דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צריכת הרואין בישראל- דוח האום 2011 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 3320 פעמים ]

 

ישראל מופיעה בדוח מיוחד של המשרד לסמים ופשע של האו"ם (UNODC) הסוקר את האיום של הסחר העולמי באופיום האפגני, בקבוצת המדינות שבהן קיים סחר משמעותי של הרואין למעט הסחר רב ההיקף באיראן.

 

הרואין הוא הסם המסוכן ביותר בעולם. הסחר באופיאטים האפגניים נאמד בכשישים ואחד מיליארד דולר בשנת 2009 (מתוך שוק עולמי של כ- שישים ושמונה מיליארד דולר הכולל גם מקורות יצור אחרים מלבד אפגניסטן).

 

בשנת 2009, 138 טון הרואין, שמקורו בפקיסטן, נסחר ברחבי העולם. לפחות 30 טון הרואין הרואין הועברו מבלוקיסטאן לרפובליקה האיסלמית של איראן. שאר ה- 108 טון הועברו לבירות תעשייתיות בתוך פקיסטאן , כמו קראצ'י (עיר נמל, העיר הגדולה ביותר בפקיסטן ובירתו של מחוז סינד) ולאהור (בירת פרובינציית פנג'ב שבפקיסטן, העיר השנייה בגודלה אחרי קראצ'י), על מנת להעבירם הלאה לאירופה, דרום מזרח אסיה ודרום אפריקה, בדרכי הים והאוויר.

 

למרות העובדה שלא נתפסו משלוחי הרואין בנמלי הים של פקיסטן בשנת 2009, נתפסו משלוחים גדולים של הרואין בסין, כאשר העקבות מובילים חזרה לנתיבי הים של פקיסטן. הסחר בהרואין באמצעות תחבורה ימית צפוי להגיע להיקפים גדולים בהרבה מההיקף המשוער כיום. לפקיסטן יש בחלקה הדרומי קו חוף שאורכו 1,046 ק"מ, לאורך הים הערבי המתחבר לאוקיינוס ההודי.

 

למרות שהגבול בין פקיסטן להודו נמצא בשליטה טובה, תפיסות סמים משני צידי הגבול מראות כי סוחרי הסמים ממשיכים בכל זאת להשתמש בנתיבים אלו. מלבד כמה מקרים שבהם נעצרו סוחרי סמים בהודו, מעט מאוד סוחרי סמים פקיסטנים נעצרו מחוץ לגבולות פקיסטן, בין השנים 2000 ל- 2008, מה שמהווה אינדיקציה לכך כי העברת הסמים לסוחרי סמים בינלאומיים  נעשית כבר בתוך פקיסטן, במיוחד לסוחרים ממערב אפריקה.

 

הרואין שיוצא מפקיסטן מספק את מרבית הצריכה של המזרח התיכון והאזורים הסמוכים. בשנת 2009, הצריכה של הרואין באזורים אלו היתה בין 17 עד 18 טון. מרבית צריכת ההרואין- 16 טון (91 אחוזים) הייתה על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן כאשר ה 1-2 טון הנותרים נצרכו על ידי ישראל, סעודיה, ירדן, לבנון וכווית. הרואין הועבר למדינות אלו בעיקר מקו החוף של פקיסטן- במיוחד באמצעות איחוד האמירויות הערביות- על ידי שימוש בסירות מירוץ וכלי שייט אחרים. הרואין מועבר גם מהרפובליקה האסלאמית של איראן למקומות אחרים, במידה פחותה יותר, תוך שימוש באמצעי תחבורה אחרים.

 

מלבד הרפובליקה האסלאמית של איראן הסחר בהרואין באזורים אחרים, מלבד המזרח התיכון, היה מוגבל בשנת 2009. כמויות קטנות יחסית של הרואין נסחרו בסין (0.5 טון) ובאירופה (3 טון) אשר הועברו לשם מאיחוד האמירויות הערביות. במדינות אפריקה לא דווח על תפיסות של הרואין שהועבר מהמזרח התיכון.

ישראל אומרת לא לסמים- עמותה המפעילה תכנית חינוכית למניעת שימוש בסמים ואלכוהול

אף אחד אינו מטיל ספק בחומרתה של בעיית הסמים ובהשפעתה ההרסנית על הנוער. ירידה בציונים ואף גרוע מכך, סמים פוגעים בבריאות והורסים את חיי הצעירים.

הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לצעירים עם חינוך אפקטיבי נגד סמים המבוסס על עובדות, לפני שהם יתחילו להתנסות בסמים. הרבה פחות סביר שבני-נוער וצעירים אשר יודעים את האמת על סמים יתחילו להשתמש בהם. החלק העיקרי של התוכנית החינוכית של ארגון "עולם ללא סמים", המועברת על ידי עמותת "ישראל אומרת לא לסמים", מורכב מסרט תיעודי "האמת על סמים: אנשים אמיתיים, סיפורים אמיתיים." לסרט התיעודי מצורפות 13 חוברות ותשדירי שירות עטורי פרסים. יותר מ- 55 מיליון חוברות חינוכיות חולקו ביותר מ-60 מדינות ו-20 שפות שונות.

החבילה למחנך של "האמת על סמים" ממלאת את הצורך ההולך וגובר בכלים מעשיים כדי לעזור למורה, למדריך או למנהל לתקשר את האמת על סמים במהירות ובאפקטיביות. היא מספקת שיעורים, מטלות ופעילויות כיתתיות אשר יעודדו את השתתפות התלמידים וירתקו את תשומת הלב של הצעירים. התלמידים יקראו את החומר ברצון, ייצפו בו והכי חשוב ישתמשו בו כדי לקבל החלטות נכונות לגבי המנעות משימוש בסמים ואלכוהול.

ארגון "עולם ללא סמים" הינו ארגון עולמי של מתנדבים, ללא מטרות רווח, אשר הוקם על ידי סיינטולוגים, הפועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות.

קישורים וסימוכין  

 https://www.unodc.org/documents/data-and-analysis/Studies/Global_Afghan_Opium_Trade_2011-web.pdf

__________________________________________________________________

http://il.drugfreeworld.org      

notodrugs.yestolife@gmail.com  

 

 אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-        Foundation for a Drug-Free World

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב