דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


894תז הפילהרמונית-ביקורת-הנגר11תא 

מאת    [ 07/12/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2655 פעמים ]

894תז' הפילהרמונית הישראלית-ברהמס,מוצרט,מנדלסון-הנגר11תא צילומים-אלי ליאון   לאור שיפוצים בהיכל התרבות בת"א ,אולם הבית של התז' הפילהרמונית הישראלית ,היא נאלצה לחפש אולמות אחרים בת"א לתקופת השיפוץ. הבחירה לא היתה קלה כי מעטים הם האולמות הגדולים המתאימים לקונצרטים של תזמורת גדולה. באין ברירה בחרה התזמורת באולם סמולרש באוניברסיטת תא ובהנגר 11 בנמל ת"א כאולמות הבית שלה לתקופה קשה זו.   קצת קשה להתרגל לשמוע תזמורת ששמעת אותה באולם הבית שלה מאוד פעמים באולם אחר שאינו אולם הבית שלה. היא נשמעה אחרת, היא נשמעה זרה לך כאילו ולא שמעת אותה מעולם. התזמורת ניגנה היטב, המנצח יואל לוי, שהחליף את דודאמל שלא יכול היה לבוא, השתדל להוציא ממנה את המקסימום אך שלא באשמתה היא איבדה את הצליל המיוחד שלה, את הברק שלה, את העוצמה. ישבתי בשורה השביעית מתוך 34 שורות במקום די מרכזי מול חטיבת הכינורות הראשונים.שמעתי כל חטיבה בנפרד.כינורות לחוד, כלי נשיפה לחוד וכו'. יתכן ובמקומות מרוחקים יותר הצלילים נשמעו אחרת. הצליל נשמע אטום.עמום,קר,עצור.צליל שנשאר סגור.צליל שלא נפתח.הצלילים נשארו על הבמה ולא עברו אל הקהל כפי שצריך ולא יצרו קשר עם איתו.   התזמורת נשמעה כאילו  שומעים תקליט מונו מלפני 40 שנה. היתה לי הרגשה שמנגנת תזמורת קאמרית ולא תזמורת סימפונית  גדולה. בנוסף, בקטעים שקטים נשמע הרעש של מערכת האוורור-חימום,רעש שהפריע מאוד.   הנהלת התזמורת עשתה את כל המאמצים לשפר את המקום מכל הבחינות.הורגשה חמימות הן באולם והן בלובי.ארבעה מסכים העבירו את המתרחש על הבמה,דבר שהוסיף רבות כי יושבי השורות האחרונות אינם יכולים לראות את הנגנים היות והכסאות באולם כולם באותו מפלס.חטיבת כלי הנשיפה הוגבהה.התאורה מעל התזמורת היתה בצבעים כחול,ירוק,צהוב,תפוז,ורוד מאוד דקורטיבית ויעילה .הכסאות היו נסבלים.   בסך הכל, למרות כל המגרעות ,התוצאה ,באין ברירה אחרת ובהתחשב בכל הנסיבות היתה מתקבלת על הדעת.   קשה להתרגל לצליל החדש וכך נוגנו הוריאציות של ברהמס על נושא מאת היידן והקונצ'רטו מס'25 מאת מוצרט שבוצע על ידי סולן הערב רודולף בוכבינדר.נגינתו היתה יפה מאוד,נגינה וירטואוזית אך שלא באשמתו הרומנטיקה הלכה לאיבוד.   לאחר ההפסקה חלק מהקהל עזב מסיבות שונות. כנראה שיש צורך להתרגל לצליל החדש ולראיה לאחר ההפסקה, בסימפוניה מס' 3הסקוטית מאת מנדלסון צליל התזמורת נשמע אחרת.הרבה יותר טוב והרבה יותר מתקבל על הדעת.לא שהאקוסטיקה השתפרה, פשוט אתה התרגלת אליה.   הביצוע של כל הקונצרט היה טוב.התזמורת והמנצח עשו את המקסימום וכל מה שהיה תלוי בהם להצלחת הקונצרט, אך גם אם יש יכולת וביצוע מושלם לא הכל תלוי בהם.   לראות או לא לראות:אמנם מתגעגעים להיכל התרבות הלא משופץ אך הקונצרט היה סביר,נסבל באין ברירה ועם הזמן נתרגל גם לצליל החדש.   המתענין כיצד התז' הפילהרמונית של סופיה שגם אולם הבית שלה בשיפוץ פתרה את הבעיה מוזמן לקרוא את הכתבה "874 תז' פילהרמונית סופיה-סקירה וביקורת קונצרט"בלינק הבא: http://www.elybikoret.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=246984   אלי
elybikoret@gmail.com
03-6856786
עיתונאי-מבקר אמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.   אני מזמין אתכם להכנס לאתרי  בו ריכזתי ביקורות שכתבתי  והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי.
הכתובת www.elybikoret.022.co.il      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב