דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח נסיעות- על פוג, פספרטו וביטוח 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2130 פעמים ]

ברומן ההרפתקאות המפורסם "מסביב לעולם בשמונים יום", מתאר הסופר הצרפתי הנודע ז'ול ורן את מסעם של האדון האנגלי העשיר פיליאס פוג ומשרתו הצרפתי, ז'אן פספרטו, מסביב לעולם במסגרת התערבות שנעשתה במועדון אצילים בלונדון. במסגרת המסע הזה עוברים השניים בין היבשות השונות, כפי שהכיר אותן הסופר בן המאה ה-19, וחווים הרפתקאות וסיכונים רבים, בים, באוויר וביבשה בשביל הריגוש והרצון לנצח בהתערבות ולזכות ב-20,000 ליש"ט, שאינם סכום משמעותי עבור איש העסקים העשיר, אך מהווים מקפצה לא קטנה לאגו שלו ולמוניטין העתידיים שלו.

ברור מאליו שהצמד, מעבר לסכום זהה של 20,000 ליש"ט אותו לקחו איתם למחייה ולכיסוי הוצאות הדרך לא דאג, במקביל, לשום פוליסה של ביטוח נסיעות שתסייע להם באם לא ישכילו להתחמק מתאונות, מצוקה ובעיות היכולות להיגרם במסע מעין זה. לא נתעמק על שלל האתגרים שעלו במהלך המסע, את זה מומלץ לכל אחד ואחת לקרוא בעצמו להשלמת הפער הספרותי והאינטלקטואלי, רק נרמוז כי כיום ייחשב הדבר לטירוף מוחלט ללא ביטוח נסיעות מקיף הכולל גם ביטוח חיים וגם ביטוח כבודה מלאים ומושלמים.

למרות שניתן לחשוב על מסע כמו שדמיין לעצמו ז'ול ורן כמסע אנכרוניסטי שכבר לא ניתן לבצע כיום, הרי שדווקא מסלולי האתגר וטיולי החוויה האתגרית, חוזרים והופכים לטרנדיים ולמבוקשים, בעיקר על ידי צעירים חסרי פחד או מבוגרים יותר שכבר ניסו כמעט הכל ועדיין מחפשים ריגושים חדשים. מסעות ספארי באפריקה, טיפוס הרים וסנפלינג בערבות אוסטרליה או דרום אמריקה וטיולי תרמילים בג'ונגלים של מרכז ודרום אמריקה, אינם שונים במהותם מאותה נסיעה של גיבורי הספר, למשל, בקו רכבת האקספרס "גרנד טראק" מסן פרנסיסקו בחוף המערבי של ארה"ב לניו יורק במזרחה שארכה שבוע ימים ובמהלכה הותקפו על ידי פורעים אינדיאנים ועמדו בסכנת חיים ממשית. בדיוק מאותה הסיבה ברור הצורך האמיתי של המטיילים בביטוח נסיעות לעומת המציאות המדומה בספר, שם תמיד מצליח הגיבור לצאת כשידו על העליונה, חליפתו מגוהצת למשעי וכולו ערוך ומוכן למשימה הבאה העומדת בפניו.

ביטוח נסיעות הוא כלי כנגד כישלון, בסופו של דבר, ובבסיסו עומדת ההכרה כי יכול להיות שמשהו ישתבש במהלך הדרך וכי, למרות שבאופיו הטבעי, אדם לא מסוגל להודות מראש בכישלון, הרי שזוהי אחת הפעמים הבודדות שבהן מוטב להיות פסימי מאשר אופטימי ולצפות שלא כל המסלול יהיה חלק ומוצלח. ואם, בכל זאת, ובאמונה שכך אכן יהיה בסופו של דבר, המסע יסתיים באופן מוצלח לחלוטין, ללא שריטה ועם המון חוויות שיוותרו לנצח, הרי שכמו שמר פיליאס פוג לא הרוויח הרבה מאותם 20,000 ליש"ט שקיבל מחבריו מאחר שהוציא קרוב ל-19,000 במהלך המסע אך זכה לכבוד ולמוניטין נצחיים, כך גם למטייל של ימינו אולי לא ישתלם לעשות ביטוח נסיעות קצת יותר יקר, אך זה בודאי שלא צריך למנוע את החוויה הנפלאה והחד פעמית שיוכל לעבור.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב