דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורטל ספקים 

מאת    [ 18/07/2011 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 3648 פעמים ]

מהו פורטל ספקים בקצרה?

פורטל ספקים הינו אתר אינטרנט שמטרתו לקשר בין לקוחות וספקים.

ובהרחבה?

נתחיל עם סיטואציה אשר מוכרת לכולנו: כל אחד מאיתנו אשר מחזיק חשבון בנק יכול היום להיכנס לחשבון שלו באתר האינטרנט של הבנק כדי לבדוק את יתרת החשבון שלו, לבצע העברות כספים, לצפות בתנועות אשר התבצעו בחשבון - חיובים, כרטיסי אשראי, כניסת משכורת וכולי, אבל לא תמיד זה היה קל כל כך.

אם נחזור כמה שנים אחורה ניזכר שכדי לבצע את אותן הפעולות היינו צריכים ללכת לסניף, לעמוד בתור, לבקש מהפקיד שיוציא לנו דוח ורק על ידי כך יכולנו לראות את מצבנו, וגם אז זה לא תמיד היה נכון לאותו הרגע.

מה שהאינטרנט הביא לבנקאות - האינטרנט הביא גם לעולם העסקים בדמות פורטל ספקים.

כלומר, אם בעבר ספק היה צריך להגיע פיזית לסניף הלקוח על מנת לקבל מידע חיוני על מצב המלאי, לקבל הזמנה, לוודא שהסחורה נקלטה, שהמוצרים מוצגים כמו שצריך על המדפים ושהם אכן נמכרים - היום דרך פורטל הספקים ניתן לראות את כל זה, ועוד הרבה יותר, בכל זמן ומכל מקום.

מה ניתן לראות בפורטל ספקים?

  • הזמנות: האם התקבלו הזמנות חדשות? כמה ימים נותרו לספק כל הזמנה? איזה סניפים לא שלחו הזמנות?
  • מלאי: מהי רמת המלאי (ברמת הפריט הבודד בכל נקודת מכירה)? האם יש סניפים עם מלאי חריג? מהו גלגול המלאי בכל נקודת מכירה ובכלל נקודות המכירה של הלקוח? באילו סניפים יש מלאי נמוך של מוצרים רבי מכר?
  • מכירות: מהו קצב המכירות של כל פריט בכל נקודה? האם יש סניפים שמוכרים פריט מסויים בקצב נמוך משמעותית מסניפים דומים? מכירות ברמת פריט וברמה יומית
  • אספקות: האם הסחורה שנשלחה נקלטה? האם קיימות הסתייגויות (לגבי כמויות ו/או נכונות הפריטים שנשלחו)?
  • כרטסת הנהלת חשבונות: האם החשבוניות נקלטו? האם הופקו חיובים שונים ע"י הלקוח?
  • קטלוג: התאמת קטלוגים, התאמת מחירונים, תמונות המוצרים

ומידע רב נוסף.

ומה בנוגע לביצוע פעולות?

גם כאן, פורטל הספקים (שוב, בדומה לאתר הבנק) מאפשר לא רק צפייה במידע, אלא אף ביצוע פעולות, כגון:

  • פתיחת פריטים: מודול זה מאפשר לספק לפתוח פריטים חדשים בקטלוג הלקוח. יישום המודול חוסך ללקוח הקלדה מיותרת, ובנוסף דואג לכך שהספק והלקוח ישתמשו באותו שם מוצר ובאותו מק"ט.
  • ניהול מו"מ על מחירי קניה: מודול זה מאפשר לספק ולקניין לנהל מו"מ על שינויי מחיר. התהליך כולו מתועד ובסופו המחיר ידוע לשני הצדדים ובמקרה של אי-הסכמה ניתן לראות מי אישר את המחיר ומתי.
  • המלצה להזמנה: מודול זה מאפשר לספק להציע ללקוח סחורה על בסיס אלגוריתמים שונים המזהים דפוסי התנהגות של מוצרים וכן חוסר קורלציה בין מצב המלאי והמכירות לבין ההזמנות המתקבלות.
  • הזמנת "דחיפה" ראשונית: מודול זה מאפשר לספק לבנות המלצה להזמנה לפריט חדש "בלחיצת כפתור" על בסיס התנהגות הסטורית של פריטים דומים. המודול מחלק כמות ראשונית להזמנות עבור כלל הסניפים בהתאם לחלקם היחסי.
  • תעודות משלוח: מודול זה מאפשר לספק לשלוח תעודות משלוח אלקטרוניות, הנקלטות אצל הלקוח עוד לפני שהסחורה הגיעה לסניף, וע"י כך לחסוך הקלדה למחסנאי הלקוח (שבמהלכה נהג המשאית נאלץ להמתין). תהליך קליטת הסחורה והתאמתה להזמנה מתקצר ומתייעל באופן דרמטי.
  • חשבוניות: מודול זה מאפשר לספק לשלוח חשבונית חתומה דיגיטלית וכן לטעון את נתוני הבסיס של החשבונית (קרי, תעודות המשלוח) ולקבל חיווי מיידי אם הקובץ תקין, ואם לא - מהן השגיאות. מודול זה מאפשר לספק להמנע מקבלת חיובים שונים בגין הפרשי מחיר, הפרשי כמות וכד' ומבטיח לו שיקבל את מלוא הסכום שאושר, ללא הפתעות מיותרות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב