דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחוות מושלכי דליי המים 

מאת    [ 30/08/2011 ]

מילים במאמר: 685   [ נצפה 2696 פעמים ]

אחוות מושלכי דליי המים

אני כבר רגילה, בטוחה שגם "עמיתים" רבים, ולמודת ניסיון עם התופעה המלבבת הזו, שעם השנים זה רק חיזקה בי את הנחישות לעשות מה שעושה, הראתה לי "החמלה" באנשים לגבי מי שלא שפר עליו גורלו, חיות רחוב אומללות שחייהן תלויות בקערות המים שאנו משאירים להן ושאריות אוכל .

הפריע לי קצת יותר לשמוע מחברה שעשו כך לבנה. נער צעיר שביקש לעזור לחתולים. אז מדי פעם הוא נוהג לשים להם קצת מים בחום הזה, ומדמי הכיס שלו קונה לפעמים קצת אוכל ושם. ילד בסה"כ טוב, למרות הקטעים של נערים בני גילו, אז בא שכן "טוב לב" ובדיוק איך שהוא למטה עושה מה שעושה "קרה המקרה" ובדיוק ממש אז הוא חש צורך עז למלא דלי מים ולשפוך מהחלון למטה. קורה. מה לא??

ואני לתומי חשבתי שיותר הגיוני לפחות כהתחלה פשוט להחליף אתו איזו מילה כמו בן אדם בצורה חינוכית ולבקש שיעשה זאת במקום אחר למשל, אם זה כל כך מפריע - (מה מפריע קצת מים ומזון יבש שמוגש בצורה מסודרת ונקייה?)

מעניין, חשבתי לעצמי, לו היה פרחח פורע חוק, ששותה לשוכרה ומעשן בבניין אצלם למטה, מרעיש ומתפרע, מתחצף עד להתנהגות אלימה, האם אז היה גם פתאום באה לו המוזה לשפוך דליי מים מהחלונות - לא בטוחה שכל כך מהר היה נוקט באותה שיטה מלבבת, יכול להיות בהחלט שבמקרה כזה השיטה הייתה שונה לחלוטין אולי אפילו עד לכדי חוסר תגובה מוחלט.

בנוסף לעובדה שאני "אוהבת ומעריכה" מי שנוקטים בכלל עקרונית בדרך פעולה שכזו, אני במיוחד אוהבת איך שלאנשים ה"טובים" הללו אין אומץ לעמוד מול חוסר החמלה שלהם עצמם, איך הם עושים זאת בהסתר, במהירות, כדי לא להתגלות. כלומר אם אתה כבר שופך מים ולדעתך צודק, מדוע אתה מסתתר?

מי שמאכיל ונותן מים לרוב עושה זאת בצורה נקייה, פעם ביום מחליף ומנקה, ובגלוי, הוא לא מתבייש במה שהוא עושה, אתה כן?

וזה באמת עם יד על הלב מפריע לך ויותר טורד שלוותך מאשר פרחחים שכל הלילה משתכרים ומרעישים ומחבלים בצורה ואנליסטית בכל מיני דברים למטה? מעניין...

הנה למשל דוגמא מהחיים, ספסל עליו ישבו פרחחים כל הלילה, הרעישו, עישנו, השמיעו מוסיקה ודיברו והשתוללו בקולי קולות כל הלילה. אף אחד מהשכנים לא חש צורך לשפוך עליהם דלי מים, לא העיר להם, ולא צפצף. בבוקר נמצא הספסל בצורה כזו, מושחת, סביבו היו שברי בקבוקי שתיה חריפה וזכוכיות וכלי עישון שונים, אלא שאת אלה כבר הספיקו לנקות לפני שצילמתי.

אח"כ הולכים ומצקצקים על "הנוער של היום" שאין לו ערכים וגבולות, שהוא פרוע ולא עושה חשבון, אבל כשנתקלים באחד כזה שפועל מתוך ערכים בהתנדבות, ילד....אז ממש חייבים כך לאות הזדהות והתחשבות כי חם נורא בחוץ, לשפוך עליו דלי מים ולרענן אותו...?  נכון ? 

כעושים זאת לי, אני כבר רגילה, אדם מבוגר, שדי מגובש עם עצמו. האמת שמגיל צעיר התרגלתי ל"תגובות אוהדות" כגון אלה בכל הקשור ליחס וחמלה לבעלי חיים, אך כשעושים זאת לנער צעיר, זה חורה שבעתיים. לא בגלל שאני מכירה אותו, אלא בגלל שכאשר יש נוער עם ערכים מסוימים, נוער טוב, לא מתפרע ומשתכר ברחובות ומזיק ומרעיש, איזה פידבק הוא מקבל ?  מה הוא עלול להסיק?

אם מדברים על חוסר חינוך וערכים של הדור הצעיר, איזו דוגמא מראים לו למשל במקרה כגון זה -

ואם מגיבים כך לנער שנהג בסך הכל בצורה אנושית איך מגיבים לנוער שבאמת פורע כל עול? ולמה?

שמתי לב בכלל, כתופעה, שאנשים נוהגים להחמיר דווקא עם מי שנוהגים יותר בסדר, שומרים על הנקיון, ובמקרה כגון זה מחליפים מים ושומרים על כלים נקיים וכאלה.

אנשים שזורקים שאריות מזון בצורה לא הגיינית מהחלון למשל לחתולים למטה, מה שגורם באמת טרדה, או הולכים עם כלבים גדולים ואימתניים שאינם קשורים בכלל – כאלה לא זוכים ולו להערה מאף שכן.

בקרבת מקום אצלנו יש מי שכבר שנים הולך בגלוי עם כלבו הגדול משוחרר ללא חגורה, שכבר פגע ונשך כבר כמה כלבים קטנים. הוא אינו זוכה לאף התנפלות והערה לא במקומה של השכנים.  

חברה שלי לעומת זאת שהולכת עם הכלב שלה קשור, שאוספת את החבילות החומות שהוא משאיר, שממש מעבר לבסדר, זוכה בלי סוף לנדנודים והערות מכל השכנים הנודניקים, משום מה דווקא אתה הם מקפידים מאד....

מעניין לאללה כתופעה הקטע הזה הא?

 

 

עלה במקור כולל תמונות בבלוג שלי כאן

http://cafe.themarker.com/post/2326986/

 

התחברות אל בע"ח במקום לשלוט בהם מרוממת אותנו לכוכבים (ברברה קלו הנד) http://cafe.themarker.com/user/114149/        bonbonyetta@walla.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב