שדרוג קורות חיים לכלכלנים - כרטיס הכנסה לקריירה בתחום הכלכלה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שדרוג קורות חיים לכלכלנים - כרטיס הכנסה לקריירה בתחום הכלכלה 

מאת    [ 04/12/2011 ]
מילים במאמר: 524   [ נצפה 2165 פעמים ]

 
 

במשך שלוש השנים האחרונות אני משדרג ועורך קורות חיים למקצועות רבים, ובראשם קורות חיים לבוגרי כלכלה. מדובר בתחום אשר המידע המקצועי לגביו נגיש למעט מאוד אנשים בשוק, בעיקר כי המידע אינו עובר באופן חופשי בין מועמדים למשרות בתחום הכלכלה. עד אז, התחום ימשיך ויישאר בלעדי עבור משדרגי קורות חיים כמוני, ושאר המועמדים למשרות במשק ייפלטו בשלבים המוקדמים של חיפושי העבודה וסיכוייהם להתקבל למשרות נחשקות ילכו וירדו.

ברצוני לתאר לכם עד כמה נושא כתיבת קורות החיים בישראל מפגר לעומת מדינות המערב. כאשר התחלתי את דרכי כעורך קורות חיים עשיתי מחקר קצר באתרי אינטרנט אמריקאים ובריטיים שנותנים טיפים לאופן בו מומלץ לכתוב קורות חיים. נדהמתי לגלות כי אף כי אני מועסק במשרה בכירה בתחום הכלכלה, אליה הגשתי קורות חיים כבר לפני שנים, אינני יודע באמת איך לכתוב את המסמך החשוב הזה. כיום אין אפילו אתר אחד (חוץ מאתר כלכלנים) אשר מספק מידע בנושא הזה, והחלטתי שמאמר זה יהווה אבן סמך לכלכלנים אשר מעוניינים לשפר את סיכוייהם לזכות במשרה נחשקת.

רוב הכלכלנים מגיעים למשרה הראשונה והשנייה בקריירה שלהם עם ניסיון כמעט זהה. מדובר בלימודי תואר ראשון ו/או שני בכלכלה עם קצת מלצרות ואבטחה בעברם ואולי משרה נוספת מרשימה קצת יותר. למראיינים קשה להבחין בין קורות החיים של המועמדים כי הם דומים מאוד ורובם דורשים קריאה ועיון מעמיקים על מנת להבינם. בין כל אלה ניתן למצוא יחידי סגולה אשר השקיעו מזמנם ומצאו דרכים לשדרג את קורות החיים כך שיקודמו לפני המתחרים שלהם עוד לפני שלב הראיון האישי.

שדרוג קורות החיים חייב להיעשות על ידי איש מקצוע על מנת לבלוט אל מול המועמדים האחרים. אפשר להשוות זאת לקנייה של מוצר שכיח בסופר, כמו קוטג'. אנו קונים קוטג' תנובה במשך שנים (למרות העלייה במחירו) כי אנו מכירים אותו. אך מה יקרה למתחרה חדש בשוק זה? איך ימשוך את תשומת ליבכם כקונים? מתחרה חדש יכול להשקיע בשיווק במדיה או להעמיד דוכני מכירות בתוך הסופר. אתם לא יכולים! חובה על כל כלכלן לחשוב טוב לגבי האופן בו הוא משווק את עצמו ולהבין כבר בשלב הזה שאינו יודע באמת איך לעשות זאת.

משדרג קורות חיים מקצועי יודע להבליט את התכונות החשובות של הכלכלן בעיני המעסיק הפוטנציאלי. המשדרג ראה בחייו מאות ואולי אלפי קורות חיים וקיבל את התמונה שרק מראיינים מקבלים מקריאת כמות כה גדולה של קורות חיים. לכן, בראש ובראשונה, תפקיד המשדרג הינו למחוק את החלקים המיותרים שכלכלנים כותבים על עצמם, ולהעצים את החלקים שמעניינים את המעסיק. המשדרג, אשר מקבל תיאור מפורט מהלקוח לגבי ההיסטוריה התעסוקתית ולגבי ההשכלה שלו, מנתב רק את הפרטים הרלוונטיים למעסיק אל תוך המסמך. לבסוף מעצב המשדרג את הפרטים הללו בתוך המסמך באופן שיבלוט בתוך ערימת קורות חיים שמקבל מעסיק מבוקש, ומשפר בכך את סיכויי המועמד להיקרא לראיון.

חשוב מאוד לזכור – מראיין בעל ניסיון יבחין במידת ההשקעה בקורות החיים, וידע לברור מבין המסמכים את אלו המעניינים אותו ביותר. המראיין מוגבל בזמן ולעיתים דרוש לעובד באופן מיידי, ולכן אינו יכול לראיין את כל הכלכלנים ששלחו אליו קורות חיים. לכן, מומלץ להשתמש בשירותי שדרוג ועריכת קורות חיים, אשר מחירם הינו לרוב נמוך בהרבה מהתועלת שהם נותנים בשלב שלפני הראיון האישי.

לשירותי עריכת קורות חיים לכלכלנים ולמידע השוואתי ומקצועי בנושא קריירת כלכלנים מומלץ להיכנס לאתר כלכלנים המתמחה בנושאים אלו.

בהצלחה!

רמי אברהם – עורך קורות חיים מנוסה וכלכלן בכיר במשרד ממשלתי

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב