ייצור אבטיפוס של מוצר כיוזמה עיסקית בפני עצמה. מאת נמרוד רותם
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ייצור אבטיפוס של מוצר כיוזמה עיסקית בפני עצמה. מאת נמרוד רותם 

מאת    [ 24/04/2011 ]
מילים במאמר: 431   [ נצפה 2681 פעמים ]

 
 

בניית אבטיפוס כיוזמה עיסקית.

אבטיפוס של מוצר טכנולוגי נבנה בדר"כ כחלק מתהליך פיתוח של מוצר חדש, אשר עדיין לא נמצא בייצור סידרתי.

כאשר חברה מסחרית מפתחת מוצר או טכנולוגיה חדשה, אבטיפוס מהווה הוכחת היתכנות לקונספט ומודל לבדיקות פונקציונאליות וקבלת תקנים שונים.

עם זאת, יזמים עצמאיים משכילים לעיתים להפוך את אב הטיפוס ליוזמה עיסקית בפני עצמה, מבלי להיכנס לתהליך ההכנה לייצור, רישום פטנטים או מכירה של מוצר מדף סופי.

היזמים אשר מצליחים להפוך את אב הטיפוס של המוצר לחלק העיקרי של היוזמה העיסקית שלהם, נמנעים בעצם מהוצאות כספיות גדולות על רישום פטנט או הכנת מוצר לייצור המוני.

אנסה להסביר בקצרה את הקונספט העיסקי העומד בבסיס השיטה.

תחילה, יש להבין את התהליך ה"רגיל" בחברה מסחרית העוסקת בפיתוח מוצר חדש.

ניתן לעיין במאמרים אחרים שלי, העוסקים בפירוט תהליכי הפיתוח השונים, הכוללים הגדרת דרישות, תכן ראשוני, תכן פרטני ובניית אבטיפוס. בקצרה, אציין שהתהליך מורכב מעבודת התכן ההנדסי של מהנדסים ועיצוב של מעצב תעשייתי, בשילוב עם עבודת דיגום ובניית אבטיפוס ע"י מפעלים או יצרנים מתאימים.

בדר"כ תהליך הפיתוח השלם כולל עבודה של מספר מהנדסים. בדר"כ לפחות מהנדס מכונות ומהנדס אלקטרוניקה, וכן עבודה במקביל של משרד עורכי פטנטים אשר מטפל בהגנה על הקניין הרוחני.

התהליך ה"רגיל" הזה, הכולל רישום פטנטים ופיתוח הנדסי שלם, עשוי לעלות מאות אלפי שקלים.

כאשר המטרה הסופית היא למכור מוצר מדף סופי, כפי שעושה למשל חברת Apal - יש כמובן לבצע את כל התהליך השלם.

עם זאת, ליזמים פרטיים אין בדר"כ משאבים לפיתוח כמו לחברה מסחרית גדולה, ולכן התהליך השלם הוא לא תמיד אופציה ראלית.

במקרה כזה, יזמים רבים פונים לדרך הקצרה והזולה יותר למימוש הרעיון, מבלי להיכנס להוצאות הכרוכות ברישום הפטנט, פיתוח תיק מוצר לייצור והכנה סופית של קבצים לייצור המוני.

לדוגמא, יזם בשם אורי אשר פיתחנו עבורו אב טיפוס למוצר פלסטיק לשימוש בייתי, בחר לבצע את התכן הראשוני, ולאחר מכן לבנות אבטיפוס של המוצר מבלי להכין את תיק הייצור הסופי.

הפיתוח והבנייה של אב הטיפוס עלה לאורי כ9,000 ש"ח, כולל הפקת אבטיפוס פועל עשוי פלסטיק ABS אשר נבנה אצלנו ע"י שימוש בהדפסה תלת מימדית.

לאחר מכן, אורי הציג את אב הטיפוס לרשת צעצועים בישראל, תוך החתמתם על הסכם סודיות (כיוון שאורי לא רשם בשלב זה פטנט על ההמצאה).

חברת הצעצועים התרשמה מאוד מאב הטיפוס של המוצר, והחליטה להפוך לשותפה עיסקית של אורי. כעת אורי חזר אלינו להמשך פיתוח סופי והכנה לייצור, כאשר חברת הצעצועים משלמת עבור רישום פטנט ותכנון סופי של המוצר לייצור המוני.

בצורה כזאת ניתן להימנע מהוצאות מיותרות ולהיכנס לתהליכים יקרים רק לאחר בניית אבטיפוס עובד אשר מוכיח את הקונספט ומשכנע את המשקיעים או השותפים הפוטנציאלים להיכנס לעסקה.

לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר הבית של היזמים והממציאים בישראל - פורטל הפטנטים www.GizmoMaker.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב