פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 6 ואחרון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 6 ואחרון 

מאת    [ 10/06/2011 ]
מילים במאמר: 376   [ נצפה 2058 פעמים ]

המאמר השישי והאחרון בסדרת המאמרים "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיה" כבר כאן. חמשת המאמרים שקדמו לו הכילו מידע אודות עשרה פורמטים שונים, רובם מלווים בסרטונים המדגימים אותם, ובמאמר זה תוכלו ללמוד אודות השניים האחרונים:

11) אנאלוגיה: האנלוגיה היא פורמט נוסף של "הסמלה", פורמט הנעזר בהשוואות על מנת להדגיש את יתרונות המוצר המפורסם. לעיתים פרסומות מסוג זה ממחישות את הטיעון שלהן באופן בלתי ישיר, אבל ישנם מוצרים אשר בפרסומות שלהם בהחלט מומלץ להיעזר באנלוגיות מוכרות ובעלות הקשרים ידועים, רלוונטיים וקלים להבנה, על מנת לקדם אותם. במקרים מסוימים האנלוגיות יכולות להיות טיפשיות למדי, ואכן ישנם מוצרים שניתן "לגחך את האנלוגיה" המדגימה אותם ללא סיכון, כמו למשל בפרסומות אודות מוצר בעל סיכון התנסות נמוך. בטיפשיות עצמה יש חוויה וכשעושים אותה טוב האנלוגיה הטיפשית הופכת זכירה וקומוניקטיבית. דוגמאות לפרסומות הנעזרות בשיטה זו יש לרוב, כמו למשל חברת אג'קס שפרסמה בשנות השבעים את חומר הניקוי שלה בהקבלה לטורנדו לבן:

לחצו לצפיה בפרסומת של אג'קס

12) סאטירה: קשה למצוא כיום פרסומות בלי סאטירה. הפורמט הסאטירי הטהור מכוון לפרודיה על אדם, ארוע, או ז'אנר המוכר לצופה כמו למשל סאטירה על סרט מפורסם. פרסומות סאטירית אינה פשוטה לכתיבה, עליה להישען על נושא סאטירי המוכר היטב לקהל הרחב וגם אז יש להקפיד על הומור נהיר ולא מסובך מדי. אם הצופה "מפספס" את הכוונה הסאטירית/פארודית, או חלילה ההומור מכוון כנגד ערכים קדושים לקהל היעד של הפרסומת, היא עלולה לפעול כמו בומרנג - כנגד המוצר. לפני הרבה מאוד שנים חברת פולקסוואגן יצרה פרסומת פרודית בה צחקה על עצמה. בפרסומת המוצגת כאן ניתן לראות זמרים, מגישים ורקדנים מקדמים את הדגמים החדשים של פולקסוואגן בזמן שה"חיפושית" הידועה והאהובה, (שאין כל צורך לערוך בה שינויים - מסר פרסומי חבוי), עמדה בפינה מבלי שאיש יבחין בה. בזמנה נחשבה פרסומת זו למוצלחת, והסאטירה ששולבה בה כוונה כלפי המפרסם עצמו, צעד נועז שמצביע בעיקר על עוצמה וביטחון של החברה:

לצפייה בפרסומת של פולקסוואגן משנת 1949

עד כאן המאמר השישי והאחרון שהציג פחות או יותר את כל הפורמטים המוכרים והמשומשים בפרסומות טלוויזיוניות. יש לזכור כי כל הפורמטים האלה מאופיינים בשילובים עם פורמטים אחרים, ונדיר למצוא פורמט שמתמקד אך ורק בעצמו. אם מצאתם את המאמר הזה מעניין, אתה מוזמנים לקרוא את חמשת המאמרים שקדמו לו.

 

   

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב