דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספארי צלילה בסיני 

מאת    [ 04/07/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2172 פעמים ]

על אף רוחות המהפכה המנשבות בעולם הערבי, וההפיכה במצרים בתחילת שנת 2011, חצי האי סיני הוא היה ונותר אופציה טובה ובטוחה לטיול ספארי צלילה קרוב לבית. למרות המהפכה, המצרים הקפידו מאוד לשמר את בועת תיירות הצלילה באזור החופים של סיני, ובמיוחד באזורי השמורות בדרום חצי האי. שוטרים מוצבים בכל מקום, והתיירים השבים מהאזור מדווחים על הרגשת בטחון גדולה יותר משהיתה בעבר.

למי שזו "הפעם הראשונה שלו בים", ספארי צלילה בסיני הוא טיול אתגרי וסוחף עבור צוללנים מקצועיים וחובבנים כאחד. הטיול הוא בעצם הפלגה של כמה ימים על יאכטה מפנקת, עם צוות מקומי שכל תפקידו במהלך הפלגת הצלילה הוא להנעים את זמנכם ולדאוג שלא תתעסקו בכלום מלבד צלילות ומנוחה על הסיפון. ספארי צלילה בסיני מתחיל בד"כ בשארם-א-שייח, באחת ממאות היאכטות אשר עוגנות שם, ומתבצע ביעדים כגון מיצרי טיראן, מיצרי ג'ובל או ראס מוחמד (ולעיתים כולם גם יחד). במהלך ספארי צלילה בסיני, יבצעו הצוללנים 3-4 צלילות ביום באתרי צלילה עוצרי נשימה בדרום חצי האי סיני, ובין לבין ינוחו על הסיפון עם משקאות קלים ושלוש ארוחות גורמה ביום אשר יכין השף הצמוד.

מבין טיולי ספארי צלילה בסיני הקיימים כיום, הבסיסי ביותר הינו ספארי צלילה במיצרי טיראן. מיצרי טיראן הם מעבר ימי צר אשר מורכבים מארבעה ריפים ענקיים המושכים אליהם דגי ים פתוח ומשמשים בית גידול לעשרות סוגי אלמוגים וחיות ריף. כל אלה הופכים את מיצרי טיראן לגן עדן לצוללים, על אף התנאים המאתגרים שקיימים שם בשל הזרמים החזקים. דרומה יותר, ספארי צלילה באזור ראס מוחמד אשר הוכרז שמורת טבע ימית, תמצאו כמה מאתרי הצלילה הטובים בעולם, ביניהם ספינות טרופות, קירות אלמוגים בלתי נגמרים וביקורים תכופים של טונות, ברקודות ולעיתים גם כרישי פטיש. ההרפתקאנים שבינכם ימשיכו עוד דרומה לטיול ספארי צלילה במיצרי ג'ובל שמהווים על פני המים את שער הכניסה מהים האדום לתעלת סואץ, אך מתחת למים מדובר באחד מבתי הקברות המרשימים לכלי שיט מכל הסוגים, שלא צלחו את המעבר במיצרים הללו.

ספארי צלילה בסיני הוא חווית הצלילה האולטימטיבית. הוא מעין טירונות צלילה לכמה ימים, ומלבד הכיף והאתגר, טיול ספארי צלילה בסיני משדרג מאוד את מיומנויות הצלילה של כל מי שמשתתף בו. בסה"כ לא מדובר בטיול יקר יתר על המידה. העלות של טיול ספארי צלילה בסיני לארבעה ימים כולל הכל יכול להגיע לאזור ה-3000 ש"ח. עלות נופשון בחו"ל.

לסיכום, ספארי צלילה הוא חוויה כיפית ואופציה מצויינת לטיול אקסטרים לא רחוק מהבית.

 

שלומי ינאי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב