דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יישור שיניים 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3052 פעמים ]

יישור שיניים הוא התמחות בתחום רפואת השיניים. התמחות זו היא גם רפואית וגם אסתטית ואחראית על אפיון הטיפול במקרה של צמיחה של שיניים באופן לא תקין המפריע למטופל מבחינה אסתטית וגם מבחינה רפואית. 

הקונוטציה המיידית שיש לרוב בני האדם עם המילים יישור שיניים או אורטודנטיה, היא של גשר ברזל לשיניים בתוך פה של בן 14 זב חוטם. ובכן, עולם יישור השיניים התפתח מאוד בעשר השנים האחרונות וממשיך להתפתח בצעדי ענק. כיום גשר המתכת הקלאסי הולך ונעלם מן הנוף, ואת מקומו תופסים אמצעים והתקנים אחרים יעילים יותר ואסתטיים יותר ליישור שיניים. 

הבעיה העיקרית עם יישור השיניים הקלאסי היתה אסתטית. מטופל נאלץ להסתובב עם גשר ברזל מכוער במשך שנה או שנתיים ונגרם לו נזק חברתי לא קטן ונזק לדימוי העצמי (בעיקר כי ילדים יכולים להיות מאוד אכזריים). למבוגרים שרצו לבצע יישור שיניים היתה בעיה דומה, שכן שלחלקם החיוך הוא חלק אינטגרלי מהמקצוע וגשר ברזל מכוער עשוי לפגוע בביטחון העצמי שלהם וגם בפרנסתם. כמו כן, הגשר הקלאסי היה מגושם למדי ולא היה ניתן להסרה ע"י המטופל, מה שגרם לקושי אמיתי בהיגינייה של השיניים, להצטברות של מזון וליכלוך ולעיתים לפגיעה ממשית בשכבה החיצונית של השן. 

ההתפתחויות בתחום יישור שיניים הגיעו מכמה כיוונים. כיוון אחד הוא פירמידת הצרכים. לאנשים טוב יותר, יש יותר כסף זמין, והם מוכנים ולהשקיע אותו ברפואה אסתטית. בעולם המערבי אשר בו אנו חיים השיניים הם הרבה יותר מסתם כלי לבליסת מזון. החיוך היפה הוא סממן להצלחה, לבטחון עצמי, לעוצמה ולחיוניות. הדרישה לטיפולי יישור שיניים קצרים יותר, מדוייקים יותר ואסתטיים יותר, דחפה את האקדמיה ואת החברות להשקיע במחקר ופיתוח בעיקר בשל הפוטנציאל הכלכלי האדיר הגלום בתחום. כמו כן, ההתפתחויות בתחום הנדסת החומרים סייעו להתפתחות הטכנולוגיות החדישות ליישור שיניים והחלפת הטכניקות היישנות והמגושמות.

הטכניקות החדשות שצצו בשנים האחרונות מזכירות רק מעט את גשר הברזל המגושם. טכניקת יישור שיניים פנימי הציגה בפנינו שיטה שבה הגשר מותקן מאחורי השן, וכמעט אינו נראה. שיטת יישור שיניים שקוף (אינביזיליין - כשם החברה האמריקאית אשר פיתחה את השיטה), שבה בכלל מורכבת פלטה לא קבועה על השן. הפלטה שקופה ודקה וכמעט אינה מורגשת, וניתן להסיר אותה מתי שרוצים. ישנו גם יישור שיניים באמצעות סמכים שקופים שדומה לשיטת גשר הברזל, רק שבשיטת יישור שיניים זו לא ניתן כמעט לראות את הקוביות על השיניים מכיוון שהן בצבע השן, ועשויות מחומר פלסטי עמיד. ישנה גם שיטה של שתלים דנטליים אשר מוחדרים ללסת ודוחפים את השיניים למקום הנכון. מה שמאפיין את כל השיטות החדשות הללו, מלבד החומרים החדשניים, זו העובדה שהם מיוצרים עבור כל לקוח באופן אישי, בהתאם לבעיה הספציפית שלו ולעיתים באמצעים ממוחשבים, מה שהופך את הטיפול ליותר מדוייק וליותר יעיל . 

השיטות החדשות ליישור שיניים שמציעים האורטודנטים אינן זולות כמו השיטות הקלאסיות ועשויות להיות מאוד יקרות, אבל תמיד ניתן לקבל סיבסוד כלשהו מקופות החולים השונות ומדובר בטיפול שעושים פעם אחת והתשואה שהוא מניב לא ניתנת לכימות. בתשובה לשאלה כמה עולה יישור שיניים, ניתן לומר שלא מעט, ושווה להתעניין , איש איש והביטוח שלו, איש איש וקופת החולים שלו.

לסיכום , יישור שיניים הפך בשנים האחרונות לטיפול נפוץ מאוד המיועד לבני כל הגילאים.

 

אביאל בן ישי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב