דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ננדרולון הקסיפנילפרופיונאט (אנדור) 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 5422 פעמים ]

ננדרולון הקסיפנילפרופיונאט (אנדור)

אנאדור או בשמו הגנרי ננדרולון הקסיפנילפרופיונאט (nandrolone hexylphenylpropionate) אנאדור הוא סטרואיד מאוד קרובים לדקה-דורבולין ((Deca Durabolin.

ננדרולון (Nandrolone) סטרואיד אנבולי יעקב עזרא החומר הגנרי ננדרולון או בשמו המסחרי הנפוץ ביותר: Deca Durabolin יוצר לראשונה ע י חברת התרופות ההולנדית אורגנון. השם הפופולארי ביותר הינו: DECA או דקה דורבולין שהרכיב הפעיל בוא הינו ננדרולון אונדקנואט. מולקולת האסטר אונדקנואט הינה ארוכה מאוד ומשך זמן מחצית החיים שלה הינו כ 16.5 ימים. ננדרולון הינו 19 נור טסטוסטרון, כמומר שמבנהו דומה מאוד לטסטוסטרון אך עם שינוי של העדר מולקולת פחמן במיקום 19. שינוי הנ ל גורם לפעילויות פיזיולוגיות השונות בחלקן מהטסטוסטרון. כך שלמעשה הננדרולון הינו אגוניסט חלש של הרצפטור האנדרוגני (בהשוואה לטסטוסטרון), היות ולסטרואיד הנ ל מושפע ע י האנזים.

בסיס התרופה הינו 19-נור-טסטוסטרון, או בשמו הנפוץ יותר ננדרולון - nandrolone. הננדרולון בסיסו דומה להורמון הגברי - טסטוסטרון למעט היעדרות (במיקום 19) אטום הפחמן. משמעות הדבר שאטום הפחמן במיקום 19, הופך אותו לאנאלוג של טסטוסטרון כך ההמרה לאסטרוגן נמוכה ביותר ואילו עוצמת הקשר לקולטן אנאבולי הינו גבוה יותר.

ההבדל בין מולקולת האסתר של ה-דקה-דורבולין Deca Durabolin (ננדרולון דקנואט) לאנדור Anadur (ננדרולון הקסיפנילפרופיונאט), הדבר הנ"ל גורם לפעילות איטית יותר של הננדרולון.  

הננדרולון נקשר לעומתיות לרצפטורים האנדרוגניים, על כן, משפעל אותם ביתר סט. יתרון נוסף, הינו על הפרקים, ספורטאים כבר יודעים מה שאורטופדים מגלים בשנים האחרונות. ספורטאים טוענים כי הננדרולון "משמן" את הפרקים. הננדרולון למעשה, גורם לצבירת כמויות גדולות יותר של נוזל הסיכה, הנקרא: הנוזל הסינוביאלי (Synovial fluid), מחקר מסוים הראה שהמטבוליים של ננדרולון הם גם אגוניסטים של אלדוסטרון, אשר יש לו תפקיד חזק בשמירה של נתרן בגוף.

הננדרולון לסוגיו השונים, יעיל לשילוב יחד עם סטרואידים אנבוליים אחרים, כגון: אנאבר (אוקסנדרולון), וינסטרול (סטנוזולול), דיאנבול (מטנדרוסטנולון), אנדרוקסון (טסטוסטרון אונדקנואט). יעיל במצבים של דיאטה מהירה.

בדומה לטסטוסטרון המומר לדיהידרוטסטוסטרון (DHT), הננדרולון אשר מומר לדיהידרוננדרולון (DHN, dihydronandrolone) אשר פעילותו האנדרוגנית חלשה יותר וזאת בשל התאמה הלוקה ביחס ל- DHT בהיקשרות לרצפטור האנדרוגני. בשל גורמים אילו הננדרולון הינו בטוח יותר לשימוש מבחינת גברים הלוקים או הנוטים ללקות בבלוטת ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת, הנוטים לאקנה ונשירת שיער.

משקל מולקולרי: 274.4022

פורמולה: C18 H26 O2

טמפרטורת התכה (בסיס): 122-124 מעלות צלזיוס

יצרנים: נורמה-יוון, אורגנון-הולנד, אינקה-פרו...

מנה אפקטיבית (גברים): 200-600mgs/week (2mg/lb של bodyweight)

מנה אפקטיבית (נשים): 50-100mgs/week

זמן מחצית החיים הפעילים: 15 ימים

איתור וגילוי: עד 18 חודשים

Anabolic יחס Androgenic: 125:37

 

יעקב עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 ספרים שכתב: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף", ספורטולוגיה - המדריך לספורטאים, סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?. דיאטה בוידאו, הורמון גדילה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב