דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קטינים קונים אלכוהול דרך הפייסבוק- ישראל 2011 

מאת    [ 15/12/2011 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2712 פעמים ]

מחלק הנוער של היחידה המרכזית של תל אביב התנהלה חקירה סמויה שבמהלכה עלה חשד כי צעיר כבן 22 תושב רמת גן נהג למכור אלכוהול לקטינים באמצעות אתר הפייסבוק שפתח בשם אלכוהול אקספרס רמת גן. הצעיר פרסם בפייסבוק את מספר הטלפון שלו שבאמצעותו יצרו הלקוחות קשר עימו לצורך הזמנת אלכוהול. את האלכוהול העביר באמצעות שליחים ולעיתים אף ביצע את השליחות בעצמו. במהלך החקירה נחקרו עשרות קטינים בגילאי 14-18 שהודו כי רכשו אלכוהול באמצעות הפייסבוק מהצעיר החשוד. בחיפוש שנערך בביתו של הצעיר נתפסו מספר בקבוקי אלכוהול. (אוקטובר 2011)

 

אתרים של רשתות חברתיות שהגישה אליהם יכולה להיות אפילו דרך הטלפונים הניידים מאפשרת חשיפה בעייתית של בני הנוער לשימוש בסמים ואלכוהול ומאפשרת להם הזדמנויות חדשות לרכישה. מגוון אתרים באינטרנט מציעים למכירה מוצרי טבק כאשר רק לבודדים יש מנגנון יעיל לבדיקת גיל הקונה. סקר שכלל יותר מ- 1000 בני נוער בגילאים 14 עד 20 גילה כי 2% מדווחים כי רכשו אלכוהול באינטרנט, ו- 12% דיווחו כי יש להם חבר שעשה זאת. גם תרופות מרשם ניתן לרכוש באינטרנט כמעט ללא כל קושי.

 

מותגים פופולריים של בירה משתמשים ב"משחקי פרסום" באינטרנט על מנת לפתות קהל צעיר יותר. בני נוער נחשפים גם לכמות ניכרת של תכנים הכוללים שימוש בסמים ואלכוהול בסרטים שבהם ניתן לצפות "אונליין" ברשת ובאתרים של רשתות חברתיות אשר על פי מחקר אחד, יותר מ- 40% מהפרופילים (משתמשי הרשתות החברתיות) היפנו לשימוש באלכוהול וסמים. כך על פי "הצהרת מדיניות- ילדים, מתבגרים, התמכרות לסמים ואלכוהול והמדיה" של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים שהתפרסמה על ידי המרכז לפיקוח על שיווק אלכוהול וצעירים (CAMY).

 

מה שבני נוער ומבוגרים לא יודעים אודות סמים ואלכוהול יכול להרוג אותם. הנוער בימינו חשוף לסמים ואלכוהול מוקדם מאי פעם. ההיבט המטריד ביותר של הבעיה הזו הינו כיצד שימוש לרעה בסמים מזיק לנוער שלנו, והאיום שזה מציב לעתידה של המדינה. משתמשים צעירים סובלים מיותר מחלות, נעדרים יותר ימים מבית הספר ונוטים יותר להידרדר לפשע מאשר אלה שאינם משתמשים. הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לצעירים עם חינוך אפקטיבי נגד סמים המבוסס על עובדות, לפני שהם יתחילו להתנסות בסמים. הרבה פחות סביר שבני-נוער וצעירים אשר יודעים את האמת על סמים יתחילו להשתמש בהם. עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" מפעילה תכנית חינוכית למניעת שימוש בסמים ואלכוהול בעזרתם של מתנדבים, בכל הסקטורים. התכנית כוללת בין היתר את הסרט התיעודי "האמת על סמים: אנשים אמיתיים, סיפורים אמיתיים.",  13 חוברות ותשדירי שירות עטורי פרסים אשר הופקו על ידי הארגון עולמי "עולם ללא סמים", אשר הוקם על ידי סיינטולוגים ופועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות.

 

קישורים וסימוכין

http://www.telaviv.police.gov.il/index.asp?id=plili&tm=2   אלכוהול אקספרס25/10/2011 

__________________________________________________________________

http://il.drugfreeworld.org         notodrugs.yestolife@gmail.com

 אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-        Foundation for a Drug-Free World

 

 

ליציאה רשום בבקשה יציאה בנושא. תודה

 

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב