ערב צוות - פעילות ווייפאאוט לעובדים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ערב צוות - פעילות ווייפאאוט לעובדים 

מאת    [ 14/05/2011 ]
מילים במאמר: 1643   [ נצפה 4852 פעמים ]

 
 

שעשועון ווייפאאוט

התוכנית בנויה על מסלול מכשולים עם הרבה מאוד "מים". המתמודדים מתחרים מי יסיים ראשון את המסלול ובזמן הטוב ביותר, כשבדרך הם מחליקים, נופלים לתוך המים או לבריכת בוץ, מקבלים אגרופים ועוד כשהפרס הוא בסך חמישים אלף ש"ח. הפארק בו מתקיימת התחרות נמצא בארגנטינה.הפרשנים הם אביעד קיסוס וטל ברמן. הצופה צוחק מכך שהוא לא זה שנופל בגלל "קליפת בננה" בקיצור יש המון שימחה לעד.

 

בחירת פעילות איכותית

פעילות נכונה עבור ערב צוות מצריכה סנכרון בין ההנאה הפנימית של העובד/ת, הפעלה שתעודד אינטראקציה ותלכד את הצוות כאשר המנהל/ת משתתף/ת בחגיגה.

 

קביעת תאריך

קבעו שלושה תאריכים שיכולים להתאים ובתנאי שבדקם בלוח שנה שהתאריך לא "נופל" על חג או צום, הימים הם לא ימים שנחשבים עמוסים בעבודה, האומן /ית יכולים לבוא בתאריכים הללו. מול העובדים קבעו את היום המתאים ביותר והפיצו אותו ברחבי הארגון ובתפוצת מייל.

 

התוספת שתופסת

תחת המילה "ערב צוות" ניתן למצוא אירועים מקבלים כמו אירוע פרידה, טקס סיום פרויקט, פעילות סוף שנה, חגיגית ניצחון, ערב גיבוש למנהלים, הרמת כוסית לכבוד החג ועוד.

חשוב להתאים את הפעילות גם בהתאם לסוג האירוע, אם החלטתם לשלב ערב צוות עם פעילות פרידה כדאי לחלק את הערב לשני חלקים. החלק שבו יש נאומים והחלק השני שבו תתקיים פעילות חברתית. אם אתם חוגגים סיום של פרויקט כדאי לקחת את העובדים למועדון ריקודים או לערב קריוקי.

 

בסרט הזה העובדים כבר היו

אחת מהסיבות לכך כי ערב צוות יכול להפוך לנפילה חופשית בלי מצנח היא כי לא נערך אפיון נכון של צוות העובדים.

א.צוות חדש – ניתן לערוך פעילות שתתמקד בהכרות והתקשורת שבין העובדים. משחקי הכרות לצד משחקי תחרות בשטח (odt)

ב.צוות וותיק – כאשר העובדים מכירים האחד את השני ניתן לערוך פעילות כדוגמת משחקי פיינטבול (יריות כדורי צבע). אפשר להביא סדנת גרפולוגיה שתתמקד גם בפאן האישי ותוך כדי תבדוק מי אוהב לקחת סיכונים, מי הרפתקן ומי היה מוכן ללכת לתוכנית ווייפאאוט.

ג.אפיון העובדים – על פי ממוצע גילאים, סטאטוס, סוג התפקיד, מגזר, ציפיות, הצרכים תוכלו לבחור פעילות מתאימה. שתפו את העובדים בהחלטה לגבי הפעילות או תנו להם להחליט בהתאם לרשימה שגיבשתם.

 

ערב צוות בסגנון ווייפאאוט

ניתן לערוך פעילות בסגנון וויפאאוט לעובדים מהמקום של חיזוק ערך הערבות ההדדית.

אם אין באפשרותכם לקבל סכום כסף, זאת פעילות שתוכלו לבצע בעצמכם באירוע.

1. "רקע אישי" – בתחילת השידור של וייפאאוט כל מתמודד מציג את עצמו. בקשו מכל עובד/ת לספר על חוויה מעצימה או סיפור מצחיק שקרה.

2."מסלול המסמרים" – מציבים בחדר מספר מכשולים כמו כיסאות, שולחן וכל מה שיכול להפריע. מוציאים שלושה זוגות החוצה לפני מבקשים שאחד/ת יוביל ואחד/ת יהיה מובל/ת. נותנים להם בנדנה לכיסוי עיניים. כל זוג בתורו נכנס ומטרתו להעביר בצורה המהירה והבטוחה ביותר את הבן/בת הזוג. שימו לב לאינטראקציה בין הזוגות, מי אומר "סמוך עלי" ומי מסביר לפרטי פרטים.

3."הפיצוציה" – בקשו ממתנדב/ת לצאת מהחדר וקשרו את העיניים. קחו שלושה עד חמישה עובדים והעמידו אותם אחד ליד השני. לאחר שהמתנדב/ת חוזרים הם צריכים על פי מישוש כפות הידיים לזהות מי עומד/ת מולם. אם תוך שני ניחושים הם לא הצליחו הידיים שלהם "נשטפות" בטיפות קרות של מים או קרח .  

4. "הבומבילה" – זוכרים את מרוץ חמורים בשיעורי הספורט בבית הספר? מחלקים את הצוות לשתי קבוצות ומעמדים אותם בטור. כל הצוות צריך להתכופף חוץ מהראשון. העובד/ת הראשונים צריכים לקפוץ מעל הגב של כל הטור לפניהם להתכופף והבאה בטור שהתכופף עומד והוא זה שממשיך וכך הלאה.שהקבוצה שמנצחת היא שכולם קפצו עד שהטור חוזר כפי שהיה בהתחלה.

5."הנדנדות" -  מעמידים את העובדים אחד מאחורי השני. מבקשים מהאחד ליפול אחורה בלי להסתכל בעוד השני צריך לשמור עליו ולתמוך בגב שהוא לא ייפול.

6."הפורפרה" – משחק כיסאות במעגל. מוציאים כיסא ומבקשים מהמתנדב/ת שישב/ה לעמוד ולקרוא בשמות של שני עובדים/ות. ברגע שקוראים להם הם צריכים/ות לרוץ מסביב למעגל כאשר העובד/ת במרכז המעגל מנסה להגיע לאחד משני הכיסאות הריקים. מי שנשאר ללא כיסא קורה שוב לשני עובדים או שלושה וכך הלאה..

7."המסחטה" – חלקו את העובדים לזוגות והעמידו אותם גב אל גב בשורה אחת כאשר כל זוג מחזיק את הידיים. תנו נקודת ציון שאליו הם צריכים להגיע בהליכה. בקשו מהם להסתובב חמש פעמים לכיוון ימין וחמש פעמים לכיוון שמאל ואז תנוע אות לתחילת התחרות

8."חור המנעול" – משחק אסוציאציה משגע בישיבה. הראשון/נה אומר "חור מנעול" הבאה אחריו אומר/ת " המילה הזאת מזכירה לי " תחת". השלישי אומר " המילה הזאת מזכירה לי "מכנס טייץ".. וכך הלאה..

9. "הכרית" – בקשו מכל עובד/ת להביא כרית או מבעוד מועד הביאו כריות לכולם. ברגע הישמע האות כל אחד יכול להרביץ לשני עם כרית על הכתף/ ישבן. לבקש לא לתת מכות על הפנים או בכל אזור רגיש אחר.

10."מפל פנטה" – מכינים מספר סוגים של שתייה קלה או חריפה ומוזגים לכוסות. על כל מתנדב/ת לזהות איזה משקה יש בכוס. המנצח/ת הוא זה/זאת שידעו לזהות נכון איזה משקה הוצג לפניהם.

11."הקורה" -  מעמידים בשני טורים כיסאות. מחלקים את הצוות לשתי קבוצות. כל עובד/ת בקבוצה צריכים לעמוד על כל הכיסא לפי סדר כרונולוגי : מידת נעלים, גובה, משקל, שמות משפחה, שמות הורים.

12."המחוג המשוגע" – מבקשים מכל העובדים/ות לעמוד במעגל ולהחזיק ידיים. ברגע שכל אחד לוחץ על הבוהן הצד השני צריך לסובב את הפנים ובאותו רגע להוציא לשון ולצחוק אחד לשני בפנים.

13 "בריכת הכדורים המסתובבים" – כל העובדים הולכים במעגלים בחדר. ברגע  שתגידו "זוגות" כל אחד צריך למצוא בן או בת זוג. המטרה להגיד במשך שלושים שניות דברים טובים האחד על השני.

 

סדנאות מוצלחות עבור ערב צוות

1.משחקי חברה – משחקים משעשעים לצוות חדש או וותיק כדי ליצור יחסים בין אישים מוצלחים ומשופרים תוך הנאה וגיבוש העובדים.

2.סדנת אימפרוביזציה– פנטומימה, ג'יבריש, משחקי אסוציאציה, תחרות "כוכב נולד".

3.סדנת גרפולוגיה – קריאת הנפש דרך האותיות והמילים, בדיקת היצרים דרך ציורים.

4.סדנת יוגה צחוק- תחרויות צחוק, תיפוף גוף, מעגלי צחוקים, משחקים לשחרור וכייף.

5.סדנת שפת גוף – תדמית, פלרטוט בין אישה לגבר, רושם ראשוני, שפת גוף בעסקים.

 

בחירת מפעיל/ה לאירוע

א.בדקו מול מחלקת הרווחה/ משאבי אנוש או המנהל/ת מעליכם מהו התקציב המקובל.

ב.ערכו תאום ציפיות. מסרו כמה שיותר פרטים על הצוות ומה הם התוצאות המקוות.

ג.בקשו לקבל המלצות טלפוניות ולצפות בסרט יוטיוב.

ד.בקשו הצעה מסודרת למייל או לפקס. השוו בין מספר מפעילים/ות מאותו תחום וותק.

ה.בררו מהיכן האומן/ית מגיעים (זמן = נסיעה = דלק = כסף).

ו.אם אינכם אוהבים לערוך משא ומתן תנו למישהו אחר במשרד לעשות זאת במקומכם.

ז.בררו האם התשלום הוא מיידי. אם כן ציינו זאת במהלך המשא ומתן.

ח.בררו אם האומן/ית יכולים להשתמש בלוגו של החברה לפרסום באתר "מבין לקוחותינו"

ט.אם ההופעה תעמוד בציפיות שלכם הבטיחו לשלוח מכתב המלצה וטלפון.

י.יום לפני האירוע ערכו שיחת טלפון לעדכונים אחרונים.

 

בחירת לוקיישן

בחירת מקום – כאשר עורכים ערבי צוות כדאי לגייס בית /דירה/ חצר של אחד המנהלים/ות או העובדים/ות.                             הדבר יגרום למחויבות גדולה יותר של הצוות להגיע. זהו חיסכון כספי בעלות שכירת מקום. ניתן לבצע מגוון פעילויות ובתנאי שההפעלה שנבחרה מתאימה לגודל הסלון.

מקומות לערב צוות: חדר ישיבות במשרד (אם אין ברירה), פרייבט רום במסעדה (רשמיות)

לופט (חדרי יוקרה למנהלים), אולם באולינג וסנוקר (פעילות עם אוכל, יש לבדוק כשרות).

מועדון ריקודים או דאנס בר (ניתן לשלב קריוקי ריקודים ואוכל במקום, יש לבדוק כשרות).

אולם אירועים (מתאים למספר גדול של עובדים. ניתן לשלב הופעה, יש אבזור טכנולוגי ).  

אולם סרטים (צפייה לצוות בסרט פרטי), אולם הופעות (סטנד אפ).

חדר הרצאות בבית מלון (אם יש צורך במקרן או באבזור טכנולוגי. אפשר לקבל תפריט כשר)

מקומות בחוץ - אוהל בדואי, שייט על יאכטה, טיסה בכדור פורח, פארק או גינה ציבורית.

 

אין אין אין חגיגה בלי בלי בלי אכילה

1.אפיון העובדים -בחירת הכיבוד/ התפריט הנכון יכול לעזור בקרוב לבבות.

בדקו מי מהעובדים/ות לא אוכל גבינות, מי טבעוני או צמחוני, מי אוכל כשר ומי גלאט כושר.

2."על האש" – כאשר עורכים ברביקיו חשוב לדאוג לכמות של שלוש מאות גרם בשר ממוצע לעובד/ת אם קניתם בשר טרי יש לבדוק טריות על ידי נעיצת האגודל על הפנימי של הבשר (צריך להיות שקע שנשאר למספר רב של שניות ושהצבע של הבשר הוא חום מלוכלך). חשוב שהבשר יופשר כך שיהיה בהתאם לטמפרטורה של החדר.

3.פסטה וגבינות – אם החלטתם שכל אחד מהעובדים/ות יביא דבר מה חשוב להכין רשימה שתכלול מנות ראשונות (קיש, פשטידה, גבינות רכות וקשות, לחם טעים), מנות עיקריות חמות (סוגי פאסטות, ניוקי, פיצה ועוד). אין כמו סלט פירות כמנה אחרונה.

4. אלכוהול – אם יש עובדים/ות מחבר העמים כדאי להוסיף גם משקה אלכוהולי שהוא יכול מאוד לעזור לפתוח מחיצות בין העובדים/ות והמנהלים/ות.

5. ערב פיצות - זכרו כי הזמנת שתי פיצות משפחתיות עם תוספות העלות היא כמאה ש"ח.

 

פתיחת משרד יחסי ציבור לערב צוות .

בסופו של יום ערב צוות יכול להיות המקפצה שלכם לתפקיד הבאה. זה הזמן להתחיל לעשות קמפיין יחסי ציבור לאירוע (וגם לעצמכם).

א.שלחו דף הזמנה עם עיצוב גרפי מדליק למייל של כלל העובדים.

ב.ערכו הרשמה מוקדמת כך שמי שנרשם יכול להביא כיבוד קליל יותר לאירוע.

ג.בלוח השנה הקיפו בעיגול את התאריך וכל יום תנו לעובד/ת אחר לשים איקס.

ד.בבוקר יום האירוע הביאו בלונים וקשטו את המשרד, אפשר להביא משהו מתוק.

ה.שלחו הודעת sms על הבוקר תחת הסיסמא " היכונו לאירוע ווייפאאוט מטורף".

(אפשר להוסיף את שם החברה כמו " היכונו לאירוע ווייפאאוט ס'נצורי מטורף).

 

לקבלת רעיונות והצעות להפקת ערב צוות מקורי, מקפיץ ומגוון התקשרו לטלפונים :

משרד 03-5590868 או ישירות לנייד 050-5711160.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב