דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי גב, הטיפול בדיקור ורפואה סינית 

מאת    [ 27/10/2011 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3850 פעמים ]

שישים שניות על פתרונות לכאב גב בדיקור ורפואה הסינית תוך השוואה לטיפול מערבי

הגב האנושי מורכב משרירים, עצמות, עצבים וסחוס. בזכות עמוד השדרה והגב האדם הוא היונק היחיד שיכול לעמוד ולנוע על שתי רגליו. המחיר שאנו משלמים על הגמישות ויכולת התנועה שיש לנו להבדיל מחיות שנסמכות על ארבע הוא בעיות גב ובעיקר בעיות בגב התחתון.

יש שמונה תופעות של בעיות גב: התנוונות דיסק, סיאטיקה, אוסטיאוארטרטיס בעמוד השדרה (ראה מאמר אודות ארטריטיס ורפואה סינית בשישים שניות), דרבן בעצם, סקוליוסיס, התכווצות או מתח שרירים, פציעה ופריצת דיסק. הכאב בגב הוא בדרך כלל השליח המתריע ולא הבעיה. פתרון של הכאב בלבד (הענף) לא יפתור את הבעיה שגרמה לו (השורש).

80% מכאבי הגב מקורם במתח או התכווצות שרירים. השרירים נכנסים לספאזם ולכיווץ כדי למנוע מאיתנו שימוש באזור הפגוע והחרפת הנזק. הפתרון למתח השרירים הוא בהגברת הסירקולציה, דבר שנעשה באופן טבעי על ידי דיקור סיני (ראה מאמר על כאב ורפואה סינית בשישים שניות).

סיאטיקה (דלקת גיד הנשה) מתבטאת בכאב שנובע מלחץ של חוליות מתניות על גיד הנשה (העצב הסיאטי). הכאב מוקרן לעבר הרגליים ולעיתים עלול להגיע לכף הרגל. בדרך כלל הכאב מחריף בתנועה ושוכך במנוחה.

פריצת דיסק ? הדיסק לא זז ממקומו אך החומר שבמרכז הדיסק פורץ ויוצא החוצה. כך החומר שיצא ממקומו יכול ללחוץ על עצב או לגרום לדלקת מקומית.

דלקת חוליות מקשחת או אנקילוזינג ספונדיליטיס הינה סוג של ארטריטיס שבו דלקת חמורה בחוליות השדרה גורמת להפיכתן למקשה אחת. ההבדל מאוסטיאוארטריטיס (דלקת פרקים ניוונית) שדרתי הוא בכך שבאחרון הסחוס מתכלה והלחץ על הדיסקים גורם לניוון ולכאב.

סקוליוזיס היא תופעה נפוצה של עקמומית בעמוד השדרה שבתורה גורמת ללחץ על העצבים מתוך עיקום החוליות.

דרבן העצם הוא הצטברות מופרזת של משקעים סידניים על גבי העצם מתוך ניסיון של הגוף להגן על העצמות משחיקה וממשקל עודף. הדרבן עלול ללחוץ על עצב או לגרום לדלקות.

הטיפול המערבי הקונבנציונאלי, שהוא טיפול סימפטומאטי בלבדי בכאב, יתחיל מתרופות נרקוטיות או נוגדי דיכאון, ימשיך עם הישנות הכאב לזריקות קורטיזון מקומיות ובהמשך יוצעו ניתוחים כירורגיים לאיחוי חוליות (פיוז'ן) או למנקטומי.

הטיפול ברפואה סינית יכלול דיקור, צמחי מרפא סיניים, תרגול גופני של מתיחות וחיזוק שרירי הבטן, שינוי באורחות חיים ותזונה מדויקת לפי אבחנת שורש הבעיה.

כיצד פועל הדיקור (אקופונקטורה)? הוא מגביר את הסירקולציה, משחרר אנדורפינים לדם, משחרר ניורוטרנסמיטרים, מניע אנרגיה חסומה ומפיג כאב.

צמחי המרפא הסיניים ינופקו על פי האבחנה המבדלת הסינית. הם פועלים לאט, בטוח וללא כל תופעות לוואי. הם יכולים לבוא במקביל לכל תרופה מערבית מבלי לסתור אותה.

לסיכום. הרפואה הסינית עוזרת במקרים אקוטיים וכרוניים של כאבי גב בהצלחה רבה. הטיפול אינו מתמקד רק בשיכוך הכאב אלא ישאף לפתור את הבעיה משורשה באמצעות אבחנה סינית וטיפול מדויקים. הטיפול הסיני יכול למנוע מסע תלאות ברפואה מערבית שמהלכו צפוי ושתוצאותיו ידועות מראש.

לחץ לצפיה במצגת בנושא ארטריטיס וכאבי גב 

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית  אתר הבית: www.kfir.net 
מטפל מזה יותר מעשרים וחמש שנה. המרפאה ממוקמת ליד בית החולים איכילוב במרכז תל אביב. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי אפי כפיר L.Ac בלבד. 
לקביעת תור יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב