דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיבוי חכם בעולם וירטואלי 

מאת    [ 13/06/2011 ]

מילים במאמר: 906   [ נצפה 2529 פעמים ]

אחד מהשינויים המשמעותיים בשנים האחרונות בעולם ה- Data Center, הוא המעבר לעולם וירטואלי. נדמה כי כולם לוקחים חלק במהפכה או מתכננים להצטרף בקרוב. אחת הסיבות שמנהלי המחשוב אימצו בהתלהבות גדולה את  המגמה הזו, הינה שהעולם הוירטואלי מביא עימו חיסכון גדול בעלויות תפעול, וניצול אופטימלי וחכם של משאבי המחשוב בארגון.

 

אבל, כפי שכולנו יודעים, Nobody is perfect, ובמקרה שלנו הסובלים הם מנהלי הגיבוי בארגונים. קיים קושי אמיתי בגיבוי של העולם הוירטואלי שנובע מהעובדה כי קיימים מספר גדול של שרתים וירטואלים החולקים את אותם משאבי מיחשוב החיוניים לתהליך הגיבוי כמו מעבד, זיכרון ומשאבי IO.

 

אתגרים אלה לא נעלמו מיצרני תוכנות הגיבוי בעולם. חברת EMC  יצרנית תוכנת הגיבוי EMC NetWorker ובעלת VMWare, ממובילי השוק הוירטואלי, הציגה לאחרונה מגוון של פתרונות בתחום החומרה והתוכנה להתמודדות עם אתגרים אלה.

 

בתוכנת EMC NetWorker קיימות כיום כשלוש גישות  לגיבוי העולם הוירטואלי: הגיבוי המסורתי, גיבוי בעזרת תוכנה וחומרה ייעודי – EMC Avamar וגיבוי באמצעות השתלבות עם יכולות מתקדמות של VMWare – Vstorage API.

 

במאמר זה נתייחס בקצרה לכל אחת מהשיטות.

 

הגישה המסורתית

גישה זו מתעלמת מהעולם הוירטואלי ומתייחסת לשרת וירטואלי כשרת רגיל. כמו כל שרת רגיל, ניתן להתקין עליו סוכן (agent) של תוכנת הגיבוי ולגבותו כרגיל. היתרונות של גישה זו ברורים. זוהי צורת העבודה הפשוטה ביותר שאינה משנה סדרי עולם, ומאפשרת לגבות מערכות בצורה מלאה או חלקית (Incremental), לשחזר קובץ בודד ולהתקין על שרתים כלים לגיבוי ייחודי של מסדי נתונים (Data Base Agents). יחד עם זאת, בשיטה זו ניתן למצוא את כל הקשיים שהוזכרו לגבי גיבוי העולם הוירטואלי, בייחוד נושא חלוקת משאבי המיחשוב לגיבוי.עובדה שיכולה להשפיע בצורה משמעותית על משך זמן הגיבוי ולגרום לגלישת תהליך הגיבוי מעבר לחלון הזמן הקיים בארגון.

 

גיבוי בעזרת  EMC Avamar

EMC Avamar - , מוצר חומרה ותוכנה ייחודי המאפשר גיבוי חכם לדיסק, תוך כדי יישום יכולות מתקדמות של ביטול כפילויות מידע (De-Duplication).מוצר EMC Avamar עובד עם סוכן (Agent) המותקן ברמת שרת פיזי או וירטואלי, ומבצע ביטול של כפילויות מידע בשני מקומות: בשרת עצמו, דהיינו המידע הנשלח מהשרת, ובמידע הנכתב בסופו של דבר לדיסקים כחלק מתהליך הגיבוי. מוצר EMC Avamar משתלב באופן מלא בתוכנת הגיבוי EMC NetWorker, ויעיל במיוחד בגיבוי בעולם הוירטואלי, עולם שבו קיים מידע רב החוזר על עצמו. שילוב של EMC Avamar עם תוכנת הגיבוי מביא לצמצום של חלונות גיבוי בצורה משמעותית.

לקוחות שהטמיעו EMC Avamar מדווחים על קיצור חלון ממספר שעות למספר דקות (!) וצמצום המידע הנכתב לדיסק בסדר גודל של עד 1:100.

 

שילוב עם יכולת VMWare VStorage API

Vstorage Api הינו הינו יכולת ייחודית מבית VMWare לאינטגרציה עם תוכנת הגיבוי המחוללת מהפכה בתחום הגיבויים. לא עוד גיבויים של מאות ואלפי קבצים הקיימים בשרתים אלא גיבוי של עשרות בודדות של Server Images המגובים אינקרמנטלית ברמת בלוק בודד (Block Level Incremental Backup).  

בשיטה זו אין צורך בהתקנה של סוכן גיבוי (Backup Agent) בכל שרת וירטואלי, והגיבוי מתבצע בשרת ייעודי, Proxy Server. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי שיטה זו מאפשרת שיחזור מידע ברמת קובץ בודד וכן שיחזור מהיר של השרת וירטואלי במלואו.

 

Vstorage API משתמש ביכולת צילום המצב (SnapShots), הקיימת ב VMware Storage VMFS, כדי ליצור העתק של השרת הוירטואלי, ללא צורך בהפסקת השירות למשתמשים. מיד לאחר יצירת ה SnapShot, ניתן לבצע תהליך גיבוי ללא תלות בחלון גיבוי כזה או אחר וללא יצירת עומס על השרת הוירטואלי.

 

תוכנת הגיבוי EMC NetWorker בגרסא 7.6.2 מאפשרת אינטגרציה מלאה עם Vstorage API ושחזור המידע בכל הרמות בהתאם לדרישות המערכת.

 

באיור המצורף ניתן לראות את התהליכים המתבצעים בעזרת Vstorage API

1.      נלקח צילום מצב (Snapshot) מהשרת הווירטואלי

2.      מתבצע mount של צילום המצב של שרת ה Proxy או שרת הגיבוי

3.      בעזרת שימוש ביכולת ייחוד של מעקב אחרי בלוקים שהשתנו (Change Block tracking)  מועבר לשרת הגיבוי, מידע מצומצם

*כותבת הטור הינה יועצת בכירה לגיבוי ואחסון בחברת גלאסהאוס טכנולוגיות

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב