דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להתמודדות עם קריירה ומשפחה 

מאת    [ 10/10/2005 ]

מילים במאמר: 814   [ נצפה 7057 פעמים ]

אם את אישה עובדת, שעבודתה חשובה לה, אבל הבית והילדים דורשים ממנה את מירב תשומת הלב והאנרגיה, הנה כמה עצות להתמודדות עם ה"זוטות הקטנות", שיכולות להוציא כל אדם מדעתו:

בשביל הסדר בראש
עבדי תמיד לפי רשימות: בכל לילה לפני השינה, הכיני רשימת מטלות ליום הבא. החזיקי בתיק פנקס קטן ורשמי בו (או ב"פאלם-פיילוט", אם את אוהבת גאדג'טס), דברים העולים לך בראש כשאת בישיבה או אצל הספר.

בשביל הבריאות הנפשית
ותרי על כל פעולה שאינה הכרחית - בבית, בעבודה, ובכל מקום. פשוט מחקי אותה מסדר היום שלך, והתמקדי רק במה שהכי חשוב. למדי להשתחרר מרגשות האשם ומהאובססיות על שטויות, שאינן תורמות לאיכות חייך. אז שיהיה קצת אבק בפינות או בלגן בחדר הילדים. מה שהחלטת לוותר עליו - מת!

האצילי סמכויות
הכיני רשימה של מטלות בית שהילדים או בן הזוג יכולים להוריד ממך. הם לא משתפים פעולה, או מבטיחים ואחר-כך מזניחים? מרגע שסוכם מי עושה מה - את לא נוגעים יותר בעבודות האלה! זיכרי שהסוד בהפעלת סמכות היא קיום הבטחותייך!

מנהג "המעבר החלק"
לפעמים, המעבר בין העבודה לבית יכול להיות קשה, ולגרום לך מתח ועצבנות. הנהיגי בביתך מנהג של "מעבר חלק" בין העבודה לבית: כל אחד שחוזר הביתה זכאי לקחת לעצמו מספר דקות כדי להירגע, להרים את הרגליים או לקרוא
עיתון לפני שהוא נדרש להיות חברותי, לעשות שיעורים או לסדר את הבית. הרגילי את הילדים לעשות כך וגם לכבד את העובדה שאת ובנזוגך עושים את זה, וכל הבית ייראה אחרת.

שתפי פעולה
התארגני עם חברות או שכנות להסעות משותפות לחוגים, מסיבות, הצגות, מופעים, וכדומה. הציעי להורים אחרים לקיים במשותף מסיבות, ימי הולדת, וארועים הדורשים השקעה רבה. הכיני לעצמך גם גיבויים לשעת חירום (חמות, אחות, אם, או שכנה טובה, ועדיף כמה מאלה), והקפידי להשתמש בהם ולתגמל אותם.

הקימי לך קבוצת תמיכה
בני לעצמך קבוצת תמיכה המורכבת מחברות, שכנות, קרובי משפחה, והתחלקי איתם במטלות, בהוצאת קיטור ובכל תמיכה פיזית או רגשית שאת יכולה לתת ולקבל. אל תתביישי לבקש, כל עוד יש ביניכם הסכם שמי שזקוק מבקש ומקבל. ככל שתרחיבי את מעגל העזרה שלך, וגם תעניקי בחזרה לאלה שמקלים עליך - כך תוכלי להתארגן טוב יותר במצבי לחץ.

שרייני לעצמך זמן פרטי
הכיני לעצמך - מראש ובאופן עקבי - שעות של התרגעות, חופשה מהעולם, או סתם מנוחה עם כוס קפה - ורשמי אותם ביומן. ישיבה פתאומית בדיוק כשקבעת לבלות עם חברה? - "אני עסוקה!", אין ויתורים!

ותרי לעצמך קצת יותר
הנהיגי ערב אחד בשבוע בו אחרים (הילדים, בני הזוג, הכלב...), מבשלים את ארוחת הערב. או לחילופין: הנהיגי ערב בשבוע של "אכול כפי יכולתך": כל אחד מכין לעצמו סנדוויץ' או תבשיל מקורי ממה שיש בבית, וגם מנקה אחריו. גם כאן - אין תירוצים! ילד בן 4 יכול להכין ארוחת סנדוויצ'ים, אם עוזרים לו לפתוח קופסת טונה או לפרוס עגבניה.

כדי לא להתעצבן סתם
קחי אתך ספר קריאה לכל פגישה או תור, כך שאם ייגזר עליך לשבת שעה בתור לרופא הילדים, תהיה לך אפשרות לפחות לבלות חלק מן הזמן המבוזבז הזה בקריאת כמה דפים מספר שאת אוהבת, או לפתור תשבץ.

פני מקום בנשמה
אל תצברי חפצים: התרגלי לזרוק או לתרום כל בגד שלא לבשת שנה שלמה, רהיט שכבר אינו ממלא את ייעודו, או כלי שלא השתמשת בו מעולם. הפכי את חייכם בבית לפשוטים יותר בכך שתזיזי מדרכך חפצים מיותרים..

רכשי עזרה בתשלום
בתקופות לחץ חריגות (פרויקט גדול בעבודה, משבר במשפחה, מחלה חלילה, הרשי לעצמך לקנות שירות כמו אוכל מוכן, ניקיון או עזרה עם הילדים (אפילו אם זה יקר למדי. כשתחזרי לשגרה תחזרי לחסוך). אם זה חד פעמי ומשחרר אותך מלחץ מיותר, זוהי השקעה נבונה וכדאית, שתפנה אותך להתעסקות בדברים החשובים באמת.

לימדי להגן על עצמך
היי מודעת לנקודות התורפה שלך: כמו למשל, מה הכי מרגיז אותך, מתי את נלחצת עד לנקודה בה את לא מתפקדת, מה השירותים שהכי קשה לך להעניק למשפחה, מהן עבודות הבית שאת שונאת לעשות: התחילי לעשות סדר בדברים ולוותר על אלה. או למדי לעשות אותם באופן אחר, באופן חלקי. אופציה אחרת היא ללמוד לאהוב את מה שהכרחי. אם את שונאת, למשל, לשטוף כלים, ואין מישהו אחר בסביבה שיכול לקחת על עצמו טירחה כזו: למדי להקל על עצמך. כשאת מסדרת, מנקה, שוטפת כלים או משלמת חשבונות, שימי לעצמך ברקע מוסיקה שאת אוהבת, שתנעים לך את הזמן המעצבן הזה; או הכיני לעצמך קלטת או דיסק של ספר מוקלט, או ללמידת שפה שאת אוהבת, נצלי את הזמן בו את עושה עבודה משעממת ללמידת שפה חדשה או לשמיעת תכנית רדיו אהובה שהקלטת מראש.

ורעיון אחרון לסיום:
בקשי ממשפחתך "קופונים" מיוחדים כמתנת יום הולדת, יום נישואין, סיום לימודים או לכבוד הישג מיוחד שהיה לך בעבודה. ה"קופונים" יכולים להיות מכתב "התחייבות" לעשות עבורך משהו שחשוב לך כדי להקל עליך לחצים. הנה כמה דוגמאות:
"קופון השקט": הבטחה לשעה אחת של דממה ביום (או כמה פעמים בשבוע), שבה את תנוחי או תקראי ספר עם רגליים למעלה בסלון, בעוד ילדייך מתחייבים לשמור על השקט בבית.
"כרטיס גמד", שכאשר את שולפת אותו, מישהו אחר במשפחה חייב לבצע משהו בבית עבורך (להוריד את הזבל, לסדר את הכלים בארון, לגהץ חולצה...)
הציעי למשפחתך להשתעשע בהמצאת רעיונות ל"קופונים" משפחתיים שכל אחד מעניק לכל חבר במשפחה. מובטח לכם שתשנו את האווירה בבית למקום שבו צוחקים ונהנים ומקלים מאד את לחצי היום-יום.
ד'ר מירה חניק היא יועצת ארגונית ותעסוקתית ומאמנת אישית להצלחה. מתמחה בקידום נשים, ומנחה סדנאות להעצמת נשים. מנהלת את אתר האינטרנט "הדרך למעלה".
http://www.haderech.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב