דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעה של אירועי טרור על השימוש בחומרים - סקירה מנתחת של מחקרים מן העולם 

מאת    [ 06/10/2011 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2579 פעמים ]

המחקר נועד לבדוק את השימוש בחומרים בעקבות אירועי טרור גדולים. המחקר נערך כמטה-אנליזה (סקירה מנתחת) של 31 מחקרים ורובם נערכו בעקבות הפיגוע של 11 בספטמבר 2001. נמצא שצפויה עלייה בשימוש באלכוהול בקרב 7.3% מתוך האוכלוסייה בשנתיים הראשונות לאחר אירוע הטרור. עם זאת ישנה סבירות של 20% ששכיחות השימוש תעלה ב-14%. שיעור העלייה המקביל בעישון סיגריות שנמצא הוא 6.8%, ושל השימוש בסמים שונים - 16.3% (כולל סמים נרקוטיים ותרופות). יש לציין שבין המחקרים שנכללו בסקירה גם מחקרים מישראל, של מרים שיף ואבי בלייך.

המחברים מציינים שאפשר להסביר את השונות הרבה בין המחקרים בממצאים של צריכת חומרים פסיכו-אקטיביים אחרי אירועי טרור, לפחות בחלקה, בהבדלים בין משך הזמן שחלף בין המחקר לבין האירוע. גם סוג האוכלוסייה שבקרבה נערך המחקר השפיע על הממצאים, למשל במחקר שנערך בקרב עובדי הצלב האדם אחרי אירוע ה-11 בספטמבר סביר להניח שלאירוע תימצא השפעה רבה יותר על צריכת האלכוהול, בהשוואה לכלל האוכלוסייה. 

הבנה איך אלכוהול משפיע על הגוף

אלכוהול נספג לתוך מערכת הדם באמצעות כלי דם קטנים בדפנות הקיבה והמעי הדק. תוך דקות אחר שתיית האלכוהול, הוא מגיע מהקיבה למוח, שם הוא מייצר את השפעתו במהירות ומאט את פעולת תאי העצב.

כ-20% מהאלכוהול נספג באמצעות הקיבה. הרוב מ-80% הנותרים נספג באמצעות המעי הדק.

האלכוהול גם מובל על-ידי מחזור הדם לכבד, שם הוא מסולק ממחזור הדם בתהליך שנקרא "חילוף חומרים", בו הוא מומר לחומר לא רעיל. הכבד יכול לבצע חילוף חומרים רק לכמות מסוימת בכל פעם, כשהחומר העודף ממשיך לזרום ברחבי הגוף. כך שעוצמת ההשפעות על הגוף תלויה ישירות בכמות שנצרכה.

 כשכמות האלכוהול בדם חוצה רמה מסוימת, מערכת הנשימה מואטת במידה ניכרת ויכולה לגרום לתרדמת או למוות, כיוון שחמצן לא מגיע עוד למוח.- מתוך "האמת על אלכוהול".

ישראל אומרת לא לסמים- עמותה המפעילה תכנית חינוכית למניעת שימוש בסמים ואלכוהול

אף אחד אינו מטיל ספק בחומרתה של בעיית הסמים ובהשפעתה ההרסנית על הנוער. ירידה בציונים ואף גרוע מכך, סמים פוגעים בבריאות והורסים את חיי הצעירים.

הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לצעירים עם חינוך אפקטיבי נגד סמים המבוסס על עובדות, לפני שהם יתחילו להתנסות בסמים. הרבה פחות סביר שבני-נוער וצעירים אשר יודעים את האמת על סמים יתחילו להשתמש בהם. החלק העיקרי של התוכנית החינוכית של ארגון "עולם ללא סמים", המועברת על ידי עמותת "ישראל אומרת לא לסמים", מורכב מסרט תיעודי "האמת על סמים: אנשים אמיתיים, סיפורים אמיתיים." לסרט התיעודי מצורפות 13 חוברות ותשדירי שירות עטורי פרסים. יותר מ- 55 מיליון חוברות חינוכיות חולקו ביותר מ-60 מדינות ו-20 שפות שונות.

החבילה למחנך של "האמת על סמים" ממלאת את הצורך ההולך וגובר בכלים מעשיים כדי לעזור למורה, למדריך או למנהל לתקשר את האמת על סמים במהירות ובאפקטיביות. היא מספקת שיעורים, מטלות ופעילויות כיתתיות אשר יעודדו את השתתפות התלמידים וירתקו את תשומת הלב של הצעירים. התלמידים יקראו את החומר ברצון, ייצפו בו והכי חשוב ישתמשו בו כדי לקבל החלטות נכונות לגבי המנעות משימוש בסמים ואלכוהול.

ארגון "עולם ללא סמים" הינו ארגון עולמי של מתנדבים, ללא מטרות רווח, אשר הוקם על ידי סיינטולוגים, הפועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות.

http://il.drugfreeworld.org           notodrugs.yestolife@gmail.com

אילת מליס כהן עמותת "ישראל אומרת לא לסמים"

** מתוך- ידע סמים ואלכוהול, יפה צוברי, הרשות למלחמה בסמים

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב