דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בפרחי באך - שרון שני 

מאת    [ 19/01/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 4044 פעמים ]

כשאנחנו מבקרים אצל רופא, בין אם הוא רופא משפחה או רופא מומחה, במה הוא מתרכז? בנו, או בכאבים מהם אנחנו סובלים? סביר להניח שאך ורק בכאבים עצמם. ישנה שיטת טיפול שלמה הגורסת כי ההתמקדות הבלתי אישית בכאבים, לעולם לא תביא לתוצאות הרצויות.

ממציא השיטה הזו היה ד"ר אדוארד באך, אשר עוד הרבה לפני שהגה את השיטה היה רופא וקרדיולוג נודע בלונדון ב-1930. באך היה הראשון לטעון כי קיים קשר ישיר בין הקונפליקט הנפשי שלנו לבין הבעיות הרפואיות מהן אנו סובלים, וכי הכאבים הפיזיים הם למעשה ביטוי לכאבים הנפשיים.

כך למשל הוא מצא קשר בין גאווה מופרזת לבין התקשחות השרירים, בין שנאה לבין היסטריה ובעיות במערכת העצבים, בין בערות לחוסר ראייה ועוד ועוד. במשך שנים טייל בשדות ואסף תמציות באמצעות תהליך ארוך של ניסוי וטעיה, עד שהפיק לא פחות מ-38 תמציות המבוססות על יסודות טבעיים כמו צמחי בר ושיחים.

עפ"י באך, לכל אותן תמציות טבעיות שבהמשך נקראו על שמו, ישנן סגולות שיכולות לסייע לאנשים הנמצאים במצב רגשי מורכב, כמו לדוגמא אנשים הסובלים ממצבי רוח משתנים, בעיות קשב וריכוז, חוסר בטחון, הערכה עצמית נמוכה, בעיות חברתיות ועוד.

טיפול בפרחי באך - טיפול אוניברסלי, המתאים לכולם

הטיפול אמנם מטפל בבעיות נפשיות, אך כיוצא בכך הוא מסייע גם לשיפור תופעות פיזיולוגיות, הנגזרות מאותם מצבים נפשיים. כך למשל, פרחי באך סייעו לא פעם לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז ולמעשה ביטלו את הצורך בנטילת ריטלין.

מאחר והטיפול מבוסס על שימוש בתמציות טבעיות, ניתן להתאימו לכל גיל, החל מגיל הינקות ועד לגילאים מבוגרים. מומלץ לעשות שימוש בטיפול במצבים נפשיים מורכבים, כמו למשל חרדות, פרידה מבן זוג, תקופות לחוצות, תסכול במקום העבודה ועוד.

מאחר והטיפול טבעי, הוא אינו יכול להזיק או לגרום לתופעות לוואי, כך שכל אחד יכול להגיע לטיפול הניסיון ללא חשש, ובהמשך להסיק את מסקנותיו בהתאם. מטופלים הנמצאים בצומת דרכים בחייהם, מדווחים כי הטיפול הועיל להם רבות.

טיפול בתמציות פרחי באך - אז איך זה עובד?

הטיפול לכאורה נשמע מאוד מורכב ומסורבל, אבל בפועל הוא אורך רק כשעה, כך שהוא יתאים בהחלט גם לאנשים בעלי לו"ז צפוף. המטפל שואל את המטופל שאלות כדי לאמוד את הקושי ממנו הוא סובל, אך מבלי לנתח את משמעויותיו.

לאחר השיחה הראשונית, מוצגות בפני המטופל כל התמציות אשר יכולות לסייע לו במצבו. לאחר מכן, בתהליך משותף של המטופל והמטפל, נעשית בחירה של התמציות שיתאימו לטיפול. כל מטופל יקבל בקבוק תמציות המכיל עד שבע תמציות שונות ואמור להספיק למשך חודש ימים.

מי שבכל זאת יזדקק גם לטיפול וורבלי, על מנת לרדת לשורש הבעיה באמצעות דיבור ושיחות, יוכל לעבור תהליך של התבוננות ביחד עם המטפל. פעמים רבות השילוב בין התמציות לבין ניתוח הבעיות והשאיפה להעצמה אישית, הוא זה שמביא לתוצאות המשמעותיות ביותר.

טל גולדפרב, מנהל חברת URL בניית אתרים באינטרנט, המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ומיתוג עסקים ברשת האינטרנט. צוות URL הינו צוות מיומן ומקצועי ומאחוריו ניסיון עתיר בבנייה וקידום עסקים באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב