דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיהוי נשים בהריון המסתירות שימוש בסמים 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 607   [ נצפה 3568 פעמים ]

משרד מבקר המדינה פנה לחמישה בתי חולים (המרכז הרפואי המשולב ע"ש שיבא, מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל, מרכז רפואי העמק, מרכז רפואי אסף הרופא והמרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי) בבקשה לקבל מידע על יילודים עם תסמונת גמילה. לארבעה מחמשת בתי החולים היה נוהל מיוחד משלהם לאיתור יילוד עם תסמונת גמילה ולטיפול בו. בנהלים מיוחדים אלה צוינה החשיבות הרפואית של קבלת מידע מוקדם על יולדת הנוטלת סמים. בנוהל של המרכז הרפואי המשולב ע"ש שיבא - "מעקב וטיפול בתסמונת גמילה מסמים ביילוד" - יילוד מוגדר בר-סיכון לתסמונת גמילה "ע"פ סיפור אנמנסטי מתאים העשוי להגיע משירותי הרווחה, או מן האם עצמה". המרכז הרפואי העמק קבע ב"נוהל טיפול ביולדת החשודה או הנוטלת סמים" כי יולדת הנוטלת סמים היא "יולדת שדיווחה על שימוש בסמים או שידוע על שימוש בסמים על פי פרטי כרטיס ההריון ו/או קיים דיווח ממשרד הרווחה באזור מגוריה". בפתיח לנוהל זה נכתב: "בשנים האחרונות, הולך ועולה מספר הנשים ההרות הנוטלות סמים. נשים אלה נוטות להסתיר עובדה זו מפני הצוות הרפואי המטפל בהן. עקב כך, הן נמנעות מביצוע מעקב הריון סדיר בקהילה או בביה"ח. השלכות חוסר המעקב והטיפול מעלה את שיעור הסיכון לתחלואה ותמותה בילוד. יש עניין לנותני השירות הרפואי לנסות ולזהות אישה כזו על מנת להתכונן ולהתמודד באופן יעיל עם בעיות מסכנות חיים לפני, בזמן ולאחר הלידה".

לבקשת משרד מבקר המדינה, המציאו חמשת בתי החולים האמורים לעיל נתונים על 36 יילודים עם תסמונת גמילה שטופלו בהם בשנים 2006-2008. מהנתונים עולה כי רק לגבי עשרה מהיילודים התקבל מידע מוקדם משירותי הרווחה על היות האם מכורה לסמים.

מן הנתונים עולה כי רק בכ-28% מהלידות של יילודים עם תסמונת גמילה היה לבית החולים מידע מוקדם מרשויות הרווחה על היות היולדת מכורה לסמים.**

מה זה קראק וקוקאין- מתוך "האמת על קראק וקוקאין"

קראק-קוקאין הוא הצורה הגבישית של הקוקאין, אשר לרוב בא בצורת אבקה . הוא מגיע בגושים מוצקים או גבישים בצבעים שונים החל מצהוב, ורוד בהיר או לבן.

קראק מחממים ואז מעשנים. הוא נקרא כך כי הוא עושה רעש של פיצוח או פצפוץ כאשר מחממים אותו.

קראק, הגרסה החזקה ביותר של קוקאין, הוא גם המסוכן ביותר. הריכוז שלו הוא בין 75% ל-100%, הרבה יותר חזק ובעל השפעה מקוקאין רגיל.

עישון קראק מאפשר לו להגיע למוח יותר מהר וכך הוא מביא ל-"היי" חזק ומיידי – אך קצר – "היי", שנמשך כ-15 דקות. ומכיוון שהתמכרות יכולה להתפתח אף יותר מהר אם מעשנים את החומר להבדיל מלהסניף אותו (לשאוף אותו דרך האף), משתמש יכול להפוך להיות למכור אחרי הפעם הראשונה שהוא מנסה את הקראק.

בגלל עלותו הגבוהה של הקוקאין, הוא מזמן נחשב ל-"סם של עשירים". קראק מצד שני, נמכר במחירים כה נמוכים שאפילו בני נוער יכולים להרשות לעצמם לקנות אותו – בהתחלה. האמת היא שברגע שמישהו מתמכר, ההוצאות מרקיעות שחקים ביחס ישר לכמות הגדלה של הסם שנדרשת כדי להמשיך את ההרגל.

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

http://il.drugfreeworld.org

http://drugfreeisrael.org

notodrugs.yestolife@gmail.com

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"- © Foundation for a Drug-Free World

** מתוך- יילודים לאמהות מכורות לסמים-דוח על הביקורת בשילטון המקומי

 

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב