דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עריכת קורות חיים לכלכלנים 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2634 פעמים ]

עריכת קורות חיים הינה אומנות שמעטים שולטים בה, ובפרט, עריכת קורות חיים לכלכלנים. משרות לכלכלנים הינן נתח עיקרי בשוק העבודה, עם ביקוש תמידי לכוח אדם רענן ובעל ניסיון שלא נצבר במהלך לימודי הכלכלה. כאשר מבקשים להתקבל למשרה מסוימת, נדרשים ראשית לשלוח את קורות החיים אשר מהווים תנאי סף בסיסי לזימון לראיון, וכלכלנים רבים אינם נותנים משקל מספק לשלב זה.

המעסיק אשר מציע משרה לכלכלנים נפגש עם המרואיין שלו הרבה לפני הראיון עצמו, בעת קריאת קורות החיים. לרוב מדובר בעובד של אגף משאבי אנוש אשר בוחן את קורות החיים לבדיקת תנאי סף בסיסיים – תואר בכלכלה, ניסיון כלכלי רלוונטי כנדרש בתיאור המשרה וכיוצא בזה. המעסיק, או המנהל הישיר במשרה המבוקשת מקבל את קורות החיים של המועמדים שעמדו בתנאי סף אלו. לכן, כאשר כלכלנים שולחים קורות חיים וכאשר אלו מגיעים אל המעסיק, על פניו אין להם כל יתרון על פני מועמדים אחרים.

אם כך, לכלכלנים אשר מעוניינים להשתלב בשוק העבודה מומלץ לייצר לעצמם יתרון כבר בשלב הזה, ולהכניס לראשו של המעסיק תמונה אשר מתארת אותם כטובים ביותר למשרה הפנויה. מסיבה זו מומלץ שלא לחסוך בשלב זה ולהשתמש בשירות עריכת קורות חיים מקצועי אשר מותאם לעיניים של מראיינים בשוק העבודה.

מוסדות רבים מציעים שירות שדרוג קורות חיים, בעיקר באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים, או באמצעות הפניות שונות. בעת בחירת שירות שכזה מבין כל המציעים, חשוב לשים דגש על כמה פרמטרים ולהכין מספר מסמכים מראש:


    • האם השירות מותאם במיוחד לכלכלנים? חשוב לשים לב שקורות חיים לעובדי הייטק, לרואי חשבון, לעו"ד ולמהנדסים אינם זהים לקורות חיים עבור כלכלנים.
    • האם אתם לחוצים בזמן? חשוב לתאם מראש את לוח הזמנים להחזרת קורות החיים אליכם.
    • האם הכנתם תיאור מילולי של קורות החיים שלכם? מסיבה שעדיין אינה ברורה, לקוחות של עריכת קורות חיים חושבים שעורך קורות החיים מכיר אותם ואת ההיסטוריה התעסוקתית וההשכלתית שלהם.
    • האם מיפיתם את ההישגים שלכם? במידה ובחרתם עורך קורות החיים אשר מכיר את שוק העבודה לכלכלנים, אין טעם לחכות שיבקש מכם לספר על דרישות מיוחדות במשרות קודמות או על כישורים שיכולים לעזור בשוק זה. חשבו עליהם לבד וספקו לו את כל המידע הדרוש כך שיעביר לכם קורות חיים איכותיים יותר.

לאחר שקבעתם אם עורך קורות החיים וקיבלתם את מבוקשכם, שימו לב שאפשר להרים אליו/ה טלפון ולבקש עדכונים מסוימים. מצד שני, בשלב בו אתם מקבלים מסמך ערוך ומוכן אפשר לערוך אותו לבד בהתאם לתיאורים שיצר עבורכם העורך. שימו לב איך העורך שינה את האופן בו תיארתם את עצמכם אל תיאורים יותר מרשימים. בנוסף, שימו לב שתיאורי העורך אינם הופכים מהעצמה של קורות החיים שלכם להמצאה או שקר. העורך אינו מכיר אתכם, ויכול בטעות לייצר תיאורים שיכולים "להפיל" אתכם בזמן הראיון או לייצר תיאורי שווא שעליהן יתבסס המעסיק. חשוב ביותר להיצמד לאמת מכיוון שחוסר אמינות הינה התכונה הגרועה ביותר של מועמד בעיני המראיין.

למעוניינים בשירות עריכת קורות חיים לכלכלנים (וגם לבוגרי מנהל עסקים או ניהול), מומלץ להשתמש בשירות אשר מציע אתר כלכלנים – אשר מרכז גם מידע השוואתי ומקצועי לקראת הקריירה שלכם ככלכלנים.

בהצלחה!

מוטי קדם – עורך קורות חיים מנוסה וכלכלן בעל ניסיון תעסוקתי של 8 שנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב