דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום צימרים בפוסטרים 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 2038 פעמים ]

אחד הרעיונות המעניינים ביותר בתחום השיווק שאני ראיתי בחיי זה מה שקורה לאחרונה בעולם הצימרים. הדבר שאני מדבר עליו זה כמובן: צימרים ברמת הגולן. מה כוונת המשורר? אם יצא לארונה שביקרתם ברמת הגולן, אולי יצא לכם לראות שכל צימר שישנו שם מפרסם בטירוף פשוט על גבי פוסטרים. האם זה רעיון משוגע או רעיון גאוני דווקא?

בעלי צימרים ברמת הגולן, הצליחו כנראה להבין שאם מנצלים פלטפורמה זולה לפרסום, כמו פליירים, או פוסטרים- יכולים להגיע להרבה מאוד מציאות זולות באופן יחסי. נכון, לא ניתן לפרסם צימר בפוסטרים, אבל בהחלט ניתן לפרסם שירותים משלימים, ככה בדיוק קרה שכל צימרים ברמת הגולן מפוצצים בפרסומות של השירותים המשלימים: ארוחות רומנטיות, מסעדות, טיולים, רכיבה על סוסים וכו. האם זה יצליח? רק הזמן יגיד?

כאשר אנחנו מדפיסים פוסטרים אנחנו יוצרים קומפוזיציה שאמורה לבטא איזה שהוא רעיון. את הרעיון אותו אנחנו מנסים לבטא על גבי פוסטרים יש לנו אפשרות להבין בכמה מובנים. מחקרים בתחום התיקשורת מוכיחים שבתרבויות שונות אנשים מפרשים מסרים בצורה שונה. הדרך בה אנחנו נפרש הדפסה על גבי פוסטרים היא תלויית תרבות.

קיימים סמלים מסויימים שיפורשו בצורה מסויימת בתרבות אחת ויקבלות פרשנות שונה לגמרי בתרבות אחרת. כאשר אנחנו מדפיסים פוסטרים עלינו לזכור תמיד לאיזה תרבות ולאיזה קהל יעד אנחנו מדפיסים אותם. פוסטרים שיש בהם למשל רמזים של משחקי תפקידים במשפחה יכולים לקבל צורה שונה בחברות שונות.

 בחברות שמרניות מאוד הדפסה על גבי פוסטרים של דמויות נשיות יכולות להיות בעלות משמעות שונה לגמרי מאשר בחברות עם ראש פתוח וליברלי. כל תרבות תפרש בצור השונה את הפוסטרים שנמצאים בה. כאשר מעצב בבית דפוס יושב ומעצב פוסטרים עליו להיות מודע לקריאות השונות של הטקסט ולהצליח להתאים את הקריאה של הטקסט למשמעות של המשורר.

 קיימים צבעים מסויימים כאשר עובדים עם בית דפוס שבחברות מסויימות מסמלים שמחה וחג ושבחברה אחרת הם מסמלים אבל וצער. אפשר לראות זאת למשל בתרבות היפנית בה לבן הינו צבע של אבל בעוד שאצלנו לבן מסמל חתונה והתחלה חדשה. כאשר אנחנו מדפיסים פוסטרים ביפן אנחנו נשתמש בצבעים שמתאימים לסמליות של התרבות על מנת שהיפנים יוכלו להבין את המסר.

 כאשר אנחנו מדפיסים פוסטרים בחברה אחרת כמו בישראל למשל אנחנו נשתמש בצבע לבן על מנת לסמל התחלה וחתונה. אותם פוסטרים יכולים לקבל פרשנות שונה בחברות שונות והכל תלוי מי מתבונן בהם. המפרסמים מצידם בדרך כלל מכירים את התרבות שהם חיים בה. ניתן להגיד שלשלוח פירסומאי ליצור פוסטרים בארץ אחרת יכול להיות בעייתי כי הוא לא מכיר את התרבות.

כאשר פירסומאי מפיק פוסטרים בתרבות בה הוא גדל הוא יכול לשלוט בצורה מקסימלית על המסר ולדאוג שפוסטרים שהוא מפיק  יקראו בצורה שהוא רוצה שהם יקראו. ניתן לראות את אותה תופעה שקיימת על גבי פוסטרים באה לביטוי גם מוצרים שונים כמו פליירים וכרטיסי ביקור.

 כל עולם הדפוס שבנוי על עיצוב ויזואלי משתמש בסמלים וצבעים ולכן ניתן להגיד שלא משנה איזה מוצר בין אם זה פוסטרים ובין אם זה פליירים תמיד יכול לקבל משמעות שונה בחברות שונות. את ההבנה לגבי הקריאה השונה של המסרים על גבי פוסטרים שמודפסים בבית דפוס גילו חוקרי התקשורת לאחר שהם חקרו מקרים שונים ומגוונים גם בפירסום המודפס וגם בטלויזיה.

 אי אפשר להימנע משימוש בסמלים כאשר מדפיסים פוסטרים או כאשר יוצרים תוכנית טלויזיה ולכן קל מאוד לזהות את התופעה כאשר נותנים לאנשים שונים להיתבונן בהם ולפרש אותם. קיימים גם מושגים במלל שיכולים לקבל משמעויות שונות ופוסטרים שמופיעים עליהם מילים בעלות כמה משמעויות יכולים גם הם לשדר כמה מסרים אפילו באותה תרבות.

ייעוץ עסקי- אם אתם צריכים ייעוץ עסקי, כנראה שזה הכתובת שלכם, בואו להתרשם ולראות מה אנחנו יכולים לעשות בשבילכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב