דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מריחואנה מסוכנת - ואין כל הוכחה שיש לה ערך רפואי כלשהו 

מאת    [ 03/08/2011 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 3235 פעמים ]

מנהל אכיפת חוקי הסמים האמריקאי (DEA) הפדרלי, אישר מחדש כי למריחואנה אין ערכים רפואיים והיא תמשיך להיות כלולה בתוך קטגוריה מספר 1 של הסמים שבה כלולים סמים שאין להם כל שימוש רפואי וברובם ממכרים מאוד, כמו אופיום ומוצריו, LSD, מסקלין, פיוטה, קנביס ומוצריו.

 

סנט פטסבורג, פלורידה, 11 יולי 2011- ראש המינהל לאכיפת חוקי הסמים, מישל לאונהארט, אישרה מחדש בהודעה לתקשורת כי מריחואנה תשאר בתוך קטגוריה מספר 1, הקטגוריה המחמירה ביותר וכי לא התקבלו שום ערכים רפואיים. לאונהארט קבעה כי לא הוכח שלמריחואנה יש יתרונות ספציפיים (בניסויים קליניים מבוקרים היטב, המעריכים בצורה מדעית, ערכים של בטיחות ויעילות) הגוברים על הסיכונים הידועים של השימוש במריחואנה.

 

בארה"ב החוק מחלק את הסמים לחמש קטגוריות:

קטגוריה מספר 1- סמים שאין להם כל שימוש רפואי וברובם ממכרים מאוד, כמו אופיום ומוצריו, LSD, מסקלין, פיוטה, קנביס ומוצריו.

קטגוריה מספר 2- סמים ממכרים מאוד, העלולים לגרום תלות נפשית וגופנית, אולם יש להם גם שימוש רפואי כלשהו, כמו הקוקאין ואמפטמינים.

 קטגוריה מספר 3- ברביטורטים (סמי שינה והרגעה) וסמים אחרים, הגורמים התמכרות מסוימת ותלות נמוכה.

 קטגוריה מספר 4- ברביטורטים ומשככי כאבים בעלי טווח פעולה ארוך.

 קטגוריה מספר 5- סמים בעלי תכונות ממכרות ברמה נמוכה, כמו קודאין וסירופים נגד שיעול.

 

ההחלטה מגיעה כמעט תשע שנים לאחר שתומכי המריחואנה הרפואית ביקשו מהממשלה להגדיר מחדש את הקנביס ולהוציאו מקטגוריה מספר 1. 

 

"אני משבחת את מישל לאונהארט ואת המנהל לאכיפת חוקי הסמים האמריקאי על הזמן הרב והמאמץ שהושקעו בעניין זה. פסק הדין שלהם תומך במסקנות של מחלקת הבריאות ושירותי אנוש של ארה"ב כי במריחואנה יש פוטנציאל גבוה להתמכרות, היא אינה מקובלת לשימוש רפואי בארה"ב וחסרה רמה סבירה של בטיחות לשימוש אפילו תחת השגחה רפואית" אמרה קלוינה פיי מנכ"ל "המוסד לאמריקה ללא  סמים"  (DFAF) ו- Save Our Society From Drugs  (S.O.S).

 

 

מריחואנה

 מריחואנה הוא הסם הלא חוקי הנפוץ ביותר בעולם. במחקר שנערך ב-2007 נמצא ש-14.4 מיליון אנשים בארצות-הברית בלבד עישנו מריחואנה לפחות פעם אחת במהלך החודש האחרון.

 

בדרך כלל מעשנים מריחואנה כסיגריות (ג'וינט), אבל ניתן גם לעשן אותה במקטרת. מקרה פחות שכיח הוא כשמערבבים אותה עם מזון ואוכלים אותה או שחולטים אותה כמו תה. שהאדם מעשן ג'וינט, הוא מרגיש את ההשפעה בתוך דקות. התחושות המיידיות – האצת פעימות הלב, ירידה בקואורדינציה ובשיווי המשקל, והלך רוח "חולמני" כאילו הכול לא אמיתי – מגיעות לשיא בתוך 30 הדקות הראשונות. השפעות לטווח קצר אלו בדרך כלל נעלמות בתוך שעתיים עד שלוש, אבל הן יכולות להימשך זמן רב יותר, תלוי בכמות הסם שהמשתמש לקח, בחוזק של ה-THC ובקיומם של סמים אחרים שנוספו לתערובת. ההשפעות המנטליות של שימוש במריחואנה הן חמורות באותה המידה. למעשני מריחואנה יש זיכרון וכושר מנטלי דלים יותר מאשר למי שאינו משתמש בסמים. חיות שקיבלו מריחואנה מחוקרים אפילו סבלו מנזק מבני של המוח.- מתוך "האמת על מריחואנה".

סדרת חוברות "האמת על הסמים" ו"האמת על אלכוהול" הופקה על ידי ארגון "עולם ללא סמים" העולמי. "עולם ללא סמים" הינו ארגון מתנדבים, ללא מטרות רווח, אשר הוקם על ידי סיינטולוגים, הפועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות. בישראל, ההרצאות על הסמים הועברו למעל 5000 בני נוער וצעירים ועשרות אלפי חוברות חולקו בישובים רבים בהם גם נהריה, חיפה, תמרה, כעביה, תל אביב, בת ים, נתיבות ורהט. הארגון עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

http://il.drugfreeworld.org          http://www.drugfreeisrael.org/

notodrugs.yestolife@gmail.com ישראל

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-        Foundation for a Drug-Free World

סימוכין

-הרשות למלחמה בסמים

DFAF- הודעה לתקשורת

 http://www.dfaf.org/content/drug-enforcement-administration-reaffirms-marijuana-has-no-medicinal-value-and-shall-remain-

 

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב