דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על דלקת הנרתיק ורפואה סינית 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 4043 פעמים ]

ההתוויה הרפואית המערבית עבור דלקת נרתיקית (ואגינלית) היא הימצאותם של מוגלה והפרשות שלעתים הן גם דמיות. התסמינים הם גרד מקומי בשפתי הנרתיק והפרינאום (חיץ הנקביים), השתנה תכופה וכואבת, אדמומית ולעתים גם פריחה בנרתיק. הסיבות לדלקת הן רבות. מבחינה מערבית המקור לדלקת נרתיקית הוא חיידקי או בקטריאלי (לדוגמא: קלמדיה, גונוריאה, סטרפטוקוקוס, קנדידה, טריכומונה ואחרים). חלק מהגורמים הנוספים לדלקת נרתיקית הם השימוש בכימיקלים חזקים לשטיפת הנרתיק, השארת טמפון לזמן רב, רמת היגיינה נמוכה ומחלות המועברות ביחסי מין.

הרפואה הסינית רואה את כל התסמינים הללו כמניפסטציה של המצב הפיזי והנפשי של האישה. לכן המשימה הראשונה שעומדת בפני המטפל הסיני היא זיהוי שורש הבעיה שגרמה לדלקת. מבחינה זאת יש מספר אפשרויות:

 1)    חולשה וחסר במערכת העיכול – התסמינים: הפרשה נרתיקית מתמשכת, חסרת ריח וצמיגה, לבנה או צהובה, פנים צהבהבות, עייפות ויציאות תכופות, הגפיים קרות ונפוחות, הלשון חיוורת עם חיפוי עבה, הדופק חלש ואין ממצאי מעבדה פתולוגיים. הטיפול הסיני יחזק אנרגיה (צ'י), יחמם את מערכת העיכול וינקז נוזלים שנאגרו. טיפול מערבי אנטיביוטי בהפרשות נרתיקיות מסוג זה לא רק שיגרום לנזק נוסף ולא ירפא כלל, אלא להיפך, הוא עלול לגרום לבעיה כרונית מכאן ואילך. הטיפול הסיני יכלול דיקור, צמחי מרפא סיניים והנחיות תזונתיות מיוחדות. ייתכן שיומלץ על אמבטיית ישיבה בתוך תערובת נוזלית העשויה מתמציות של צמחי מרפא סיניים.

 2)    הצטברות של נוזלים פתולוגיים וחום (לחות-חום) – התסמינים: הפרשה נרתיקית צמיגה ושופעת, צהובה או לבנה, בעלת ריח חזק, גרד ופריחה בשפתי הנרתיק ובנרתיק, השתנה תכופה וכואבת (לעתים מלווה גם בתחושת צריבה חזקה), תחושת מחנק בחזה, טעם שמנוני בפה וכאב בבטן התחתונה, חיפוי הלשון צהוב, עבה ושמנוני והדופק מתגלגל ומהיר. הטיפול הסיני ינקז את עודף הנוזלים ויפיג חום. דיקור, צמחי מרפא סיניים (לעתים לשימוש חיצוני בלבד), תזונה ושינוי באורחות החיים, הם האמצעים לכך.

3)    הצטברות של לחות-חום בכבד ובכיס המרה – התסמינים: הפרשה נרתיקית שופעת, דביקה או מקציפה, צהובה או ירקרקה עם ריח חזק, גרד, צריבה וכאב באיברי המין ובצלעות, דיכאון, טעם מר בפה, גרון יבש, נדודי שינה, עצירות, שתן כהה, לשון אדומה עם חיפוי צהבהב ודק, והדופק מתגלגל, קטן ומהיר. התסמינים מוחרפים סמוך למחזור, עם ההתעברות או בלידה. בדיקות גינקולוגיות תגלנה אדמומית ונפיחות עם כתמי דם והפרשה מוקצפת. בדיקות מעבדה יגלו הימצאות של טריכומונה. מטרת הטיפול הסיני לנקז חום, לסלק טפילים ולהפסיק את הגרד. זה נעשה בעזרת דיקור, צמחי מרפא סיניים, ייעוץ תזונתי ושינוי באורחות החיים.

לפיכך, הרפואה הסינית יכולה לאבחן באופן ייחודי את השורש (ולא רק את הענף) של הגורם לדלקת נרתיקית ולבעיות גינקולוגיות אחרות. לכן יש באמצעותה לספק לעתים פתרונות טיפול יעילים מאד. מהדוגמאות שלעיל ניתן להסיק שלמטפל הסיני יש אפשרויות אבחון עצמאיות ומדויקות ביותר אף מבלי לקבל לידיו תוצאות מעבדה. אין פירוש הדבר שהמטפל אינו מוכן לראות את תוצאות המעבדה המודרנית ולהסתייע בהן כאשר הדבר נדרש.

הרפואה הסינית טובה מאד לטיפול בבעיות גינקולוגיות, היא אינה פולשנית ואינה גורמת לנזק. היא יכולה להציל נשים רבות ממצבים כרוניים ואקוטיים, במיוחד במצבים שנאמר להן ש"אין מה לעשות" וכי נגזר עליהן "לחיות איתם".

אז זהו שלא, יש הרבה מה לעשות וככל המוקדם כך ייטב.

 

 

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית  אתר הבית: www.kfir.net 
מטפל מזה יותר מעשרים וחמש שנה. המרפאה ממוקמת ליד בית החולים איכילוב במרכז תל אביב. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי אפי כפיר L.Ac בלבד. 
לקביעת תור יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב