דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריטלין הוא חומר שמדווח במידה גוברת והולכת במקרי מוות 

מאת    [ 07/09/2011 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 3965 פעמים ]

בריטניה- דוח 2008- בבריטניה חל גידול בשנה האחרונה שנבדקה במספר מקרי המוות משימוש בסמים. הדיווח על מקרי המוות מסמים מנוהל בבריטניה, באוניברסיטת לונדון. המטרה העיקרית של התכנית היא לתרום לצמצום כמות מקרי המוות שקשורים לצריכת סמים ותרופות ולמניעתם. (ראה גם מאמר "בעשור האחרון תרם האלכוהול לכשליש מכל מקרי המוות מסמים")

הממצאים העיקריים:

-          שיעור הנפטרים המדווחים בני 50 ויותר גדל מ- 0.1% ב- 1999 ל- 4.2% ב- 2008. גיל החציון של מוות בקרב בעלי היסטוריה של צריכת סמים עלה מ- 29.7% ב- 1999 ל- 36.4% ב- 2008. 2/3 (65%) מצרכני הסמים בקבוצה זו נפטרו מהרעלה מקרית, בעיקר מאופיאטים, נוגדי דיכאון וחומרי הרגעה. 14% מהמקרים היו התאבדויות בעיקר מנת יתר מכוונת של נוגדי דיכאון ו/או מרגיעים או תלייה. 11% נפטרו בשל הרעלה לא מוגדרת.

-          מטילפנידט (ריטלין) הוא חומר שמדווח במידה גוברת והולכת במקרי מוות, בדרך כלל בשילוב עם חומרים מעוררים אחרים.

-          פיפרזינים דווחו רק בשלושה מקרי מוות ב- 2006 ושיעורם עלה לתשעה מקרים ב- 2007 ו- 13 ב- 2008. בדרך כלל נמצא החומר בשילוב עם אלכוהול וחומרים מעוררים.

-          שבעה מקרים היו בשל צריכת GBL ב- 5 השנים האחרונות אך השיעור של מקרים אלה לא גדל בשל הפיכתו של ה- GHB לחומר אסור במעמד C (דרגת חומרה שלישית מתוך ארבע בפקודת הסמים הבריטית). פרופ' חמיד גודז מנהל המרכז הבינלאומי למדיניות סמים, בבית החולים סנט ג'ורג', אוניברסיטת לונדון, מציין "ממצאי הדו"ח מראים עלייה במקרי המוות מסמים בבריטניה ב- 2008 בהשוואה ל- 2007 [...] נתונים אלה מחזקים את הצורך בערנות מתמשכת ומעקב מתמיד של מצב מקרי המוות מסמים בבריטניה, כדי להבטיח את הבנת המגמות ואת נקיטת צעדי ההתערבות למניעת מקרי המוות והצלת חיים. חשוב גם להתריע על כל התפתחות בצריכת הסמים, כולל "המעוררים החוקיים" (ריטלין). המניעה של אובדן חיים בכל גיל ובעיקר בקרב הצעירים, בשל נגע השימוש בחומרים, צריכה להיות בעדיפות עליונה אצל כל ממשלה."**

ריטלין

מינון גדול של ריטלין גורם לסימפטומים דומים לאלה של שימוש בסמי מרץ אחרים, הכוללים רעד, עויתות שרירים, פרנויה , ותחושה של זחילת חרקים או תולעים מתחת לעור.

 נער בן 17, לאחר שהסניף כדורי ריטלין כתושים וכתוצאה מכך נשאר ער למשך מספר ימים, נהיה פסיכוטי, רצח את הוריו ופצע אנושות את אחיו ואחותו עם גרזן. נער בן 14, אשר טופל בריטלין מגיל 7, הכה למוות ילד אחר עם אלת בייסבול.

 ריטלין עלול לגרום לתוקפנות, לפסיכוזה ולפעימות לב לא סדירות שעלולות להוביל למוות.

ריטלין- זהו פשע להשתמש בו לרעה

בארה"ב, על שימוש לרעה בריטלין יש ענישה כמו על עבירות פליליות. העונש על עבירת סחר ראשונה (שבה תהיה אשם אפילו אם רק נתת לחבר גלולה אחת או שתיים) כולל עד 20 שנות מאסר וקנס של עד מיליון דולר.

 אם מוות או פציעה חמורה קורים כתוצאה מביצוע העבירה הראשונה, העונש יהיה מ-20 שנה עד למאסר עולם. אם הסם מוזרק זה הופך לעבירת סמים בעלת עונשים חמורים עוד יותר.

 "אני מבין שהעניין שהיה לי והתלות שפיתחתי לספידים התחילו כאשר קיבלתי מרשם לריטלין. בהתחלה זה היה כל סוף שבוע, ואז זה הפך להיות כל יום.

 התחילו להיות לי הזיות של ציפורים מעופפות מעל ראשי, הרגשה שיש עוד אנשים איתי בחדר בזמן שהייתי לבדי, ותחילתה של פרנויה. השתמשתי בכמות של מרשם שלם לדקסדרין של חבר שלי, בתוך שבוע אחד. לאחר מכן חזרתי לריטלין שלי והמשכתי משם.

 אני לא זוכר הרבה מכיתה י"ב. אבל אני כן זוכר דיכאון מוחץ וחוסר יכולת להבין מה בדיוק היתה הסיבה לכך שהולך לי גרוע מאי פעם בבית-הספר. בקושי סיימתי את התיכון, ולא עשיתי שום תוכניות ללימודים גבוהים בעתיד.

 בדקה האחרונה נרשמתי למכללה המקומית. הצלחתי להישאר נקי בערך שבעה-עשר ימים לפני שהצורך בספיד הכניע אותי. השתתפתי בשיעורים במשך שבוע אחד ונכשלתי באופן חמור". – סאם. מתוך "האמת על ריטלין"

 סדרת חוברות "האמת על הסמים" ו"האמת על אלכוהול" הופקה על ידי ארגון "עולם ללא סמים" העולמי. "עולם ללא סמים" הינו ארגון מתנדבים, ללא מטרות רווח, אשר הוקם על ידי סיינטולוגים, הפועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות. בישראל, ההרצאות על הסמים הועברו למעל 5000 בני נוער וצעירים ועשרות אלפי חוברות חולקו בישובים רבים בהם גם נהריה, חיפה, תמרה, כעביה, תל אביב, בת ים, נתיבות ורהט. הארגון עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

http://il.drugfreeworld.org           notodrugs.yestolife@gmail.com

אילת מליס כהן עמותת "ישראל אומרת לא לסמים"

 

** מתוך- ידע סמים ואלכוהול, נובמבר 2009 , הרשות למלחמה בסמים

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב