דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בולמוס שתיית אלכוהול ישנה את נתיב חייך 

מאת    [ 15/12/2011 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 3569 פעמים ]

מתבגרים הינם האוכלוסיה העיקרית שנוטה לשתיית אלכוהול מוגזמת. יתכן וזה מפתיע, אך על פי סקרים אחרונים, שתיית אלכוהול כבדה, במהלך השבועיים האחרונים, מדווחת על ידי 12 אחוז מתלמידי כיתות ח',  22 אחוזים מכלל תלמידי כיתות י', 28 אחוז מבוגרי כיתות י"ב  ו- 44 אחוז מתלמידי הקולג'. תקופת ההתבגרות של האדם, בערך בין גיל שתים עשרה לגיל עשרים הינה תקופה קריטית בהתפתחות המוח. ישנם המשערים כי התפתחות זו עוזרת לנו להסתגל לדרישות החיים ולהגיע לבשלות לקראת הבגרות. (חדשות המדע, 4 אפריל 2011, על פי אוניברסיטת צפון קרוליינה- בית הספר לרפואה).

"זהו גם הזמן שבו מתפתחים במוח מעגלים עצביים שהינם רגישים ביותר לכל הפרעה" אומר ד"ר פולטון קרוז, פרופסור לפרמקולוגיה ומנהל מרכז בולס ללימודי אלכוהול באוניברסיטת צפון קרוליינה בבית ספר לרפואה צ'אפל היל. "גם אנחנו וגם אחרים הראנו כי צמיחת קליפת המוח הקדמית של מתבגרים רגישה הרבה יותר לנזקים, מאשר קליפת המוח הקדמית של מבוגרים, מאותה כמות של אלכוהול."

השאלה היא איזו השפעה יש לשתיית אלכוהול מוגזמת בשנות ההתבגרות על המוח ואיך זה עלול להשפיע על החיים שלנו כמבוגרים. במשך יותר מעשור, המחקר של קרוז בודק את המכניזם, המאפיינים והתוצאות התפקודיות של שתיית אלכוהול מוגזמת על המוח. בין כל השינויים המיוחסים לשתיית אלכוהול מוגזמת בגיל ההתבגרות בדיקת MRI חשפה בניסוי על חיות כי הנפח והגודל של המוח הקידמי הינו קטן יותר. בניסויים אחרים החיות הראו גם גמישות התנהגותית קטנה יותר בהשוואה לאלו שלא נחשפו לשימוש באלכוהול. "הממצאים שלנו מראים כי אנשים השותים שתיה כבדה של אלכוהול במהלך גיל ההתבגרות עלולים לסבול מקושי להסתגל בהצלחה למצבים משתנים בחייהם כמבוגרים באחוזים גבוהים יותר מאשר אלו שלא שתו."

"אין שום ספק לגבי ההשלכות לטווח ארוך של שתייה מתחת לגיל המותר. קיים דיון לגבי הסיכונים הקיימים בהרעלת אלכוהול במהלך תקופה חולפת זו של החיים, מכיון שזה ברור כי ילדים הנוהגים ברכב נוטים יותר לתאונות בהם הם נפצעים או הורגים את עצמם, או שהם עוסקים בהתנהגויות בלתי הולמות אחרות ", אמר. "אבל אף אחד לא מדבר על כך שאתה עלול להפוך להיות אדם אינטליגנטי פחות, אדם הנתון למצבי רוח או אימפולסיבי."

קרוז מציין ש"אמנם השתתפות בתיגרות אימפולסיביות שיש להן השלכות משפטיות או זמן ישיבה בכלא עלולים לשנות את נתיב החיים שלך, אבל יותר סביר שתאמר לבוס שלך שהוא אדיוט ושזה ישפיע על כל מהלך חייך. אבל בעוד שהשינויים במוח עדיין לא הופכים אותך למפלצת הם הופכים אותך לאדם פחות מוכשר או לאדם שנוטה לעשות דברים טיפשיים גם אם הוא שותה וגם אם לא."

מה שבני נוער ומבוגרים לא יודעים אודות סמים ואלכוהול יכול להרוג אותם. הנוער בימינו חשוף לסמים ואלכוהול מוקדם מאי פעם. ההיבט המטריד ביותר של הבעיה הזו הינו כיצד שימוש לרעה בסמים מזיק לנוער שלנו, והאיום שזה מציב לעתידה של המדינה. משתמשים צעירים סובלים מיותר מחלות, נעדרים יותר ימים מבית הספר ונוטים יותר להידרדר לפשע מאשר אלה שאינם משתמשים. הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לצעירים עם חינוך אפקטיבי נגד סמים המבוסס על עובדות, לפני שהם יתחילו להתנסות בסמים. הרבה פחות סביר שבני-נוער וצעירים אשר יודעים את האמת על סמים יתחילו להשתמש בהם. עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" מפעילה תכנית חינוכית למניעת שימוש בסמים ואלכוהול בעזרתם של מתנדבים, בכל הסקטורים. התכנית כוללת בין היתר את הסרט התיעודי "האמת על סמים: אנשים אמיתיים, סיפורים אמיתיים.",  13 חוברות ותשדירי שירות עטורי פרסים אשר הופקו על ידי הארגון עולמי "עולם ללא סמים", אשר הוקם על ידי סיינטולוגים ופועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות.

קישורים וסימוכין

http://esciencenews.com/articles/2011/04/04/underage.binge.drinking.can.create.lasting.bra



 

 

בשיתוף פעולה עם המוסד לעולם ללא סמים      

 

 עמותה רשומה מס. 580546018    |  נשיאת העמותה: אילת מליס כהן, מסדה ,36  חיפה   33075   

 טל. 054-4558123E-mail: notodrugs.yestolife@gmail.com  |  web: il.drugfreeworld.org

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב