר וסביר להניח שישפיעו רבות על שלבי עיצוב ותכנון המערכת. בתהליכים אלו יכללו בין היתר: אופי השימוש במוצר, מי המשתמש הראשי, קהל יעד, נקודות מכירה, תהליכי שיווק המוצר, מוצרים מתחרים וכ"ו.

 

לסיכום אתן דוגמא של חלק ממוצר של לקוח בו אנחנו משתלבים בתהליך הבאת המוצר לשוק 'בנישה שמוגדרת' בתור עיצוב תעשייתי ופיתוח הנדסי של המוצר – עד שלב של עיצוב ופיתוח מוצר סופי, כולל ליווי לתבניות וייצור סדרתי של החלקים אותם פתחנו.

הלקוח היא החברה קיימת, כמו חברות רבות, החברה מפתחת מוצר מסוים ובכוונתה לייצר אותו באופן עצמאי ולמכור למשווקים רלוונטיים בשווקי היעד. תהליך עיצוב ופיתוח המוצר מושפע ממספר גורמים במערכת, חלקם בפן העסקי וחלקם בפן של פיתוח המוצר. לדוגמא: בפן העסקי יכללו אסטרטגית השיווק, יעדי התפעול וכ"ו. בפן של הפיתוח יכללו דרישות המוצר, מגבלות, תקני בטיחות, עיצוב ואופי שימוש וכ"ו.

כחלק מתהליך עיצוב ופיתוח המוצר חובה להתייחס לכל התהליכים שציינתי למעלה. בהתאם, התהליך הוא דינמי ומוביל לשינוי בעיצוב המוצר ובהתאמת החלקים הרלוונטיים לעיצוב החדש. ככל שהתהליך מתקדם יותר כך יתגבש העיצוב הסופי של המוצר הסופי.

המוצר אותו עצבנו ופתחנו השתנה לפחות מספר פעמים מקצה לקצה במשך תהליך הפיתוח. שכל שינוי וקונספט חדש הוביל למסקנות ולדיונים לגבי אופי התהליך, הן הפן העסקי/ שיווקי והפן בפן של הפיתוח. למשל: איך נכון מבחינת תהליכי ייצור לעצב את החלקים, מהם תהליכי המכירה של המוצר, אופי שימוש של הלקוח, הרגלים, תדירות השימוש, נתח שוק, מקום לחדירה ראשונית, פטנטים, תקני בטיחות, תחזיות לגבי נפח ייצור, ועוד נקודות ותהליכים רבים שרלוונטי לאחוזי הצלחת המוצר, כשיגיע לשוק.

 

לסיכום (אני אנסה להיות ציורי): תהליכי עיצוב ופיתוח המוצר הוא עיגול אחד בתהליך גדול שמכיל עיגולים רבים, כל אחד חופף בחלקו עיגולים נוספים בתהליך.

התמדה!!! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558 0775508737




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב