דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוסים על פסיכומטרי 

מאת    [ 24/10/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2867 פעמים ]

כמה מיתוסים כבר לא נאמרו וסופרו על מבחן פסיכומטרי? כמה מכל מה ששמעתם באמת נכון- לא תמיד אפשר לדעת...  לכן עכשיו ננסה להפריך או לאשש מעט מהמיתוסים הנפוצים על מבחן פסיכומטרי.
נתחיל בכללי הבסיס- לא ממש נפריך כרגע מיתוסים אלא נצייר את הקווים הכללים והמבנה של הבחינה: משך הבחינה הוא שלוש שעות ועשריים דקות, כאשר בין החלקים השונים של הבחינה (שמונה במספר) אין הפסקות. כמו כן, מותר לאכול ולשתות במהלך הבחינה  אך כאמור הדבר לוקח  מזמן הבחינה ולא ניתן זמן מיוחד לשם כך. גם לאלו הרוצים להשתמש באטמי אוזניים במהלך הבחינה יש את האפשרות להשתמש בהם.
טוב,  ועכשיו ניגש למיתוסים עצמם:
1)    כל מי שקיבל ציון פסיכומטרי גבוה הוא חכם- טוב, אז קודם כל כמובן שמי שמקבל ציון גבוה בפסיכומרי הוא כנראה לא טיפש, ולו רק בשל העובדה כי השכיל להבין את חשיבות המבחן וללמוד אליו כראוי ובהתאם לכך גם קיבל את הציון. מעבר לכך, ציון פסיכומטרי אינו משמש כאינדקציה לרמת החוכמה או האינטיליגציה של הנבחנים. ההצלחה במבחן מגיעה לרוב על ידי עבודה קשה, תרגול רציף ושימוש נכון בטכניקות הנלמדות בעת קורס פסיכומטרי (במידה ולקחתם אחד כזה.)
2)    ישנם מועדי פסיכומטרי קלים יותר- ישנם מספר אנשים אשר טוענים כי מועדים שונים של הבחינה (בין אם בתאריכים ובין אם בשעות) משפיעים על רמת הקושי של המבחן. אז זה הזמן לגלות כי אין הבדל ברמת המבחנים, בטח ובטח שזה עלול להטות ציוני מבחן בין נבחנים ממועדים שונים, מה שפוגע למעשה בעיקרון השיויוניות של המבחן. חשוב לציין כי אין אנו יודעים את דרך חישוב הציונים על ידי המרכז הארצי לסטטיסטיקה, אך אנו יודעים כי הפסיכומטרי הוא כמובן עניין יחסי שזה פקטור נוסף אשר מבטל את המיתוס הנוגע למועדים קלים יותר.
3)    כל האנשים שמקבלים 800 פסיכומטרי בלי ללמוד דקה- כולנו מכירים את הסיפורים על החבר של החבר של החבר שקיבל 788 בלי שלמד כלל והחליט לגשת למבחן במקרה באופן ספונטני לחלוטין. כמובן שלא נגיד כי כל הסיפורים הללו שקריים או לא נכונים אך כיום קשה מאוד למצוא אנשים הניגשים למבחן פסיכומטרי ללא קורסי פסיכומטרי כהכנה, מה גם שבמידה ואכן ישנו נבחן אשר ניחן ביכולת הבנה טבעית לפסיכומטרי (ואכן יש מעט כאלה), ללא הנחייה מקדימה גם הוא ימצא את עצמו משתהה בהבנת נוסח השאלות ומבנה הבחינה, ומכיוון שהציון המחושב של הפסיכומטרי הוא יחסי- הוא יאבד נקודות זכות יקרות עקב פיגור זה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב