דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש עבודה בתחום הכלכלה באמצעות חברות השמה 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3322 פעמים ]

עם התקדמות היכולות לאסוף מידע באמצעות האינטרנט, חברות ההשמה משתלבות בתמונה בהיקף הולך וגדל, וכלכלנים יכולים רק להרוויח מכך. יותר ויותר בוגרי תואר בכלכלה פונים לחברות ההשמה, אשר הפכו לתחליף יעיל ללוחות הדרושים שהפכו לחסרי משמעות מאז כניסת עידן האינטרנט. אם מתחשבים בעובדה שבכל שנה מסיימים כמה מאות כלכלנים את התואר בכלכלה בממוצע בכל מוסד לימודים, הכלים המוצעים על ידי חברות ההשמה הופכים רלוונטיים מאוד לכלכלנים אלו בעת חיפוש עבודה.

הסיבה נעוצה בכך שחברות השמה מהוות כלי מקצועי המתמחה בנפרד בכל תחום מקצועי, ובפרט בתחום הכלכלה. בנוסף, חברות ההשמה מקיימות קשרים עסקיים עם גורמים שונים במשק המעוניינים להגדיל את היקף החשיפה של מחפשי העבודה בתחום הכלכלה וזאת על מנת לאתר את המועמדים האיכותיים ביותר למשרות המוצעות. באמצעות חברות ההשמה אנו למדים כי קיים מגוון רחב של משרות לכלכלנים במשק, ואף ניתן ללמוד על הדרישות של המעסיקים מהמועמדים לתפקידים השונים. חשוב לציין כי חלק מהחברות במשק לא מחזיקות אגף משאבי אנוש אשר מסוגל לסנן את המועמדים בעצמו, או לקבוע תנאי סף למשרות בתחום הכלכלה שיביאו להתאמה מרבית בין דרישות התפקיד לבין דורשי העבודה. חברות מסוימות מגייסות עובדים וכלכלנים בפרט פעמים ספורות בלבד בשנה, ולכן לא כלכלי עבורן להפעיל אגף משאבי אנוש.

עבור כלכלנים, עובדה זו תורמת למאמצי חיפוש העבודה מכיוון שכלכלנים מקבלים נקודת מבט ייחודית במהלך לימודי הכלכלה אשר תורמת במספר אופנים לחברות במשק, לדוגמא: ההסתכלות על חלוקת המקורות של החברה להשגת מטרותיה וניתוח היעילות של חלוקה זו, ניתוח השלכות של החלטות כלכליות במדינה על פעילות החברות במשק וכדומה.

 

הגשת המועמדות באמצעות חברות ההשמה פשוטה ביותר וכוללת מילוי פרטים אישיים בסיסיים והעלאת קורות חיים. לאחר מכן, לעיתים נערכים ראיונות בחברת ההשמה כדי שזו תוכל להציע את המשרות המתאימות ביותר למועמד. חשוב לזכור שחברות ההשמה מרוויחות מכך שהכלכלן שנשלח על ידן התקבל לעבודה, ושהמעסיקים מצפים מהחברות לשלוח אליהן את המועמדים המתאימים ביותר. כך, אם נשלחתם לראיון עבודה באמצעות חברת השמה, ההסתברות שהמשרה מתאימה לכישוריכם גדולה מאשר אם פניתם בעצמכם למעסיק שאינכם מכירים.

חברות ההשמה מציעות לעיתים לשלוח קורות חיים של מועמד לחברות בתחום הכלכלה בהתאם לדרישת המועמד. שירות זה נעשה לרוב בתשלום, וניתן גם על ידי אתרי אינטרנט שאינם פועלים בתחום ההשמה.

 

לסיכום, בעת חיפוש עבודה בתחום הכלכלה מומלץ ליצור קשר עם מספר חברות השמה, על מנת להבטיח שמגוון משרות הכלכלנים המוצעות יהיה גדול ככל שאפשר. בחלק מהמקרים תהליך החיפוש יכול להיות מתסכל עבור הכלכלן הממוצע, אך אם קיימת ההבנה כי כמות המשרות לכלכלנים במשק  גבוהה, מותר גם להיות אופטימיים.

מחפשי עבודה יכולים למצוא ולקרוא על מעסיקים רבים באתר כלכלנים המרכז מידע לגבי קריירת כלכלנים ולימודי כלכלה - אשר מתאימה גם לבוגרי תואר במנהל עסקים. כמו כן, באפשרותכם להעזר בשירות עריכת קורות החיים המוצע על ידי אתר כלכלנים, ובו כלכלן מומחה בעל ניסיון יערוך את קורות החיים שלכם כך שיתאימו למשרות כלכלנים ואף בוגרי מנהל עסקים.

אוהד ישראלי, 


משמש כיועץ השמה ומתמחה בהשמת עובדים מקצועיים, ובפרט, כלכלנים. 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב