דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוריות האישה ורפואה סינית 

מאת    [ 20/08/2011 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3607 פעמים ]

הרפואה המודרנית הופכת להיות מתקדמת ומתוחכמת מאד באפשרויות הטיפול שהיא מציעה לבעיות פוריות, אך עם זאת ישנם מקרים רבים שבהם הטיפולים המודרניים נכשלים. הרפואה הסינית רואה שתי סיבות עיקריות שבגללן הטיפולים המודרניים המדעיים לכאורה אינם מצליחים. הראשונה היא אי יכולתה של הרפואה המודרנית להכיר בהדדיות שבין הגוף והנפש והשניה היא התעלמותה מהחשיבות הרבה של מצב התשתית של האישה.

מתח, טינה, תסכול, רגשות עצורים וכעס פוגעים באנרגיית הכבד, שמגלמת בתוכה את המצב הרגשי-נפשי, וגורמים לתעוקת צ'י הכבד. הקשר ההדוק שבין אנרגיית הכבד שאינה הרמונית לדם ולמערכת הרביה (צ'י הכליות) יגרום למחזור לא סדיר, חוסר איזון הורמונלי, אי ייצור ביציות, הפלת העובר או העוברים ועוד. הרפואה הסינית יכולה לסייע להחזיר לקדמותה את הזרימה הטבעית של אנרגיית הכבד על ידי הפגת מתח והסדרת "המטבוליזם הרגשי" באמצעות טיפול בדיקור, צמחי מרפא סיניים, תזונה ושינויים באורחות החיים. 

התשתית של האישה כוללת בעיקר את מערכת העיכול (קיבה וטחול) שאחראית לייצור הדם והאנרגיה (צ'י) וכן את מערכת הרבייה שלה (מערכת הכליות). אם התשתית שרויה בחסר ואינה מתפקדת במלוא עוצמתה נוצרות בעיות בנושאי פריון והריון. ראשית אולי לא תוכל להתבצע התעברות. שנית, אף אם תחול התעברות קרוב לודאי שתהיינה הפלות הרגליות (חוזרות ונשנות) כלומר השרשה לקויה, רירית רחם דקה מידי, או הריון קשה במיוחד שיפגע בבריאות העובר ובבריאותה של האם בשנים שלאחר הלידה.

חשוב מאד שתהיה הכנה טובה ומקיפה לפני תחילת הריון. אם אפשר להשתמש במטפורה, הרי זה כהכנת האיכר את אדמתו לזריעה (חריש, סיקול, יישור, דישון ומנוחה). הכנה טובה תבטיח הריון בריא ובטוח, תינוק בריא והחלמה מהירה לאם אחרי הלידה. לפוריות עם רפואה הסינית  (לחצי להרחבה) יש את הכלים לאבחן חסר ובעיות בתשתית ולטפל בהם בהצלחה. דיקור, צמחי מרפא סיניים, תזונה נכונה ושינוי באורחות החיים הם כלי הטיפול הטבעיים המתאימים לבעיות של פריון.

יש לציין שהטיפול הקונבנציונאלי המקובל כיום באמצעות הפריה מלאכותית הוא בעל סיכויי הצלחה סטטיסטית של כ-10%. מה שלא נאמר, בדרך כלל, זה שככל שנמשכים טיפולי ההפריה הנזק לאשה מבחינה רגשית (לחץ וחרדות) ופיזיולוגית (תופעות לוואי של התרופות החזקות) הולך וגדל, כך שהסיכויים להצלחה פוחתים עם הזמן.  לעיתים קרובות חשוב לעצור את "מירוץ ההפריות", להרגיע את האשה, להכין את התשתית ולשקמה ורק אז לנסות שוב אך עם תשתית טובה יותר. כלומר, קיימת אפשרות מצוינת לפעולה במקביל של שתי השיטות על יתרונותיהן, וזאת גם ובמיוחד אם נעשו כבר הפריות רבות קודם לכן ללא הצלחה.

בנוסף, אסור לשכוח את תפקידו של הפרטנר/ית ההורה השותף לעתיד. כאשר מתחיל תהליך הפריה האשה נמצאת במוקד הלחץ הן נפשית והן פיזית. מאידך גיסא הגבר המתוסכל או הפרטנרית נשכחים ולא תמיד יודעים איך יוכלו לסייע. תפקיד הגבר/פרטנרית בתהליך הוא חשוב מאד ויש להתייחס גם לבעייתיות שבה הוא/היא שרויים כדי שיחסי בני הזוג לא ייפגעו. זו הסיבה לכך שכפיר מזמין גם את הפרטנר/ית לחלק גדול מהפגישות.

הפריה מוצלחת היא רק תחילת המסע. במהלך ההריון עצמו בטרימסטר הראשון המטפל הסיני ישים דגש על חיזוק מערכת העיכול (השרשת העובר והזנתו, מניעת בחילות הריון, מניעת הפלות), בטרימסטר השני יושם דגש על המערכת הרגשית באמצעות הרמוניזציה של אנרגיית הכבד ואילו בטרימסטר השלישי יהיה דגש מיוחד על חיזוק מערכת הכליות ומניעת רעלת הריון, פגות ולידה מוקדמת.

 

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית  אתר הבית: www.kfir.net 
מטפל מזה יותר מעשרים וחמש שנה. המרפאה ממוקמת ליד בית החולים איכילוב במרכז תל אביב. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי אפי כפיר L.Ac בלבד. 
לקביעת תור יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב