דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחץ דם גבוה 

מאת    [ 26/06/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 12148 פעמים ]

אז ביקרת אצל הרופא ומתברר שלחץ הדם שלך עלה בצורה מסוכנת. לחץ דם גבוה היא בעיה רצינית ולכן אחרי מספר מדידות חוזרות שבהן נמדדו ערכי לחץ דם גבוהים באופן עקבי והובהר כי הבעיה אכן ממשית, הרופא רשם לך תרופות להורדה של לחץ דם גבוה, אך האם זו הדרך היחידה לתקוף את הבעיה?

לרופא המשפחה אין את הזמן או האמצעים לשנות את אורח החיים שלך, הוא יכול להסביר לך באופן כללי אך האמצעי הזמין ביותר שיש לו להורדת לחץ דם הוא התרופה. לפני שאתה מתחיל בטיפול שימשך כל חייך קבל כמה המלצות:

ישנם סוגים רבים של תרופות להורדת לחץ דם גבוה השייכים לקבוצות שדרך הפעולה שלהן שונה, למשל קבוצת חוסמי ביתא, מעכבי ACE, מעכבי סידן ועוד. כדאי שתבין למה הרופא החליט לתת לך דווקא את התרופה המסויימת. כדאי שתכיר את הקבוצות השונות של התרופות להורדת לחץ דם גבוה ואת המאפיינים שלהן, כדי שתדע מהן האופציות העומדות בפניך.

לכל תרופה להורדת יתר לחץ דם יש תופעות לוואי רבות חלקן קשות או פשוט מציקות. חשוב שתכיר היטב את תופעות הלוואי של התרופה אותה אתה נוטל על מנת שבמקרה של הופעת תופעת לוואי כזו תוכל לזהות אותה ולקשר בינה לבין הטיפול שאתה מקבל. לדוגמא תרופה נפוצה להורדת לחץ דם גבוה היא טריטייס (הידועה גם בשמות רמיפריל או רמיטנס). זוהי תרופה מצויינת אך מטופלים רבים הנוטלים אותה סובלים משיעול טורדני ואינם מקשרים אותו לטיפול בתרופה אשר זוהי למעשה אחת מתופעות הלוואי שלה. זכור כי לחץ דם גבוה עלול לגרום למחלות קשות אך גם הטיפול עלול להיות מסוכן וחשוב להיות ערניים.

האם ידעת שישנן תרופות להורדת לחץ דם גבוה אשר אמנם הוכח כי הן מורידות את ערכי לחץ הדם, אך מחקרים לא הצליחו להוכיח שהטיפול אכן האריך את חיי החולים? עוד סיבה להכיר את התרופה שלך. חשוב לזכור תמיד שהמטרה היא אמנם להוריד את הערכים קרוב ככל האפשר לערכים של לחץ דם נורמלי, אך המטרה האמיתית היא לשפר את בריאותך ולהאריך את חייך. ולכך מתקשר הסעיף הבא.

לפני שאתה רץ לתרופות האם ניסית באמת לשנות את סיגנון חייך? האם אתה באמת מעדיף ליטול תרופות כל חייך על פניי אימוץ של אורח חיים בריא יותר? פעילות גופנית קבועה, הורדה במשקל, תזונה בריאה מופחתת נתרן ועשירה בסידן, גמילה מעישון והרגעה של מתחים, כל אלה הוכחו כמורידים לחץ דם גבוה ובנוסף יועילו במניעת מחלות רבות נוספות, ואף ישפרו את איכות חייך ומצבך הנפשי. שווה לנסות, לא?

צמחי מרפא. אם כבר תרופות אולי עדיף טבעיות. אנשים רבים נשבעים שתרופות טבעיות עזרו להם באיזון לחץ דם גבוה לעיתים כאשר תרופות קונבנציונאליות נכשלו. שווה ללמוד את הנושא. 

לסיכום, לחץ דם גבוה היא מחלה קשה אשר אמנם אין לה תסמינים אך יש לה תוצאות קשות כגון טרשת עורקים, התקף לב, שבץ ועוד. למרבה המזל יש המון מה לעשות, אך יש לעשות זאת בחוכמה. בין אם בחרת באימוץ של הרגלים בריאים, נטילת תרופות, נטילת תוספי מזון או כל שילוב אחר העיקר שתתמיד ותטפל, כי לחץ דם גבוה לא מזניחים.

אתר לחץ דם גבוה מספק אינפורמציה על יתר לחץ דם ומעודד את המודעות והטיפול בלחץ דם גבוה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב