דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניו יורק מנקודת מבט אישית 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2477 פעמים ]

אז ככה, לפני שאני אספר על איך אני רואה את ניו יורק ומנהטן מהצד שלי, אני אתן קצת רקע כללי על האיזור. לא לדאוג זה לא חפירה, ממש בקטנה. אז מדינת ניו יורק שנמצאת בצפון מזרח ארצות הברית היא המדינה ה-27 מבחינת גודל השטח שלה מבין מדינות ארצות הברית. היא המדינה ה-11 שהצטרפה לאיחוד מדינות ארצות הברית, והיא עשתה זאת אי שם ב-1788. ניו יורק גובלת בדרום במדינות ניו ג'רזי ופנסילבניה, בצפון בקנדה, ובמזרח במדינות קונטיקט, מסוצ'וסטס וורמונט. כמו כן ניו יורק גובלת באוקינוס האטלנטי בדרום מזרח המדינה. למדינת ניו יורק מספר ערים מפורסמות בינהן: ניו יורק סיטי, אולבני, באפלו, רוצ'סטר ועוד. 

אחרי שסיפרנו קצת על ניו יורק כמדינה (תמתינו קצת לפני שאתם רצים לקנות טיסות לניו יורק ), נרד לרזולוציה קטנה יותר ונתמקד על ניו יורק העיר- NYC. ניו יורק סיטי מחולקת לחמישה רובעים: מנהטן, ברוקלין, ברונקס, קווינס וסטטן איילנד. העיר המאוכלסת ביותר בארה"ב ואחת המאוכלסות בעולם. ניו יורק היא מהמובילות בעולם בתחומים רבים מחיי היום יום שלנו: תרבות, קולינריה, אופנה, עסקים ופוליטיקה הינם רק חלק קטן מההשפעה העצומה שיש לני יורק על חיינו.

עכשיו נגיע לעיקר. מנהטן וקצת מסביב. אז מה לא נאמר על מנהטן, אחד המקומות המפורסמים בעולם. אני תמיד מתחיל כל ביקור שלי בסטארבקס. כן אני יודע שהרבה ישראלים לא הכי מתים על זה, לא מתחברים לקפה או לסגנון אבל אני חייב להגיד שלפי דעתי יש משהו קסום ברשת הזאת. אני בכלל לא אוהב קפה אם להיות כנים, אני מזמין בדרך כלל שוקו או את אחד השייקים שלהם בקיץ. גם את המאפים שלהם אני מאוד אוהב. יש משהו במגוון הסניפים שלהם שגורם לי תמיד להרגיש חמימות, בין אם זה להיכנס לאחד מהסניפים הרבים שלהם כשקר בחוץ ולהרגיש את מכת החום או בין אם זה פשוט לשבת וקצת לנוח אחרי יום עמוס בסיבובים ויולים בעיר.

אחרי סארבקס אני בדרך כלל מרגיש חייב ללכת ברגל. ניו יורקרים אוהבים ללכת ברגל, ואחרי מספר ביקורים לא קטן בעיר- אני בהחלט מבין אותם. הרחובות הרחבים, הפרצופים הצבעוניים והעיר החיה והמענינת הזאת גורמת לך לרצות ללכת וללכת ללא הפסקה. ללכת לאורך השדרה החמישית ולראות את החנויות המפורסמות בעולם, את בניין טראמפ ואת החנות המפורסמת של אפל. ללכת באיזור הסנטרל פארק המדהים ביופיו. לעשות סיבוב בסוהו העכשווי והשכונות שסביבו (נוהו, טריבקה ועוד) העיר הזאת פשוט מזמינה אותך ללכת ברגל.

אבל גם מי שלא כל כך אוהב ללכת ברגל ימצא את עצמו בניו יורק מוצא פיתרונות טובים מאוד. בין אם זו מערכת רכבות התחתית (הסאבווי) המפותחת של העיר ובין אם זה אחד הסמלים המובהקים של העיר- המוניות הצהובות, או מגוון הלימוזינות הלא נתפס שמסתובבות להן ברחובות, כל אחד יסתדר לבסוף. בכלל הניווט וההתמצאותת במנהטן קלים מאוד. מנהטן מחולקת לשדרות ורחובות למעט איזור הסוהו, וול סטריט ומעט סביב אשר שם הולכים ומתבלגנים להם מעט הרחובות. 

טוב ידידי, חייבים להשאיר אתכם עם טעם של עוד... אז אנחנו נעצור לעת עתה, ונמשיך בכתבה הבאה עפ יותר דגש על מנהטן ספציפית וחוויות שונות שלי מהמקום האהוב כל כך. ועד אז מה שאני ממליץ לכם בחום זה לגשת לסוכנות הנסיעות שלכם ולהשיג בדחיפות כרטיסי טיסה לארה"ב על מנת שגם אתם תוכלו להנות, לבלות, לחוות ולהתחיל את החוויה שלכם במקום הבאמת מדהים הזה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב