דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציוד צלילה 

מאת    [ 06/08/2011 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2556 פעמים ]

צלילה היא ספורט עתיר ציוד. כלומר, מדובר בספורט שעל מנת לבצע אותו כהלכה יש להשתמש בציוד רב. אך מדוע?  ובכן, העולם התת ימי אינו הסביבה הטבעית שלנו. אין אנו יכולים לנשום בו כפי שאנחנו נושמים מעל פני המים, מכיוון שמערכת הנשימה שלנו לא מסוגלת להפריד את החמצן הנמצא במים מהמים עצמם. כמו כן, איננו יכולים לנוע במים בחופשיות וביעילות עם הגפיים שלנו מכיוון שהן מותאמות לתנועה על היבשה, בתווך שהוא אויר ולא מים. הכל עניין פשוט של אבולוציה. בנוסף לשני אלה, המשקל שלנו בד"כ אינו מאפשר שקיעה והמים בעצם דוחפים אותנו למעלה (ע"ע חוק ארכימדס). ואם כל זה לא מספיק, המים גם אינם חמים מספיק לפעמים, ואחרי 20-30 דקות אנחנו מתחילים לרעוד מקור והגוף מתחיל להכנס למצב של היפותרמיה. כל אלה מחייבים אותנו להשתמש בציוד צלילה שבא לפתור את כל הבעיות הללו ולאפשר לנו לצלול בבטחה ובצורה נוחה ככל האפשר.

מיכלים: הדבר הראשון שקופץ לראש כשחושבים על ציוד צלילה והישרדות מתחת למים, הוא אויר. כדי לאפשר צלילה לזמן ארוך ובצורה נוחה, עלינו לקחת עמנו את האויר שאותו ננשום לאורך הצלילה. האויר הזה נדחס ע"י מדחסים מיוחדים לתוך מיכלים בלחץ אדיר, ומאפשר לנו 40-50 דקות של נשימה מתחת למים .

ווסת - הווסת הוא חלק מיחידת ציוד צלילה יותר גדולה שנקראת אוקטיפוס ונכנס לנו לפה וווסת את לחץ האויר הדחוס חזרה ללחץ הסביבתי שאנחנו רגילים לנשום בו (1 אטמוספירה).

אוקטיפוס : מכיל שני ווסתים, מד עומק ומד אויר שמראה כמה אויר נשאר לנו, ומכיל גם צינור שמתחבר למאזן הציפה.

מאזן ציפה : מאזן ציפה זהו ג'קט לובשים בזמן צלילה. את המאזן ניתן למלא ולרוקן באויר לפי הצורך בכדי להתאזן (מצב מאוזן הוא מצב ריחוף שבו אנחנו לא שוקעים ולא צפים על פני המים). 

סנפירים : הסנפירים מאפשרים לנו להתקדם במים בצורה יעילה ותוך כדי השקעה של מינימום אנרגיה.

חליפת צלילה : פריט ציוד צלילה זה שומר על טמפרטורת הגוף שלנו. כאשר החליפה היא במידה המתאימה, המים נלכדים בין החליפה לגוף, ומתחממים מחום הגוף ובעצם משמשים שכבת מגן מפני הקור.

חגורת משקולות: חליפת הצלילה מציפה אותנו. החליפה מלאה בתאי אויר קטנים ובעצם כדי לשקוע עלינו לאזן את כוח הציפה זה במשקולות. הציפה גם תלויה במבנה הגוף שלנו (חוק ארכימדס שוב) , ולכן קולות משתנה בין אדם לאדם.

משקפת מסכת צלילה: העין שלנו אינה בנויה לעבוד בתווך שאינו אויר. בשל כך, התמונה שמתקבלת היא מעוותת ומטושטשת. המשקפת יוצרת תווך של אויר בין העין למים בעצם גורמת לאשליה שהתווך הוא אויר, ומאפשרת לנו לראות בצורה חדה מה קורה סביבנו.

מחשב צלילה: לא תנאי הכרחי אך עדיין פריט ציוד צלילה שכולם משתמשים בו. מחשב הצלילה מחשב בזמן אמת באיזה קבוצת חנקן אנחנו וכמה זמן נותר לנו לצלילה. המחשב גם מתריע כאשר פרופיל הצלילה שלנו בעייתי ומסוגל להמון דברים אחרים אשר קשורים לבטיחות צלילה.

 ציוד צלילה הוא עסק לא זול. ציוד צלילה בסיסי עולה כ-4000-5000, וגם דורש תחזוקה שנתית. עם התפתחות הטכנולוגיה ציוד הצלילה הופך ליותר ויותר מתוחכם וגם יותר בטוח. הפיכתו של ספורט הצלילה לפופולרי כ"כ, נתנה לחברות מוטיבציה להשקיע במחקר ופיתוח של ציוד צלילה וכולם מרוויחים מכך.

 

 

שלומי ינאי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב