דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לראשונה בישראל: קורס תכנון וניהול פרוייקטים סולאריים בפיקוח ממשלתי 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 3786 פעמים ]

לראשונה בישראל נפתח השבוע קורס מנהלי פרוייקטים סולארים בפיקוח ממשלתי. הקורס יתקיים במטריקס גרינטק קולג', המכללה לטכנולוגיות הקלינטק והסביבה – חטיבת הקלינטק של ג'ון ברייס.

הקורס עוסק בכל ההיבטים הדרושים למנהלי ומתכנני פרוייקטים סולאריים ובכללן סוגיות סביבתיות, חשמל ואלקטרוניקה, בדיקות, תיעוד ובקרה, בטיחות, עבודה בגובה, עבודה מול מערכות רגולטוריות.

 

לקורס נרשמו כ- 20 איש, כאשר הגיל הממוצע שלהם הוא 50. הקורס הינו קורס הסבה המאפשר לאנשים ללא רקע בתחום להשתלב באחד ממנועי הצמיחה של מדינת ישראל ושל העולם בכלל. בוגרי הקורסי יוכלו להשתלב כמנהלי פרוייקטים בחברות סולאריות או לפעול כיזמים עצמאיים בתחום הסולארי.

 

דוד בונלי, ממונה אזורי ת"א והמרכז באגף להכשרה ולפיתוח כח אדם במשרד התמ"ת מסר כי זהו למעשה מסלול הלימודים הראשון בישראל, בו יוכשרו מנהלי פרוייקטים סולאריים בפיקוח והכרה של משרד התמ"ת. לדבריו, הוא רואה חשיבות  רבה בהכשרת עובדים בתחום של טכנולוגיות חדשות ומתפתחות בנושא האנרגיה הירוקה. יודגש כי בכוונת המשרד לעודד הכשרת עובדים ליישום האנרגיה הירוקה בכל תחומי הפעילות במשק. עוד יצויין, כי  עד היום העוסקים בניהול פרוייקטים סולאריים למדו בחו"ל אך לא היו לימודים מוסדרים בפיקוח המדינה.

 

הממונה האזורי מציין כי בוגרי הקורס יקבלו תעודה מטעם משרד התמ"ת ויהוו למעשה את הדור הראשון בישראל של מנהלי פרוייקטים סולאריים רשמיים. כמו כן, תחום זה נותן מענה למוסבים  בני 45+ אשר תורמים מניסיונם הרב.

 

לדברי יריב ענבר, מנכ"ל משותף במכללת מטריקס גרינטק קולג', "אנו שמחים להיות המכללה הראשונה בישראל הפועלת בצמוד למדיניות מדינת ישראל ומשרד התמ"ת, אשר תעניק בנוסף לתעודה מקצועית מטעמה, גם תעודה ממשלתית לבוגרים. התחום שתפס תאוצה בשנה האחרונה יוסיף לגדול משמעותית בשנים הקרובות. נכון להיום נמצאים בישראל מעל- 2000 גגות סולאריים בשלבים שונים של אישורים אך אין מספיק כוח אדם שיוכל לבצע את הפרוייקטים".

 

לרשות הלומדים בקורס מנהלי הפרוייקטים הסולארים עומדת מעבדת ההתנסות הסולארית הראשונה בישראל שהוקמה בליווי צמוד של משרד התמ"ת. בנוסף יוסמכו הלומדים לעבודה בגובה.

 

קלינטק הינו תחום צומח של טכנולוגיות ושירותים לפתרון בעיות הנובעות מהמשבר הסביבתי הגלובלי במטרה לשמר את משאבי כדור הארץ ולצמצם את הנזק הסביבתי. יזמים וחברות קלינטק עוסקות בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים בתחומי האנרגיה, מים, פסולת, מיחזור וכדומה. תחום הקלינטק צומח בקצב מהיר וסומן כמנוע הצמיחה העולמי הבא.

 

התפתחות השוק בשנים האחרונות מביאה עימה כבר כעת צורך באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בעלי ידע והכרות עם תחומי הקלינטק למגוון רחב של תפקידים ובכללם: ניהול, פיתוח, תכנון, הנדסה, שיווק, מכירות, פיתוח עסקי ועוד.

 

על פי הערכות הארגון האירופאי לתעשיות פוטו-וולטאיות (EPIA) בשנת 2013 יהיו בישראל מעל 10,000 עובדי קלינטק בתחום הסולארי.

 

מטריקס גרינטק קולג' – חטיבת הקלינטק של ג'ון ברייס הדרכה והמכללה הראשונה בישראל לחינוך, הכשרה, והסבה למקצועות הקלינטק, הוקמה במטרה להצמיח את תעשיית הקלינטק הישראלי ולקדם את ישראל למעצמה מובילה בתעשיית הקלינטק העולמית. המכללה מציעה מגוון רחב של השתלמויות וקורסי הכשרה והסבה למקצועות המקדמים שמירה על הסביבה, פיתוח, יישום ושיווק טכנולוגיות ירוקות. אנו במטריקס גרינטק קולג' מאמינים שהכשרה למקצועות עתיד סביבתיים הינה המפתח לחיזוק הכלכלה הישראלית, יצירת תשתית לעצמאות אנרגטית ושימור המשאבים לטובת דור העתיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב