דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערב צוות - הטרנדים החמים לגיבוש ופיתוח צוות עובדים 

מאת    [ 23/04/2011 ]

מילים במאמר: 4109   [ נצפה 11539 פעמים ]

חשיבות ערב גיבוש לצוות

הודי, סיני, צרפתי וישראלי עומדים ומחפשים מונית. לפתע מגיע כתב צרכנות ושואל אותם :

"תסלחו נא לי ..האם לדעתכם יש מחסור בבשר ?" ההודי שואל מה זה בשר - הצרפתי שואל "מה זה מחסור ?" הסיני שואל "מה זה דעה" - והישראלי שואל " מה זה תסלחו לי ?"

כראש צוות המטרה שלך היא "להרים" ערב גיבוש כך שהעובדים יעריכו אותך ואת מקום העבודה שלהם יותר. בשביל להפיק אירוע כזה  צריך "קצת חוצפה", תעוזה ודמיון.

ערבי גיבוש בכללותם נועדו לחדד את ההכרות בין חברי הצוות ובינם לבין ראש הצוות. זהו המקום להודות לעובדים על המסירות ולגרום להם "להשתחרר" מעומס והלחץ ולחזק את "לכידות רוח הצוות".

ההבדל בין ערב צוות לסדנאות עבודת צוות

ערב צוות נועד להעמיק את ההכרות שבין העובדים, לחזק את האחדות ולתת פורקן אל מול הלחץ והשחיקה. סדנאות עבודת צוות מתמקדות בכשלים החברתיים שגורמים לעובדים לא לממש את הפוטנציאל הקבוצתי שלהם. מטרת הסדנה החזרת היעילות, הפריון והתפוקה של הצוות.

 

א י פ י ו ן  צ ו ו ת י ם לבחירת פעילות עבור ערב צוות

ישנם שלושה סוגי צוותים עיקריים שצריך אליהם את הדגש בבחירת פעילות לערב צוות : צוות וותיק, צוות חדש, וצוות מעורב.

צוות חדש- כאשר צוות עובד יחד מספר חודשים והוא קצת אחרי הקונפליקטים והמאבקים שמאפיינים את רוב הצוותים החדשים בתחילת דרכם. זה המקום להפיק להם ערב צוות שיתמקד בחיזוק התקשורת ביניהם. ניתן לבחור סדנה בתקשורת בין אישית ומשחקי הכרות.

צוות וותיק -  צוות אשר עובד יחד מספר שנים זקוק לו מעט פעמים לאירוע שיטעין אותו מחדש, שיגרום לו להשתחרר מעומס העבודה. לכן פעילות כמו קריוקי, גרפולוגיה, יוגה צחוק יכולה להילקח בחשבון.

צוות מעורב - רוב הצוותים הם מעורבים. עובדים וותיקים לצד חדשנים או חדשים למחצה, סדנת אימפרוביזציה, סדנת בישול, סדנת יוגה צחוק יכולים להיות בחירה טובה.

 

א י פ י ו ן  ע ו ב ד י ם לבחירת פעילות עבור ערב צוות

כמעט כל פעילות גיבוש יכולה להתאים לערב צוות החוכמה היא להזין לאינטואיציה לניסיון לצורך ולציפיות בבחירת הסדנה הנכונה.

הרבה פעמים ראשי צוותים עורכים אפיון לעובדים בצורה אינטואיטיבית. לפניכם כמה מאפיינים שיוצגו בצורה מסודרת.

א.צוות עובדים הומוגני והטרוגני ? כאשר צוות דומה במאפיינים כמו גיל, רקע, מגזר קל יותר לבחור פעילות שתתאים לכולם. ניתן להציע מספר הצעות לפעילות והם שיבחרו. אם הצוות הוא הטרוגני החשיבות היא מה לא לקחת. למשל עם המגזר הוא חרדי חשוב לא לקחת פעילות שיכולה להביך (מופע סטנד אפ עם בדיחות גסות). אתם אלה שצריכים לבחור אך חשוב שגם תציגו אותם לפניהם.

ב.נשים / גברים ?נשים לרוב משתפות פעולה באופן פעיל. ישנם סדנאות המותאמות לנשים כמו העצמה נשית לצד יוגה צחוק, אימפרוביזציה .. גם גברים משתפים פעולה, סדנת משחקי חשיבה, תחרויות בין צוותים יכולות מאוד לדבר אליהם.

ג.מגזר ? כאשר בצוות מגזרים שונים חשוב לבחור תכנים שלא יפגעו ברגשותיהם של העובדים. לחרדים לא מומלץ לערוך סדנה המבוססת על מגע (במיוחד עם יש נשים בצוות). כדאי לקחת סדנה משולבת כמו למשל גרפולוגיה, שפת גוף ומשחקי אימפרוביזציה וצחוק. ככל שהתכנים יהיה יותר מגוונים הסיכוי שכל אחד ואחת ישתתפו במה שמדבר אליהם יגדל.

ד.גיל - חשוב להיות מודעים לגיל. לא כל עובד/ת יכולים לעשות טיול של מיטיבי לכת.

ה.סטאטוס - כאשר רוב הצוות נשוי ניתן לערוך ערב צוות יחד עם בני או בנות הזוג. אם יש אמהות חד הוריות אולי אפשר לערוך את ערב צוות יחד עם הילדים אחרי הצהרים.

ו.מגע - ישנם סדנאות שמשלבות מגע ויש אנשים שנרתעים ממגע.

ז.רגישות - יש אנשים אשר רגישים לאור יום ושאינם יכול להשתזף (פעילות odt בבוקר). יש עובדים/עובדות שהם צמחוניים, טבעונים, רגישים לגבינה, או לים (אם מתוכנן שיט). 

ח.סוג המשרה - ככל שרמות המשרה גבוהות יותר כך חשוב להשקיע באווירה שמסביב. 

 

שבעה צעדים פרקטים להפקת ערב צוות מהיר

1.רעיונות להפקת האירוע - פתחו טאבלט / מחשב אישי / בלוק נייר וכתבו מהם הצרכים של צוות העובדים מהאירוע. כתבו מה את/ה רוצים להשיג. אפינו את הצוות והעובדים והגדירו מהן המטרות והתוצאות הרצויות מבחינתכם מערב הצוות.

2.גיבוש תקציב -  בקשו לדעת מה התקציב הראשוני שתוכלו לקבל. מבעוד מועד הכינו תרשים ובו המטרות, כל העלויות תוך כדי שבררתם וערכתם השוואת מחירים. הגישו זאת ושאלו "כיצד הארגון יכול ללכת עוד קצת לקראתכם ?". אמרנו "שקצת חוצפה לא מזיקה."אם התקציב לא מספיק גם לפעילות ולאוכל נסו לנתב את הכסף לטובת ההפעלה. במידה והחלטתם שכל עובד/ת יוציאו סכום כסף לאירוע שתפו אותם בהתלבטות. ניתן לבקש מהעובדים שאוהבים להיות "על הבמה" להכין את הפעילות החברתית. 

3.בחירת מקום ומפעיל - בחרו את המפעיל ואת המקום בהתאם לתקציב שלכם ולצפיות של העובדים והמטרות שלכם מהאירוע. 

4.בחירת תאריך - פתח/י את לוח השנה העברי ואת היומן האישי. בחרו שלושה תאריכים שבהם אין לחץ בעבודה או חתונה וכן שהימים יכולים להתאים גם למפעיל/ה. (במידה ויש מפעיל/ה או אומן/ית שאתם רוצים כבר לסגור איתם). אפשר להתייעץ עם העובדים. 

5.עדכון תאריך - בצהרים כאשר רוב הצוות נוכח פרסמו את התאריך ברבים ובמייל.

6.תזכורת ? שבוע לפני ערכו תזכורת לעובדים ומה כל אחד צריך להביא. (אם צריך).

7.יצירת אווירה - ביום האירוע הביאו שוקולד או בלונים, קשטו את המשרד. שלחו sms ובו הכתובת המדויקת ומקום מזהה.

בחירת קונספט משלים לאירוע

1.פעילות פרידה - יש מנהלים שמעדיפים לשלב פעילות פרידה עם ערב צוות. פחות רצוי לעשות זאת. אם היעד הוא אירוע פרידה, כדאי לתת את כל תשומת הלב כולל הפעילות. אם בכל אתם רואים בכך הזדמנות חלקו את הערב לשני חלקים פרידה / פעילות חברתית.

2.יום הולדת - ניתן לציין יום הולדת של העובדים באותו חודש. ארגנו עוגה וברכה. אם תצליחו להפתיע תקבלו הערכה גבוה יותר.

3.טקס עובד מצטיין - אם יש עובד/ת שהם קונסנזוס אפשר לציין זאת. קחו בחשבון שהרבה פעמים בחירת "עובד מצטיין" יכולה לקחת את הזרקור משאר העובדים והמטרה של ערב צוות היא לחזק את הלכידות.

4.הרמת כוסית - ניתן לשלב אירוע שבו תרימו כוסית לכבוד חג מתקרב או אירוע משפחתי משמח שקרה לאחד מהעובדים/ות (חתונה, ברית/בריתה, בר/בת מצוות ..).

5.הזמנת בני / בנות זוג - אם הצוות הוא וותיק ניתן לעשות זאת.המיקוד יהיה על בני/בנות זוג ולכן פעילות חברתית צוותית תהיה פחות דומיננטית.

6.ערב צוות למנהלים - כאשר בונים ערב גיבוש למנהלים יש לערוך אפיון העובדים, הצוות והצרכים בדיוק כפי שתואר לגבי צוות עובדים.

7.הזמנת הפעילות - אנא לא להזמין את המפעיל/ה בזמן שהעובדים אוכלים. כדאי לקבוע או לפני האוכל או אחרי. אם הפעילות היא פיזית רצוי לערוך את ההפעלה לפני האוכל. אם היא יותר רגועה אפשר אחרי.

8.ניסיון קודם - התייעצו עם ראשי צוותים שערכו ערבי צוות בעבר. באורנ'ג לדוגמא ראשי הצוותים מדווחים וממליצים על פעילות מתאימה.

9.בלי הרצאת מקצועית - פתרו את העובדים שלכם "מהרצאת עבודה". זכרו כי ערב צוות נועד לליכוד,הכרות והנאה

 

ארגון  כ י ב ו ד  ו ת פ ר י ט  לכבוד ערב צוות

בהתאם לאפיון העובדים והצוות, מטרות, לקונספט, לעלות הכספית ניתן לבחור את הכיבוד המתאים:

1.אפיון העובדים - חובה לבדוק מי מהעובדות והעובדים צמחוני, טבעוני, רגיש לחלב, מי אוכל כשר ומי אוכל גלאט כושר. במגזר הרוסי נהוג להשקיע באלכוהול. תאמו ציפיות.

2. סוג הארוחה - החליטו האם להכין "ארוחת צלחת ומזלג"  או ארוחה עם ידיים חשופות. (על טהרת הבורקס והסנוויץ) חלבית או בשרית.

3 כשאין תקציב - ערכו רשימה והכוללת שתייה חמה, קרה, ואלכוהולית. בקשו שכל אחד ואחת יכינו או הדבר שהם הכי יודע . בקשו להביא מספר מנות ראשונית קרות או חמות לדוגמא (סלט, גבינות, לחמים, בורקטיס, קיש, פשטידה). מנות עיקריות  הכוללת (פסטה, פיצה, דג סלומון אפוי ואורז / תפו"א ) ומנה אחרונה (סלט פירות או עוגה/ פבלובה).התייעצו עם ראשי צוותים שעשו זאת בעבר לגבי כמויות מתאימות.חשוב לארגן: סכום חד פעמי, כיסאות, פותחן ליין, שקיות גדולות לזבל ועוד.

4.תקציב חלקי - במידה והתקציב הינו חלקי כדאי להשקיע את התקציב בפעילות החברתית ושכל אחד ואחת יביאו דבר מה.

5.ברביקיו - מתאים לערב צוות מנהלים או לצוות שיש בו רוב "קרני בורים".חשוב שהבשר יהיה בטמפרטורת של החדר או המקרר רגע לפני שהוא נצלע על האש. יש לדאוג לפחות לשלוש מאות גרם בשר לכל עובד/ת. רצוי לקנות בשר טרי באותו יום. ניתן לבדוק האם הבשר טרי אם לוקחים את האגודל לחוצים על הבשר כך שנהיה שקע על הדופן למספר רב של שניות. דרך נוספת היא לשים לב לצבעו של הבשר שצריך להיות חום מלוכלך.. ועוד טיפ קטן ניתן להסתדר גם בלי רוטב לסטייק. מלח פלפל יכולים להספיק.

6.ארוחה במסעדה / מועדון ? יש לערוך השוואה בין מקומות שונים לגבי עלות, כשרות, מרכבי התפריט. 

7. קייטרינג ? סגנון של ארוחת בוקר קלה עם כשלושה עשר מוצרים יכולה לעלות סביב 1000 ש"ח לפני מע"מ. מחיר ארוחת צהרים תעלה סביבות שבעים ש"ח לאדם לפני מע"מ הכוללת מנה עיקרית, תוספות חמות, סלטים ועוד..כלל כשהצוות גדול יותר המחיר קטן יותר.

 

בחירת מ ק ו ם עבור ערב צוות

המקום שבו ערב הצוות יערך יקבע האם תוכלו להזמין פעילות חברתית שמתפרסת על פני כל החדר כמו סדנת יוגה צחוק ותחרות בין צוותית או פעילות של הרצאה משתפת בישיבה. סגנון המקום יקבע את האווירה. טיפ שאלו מראש מה כמות האנשים שיכולים לשבת בחדר והיכן ניתן לעמעם אורות. 

חצר, דירה, ווילה, בית - מקום אולטימטיבי לערוך ערב צוות. גם ניתן לחסוך בעלויות וגם לערוך פעילות חברתית ענפה. (אין מלצר/ית שיתלוננו כי אתם עושים רעש חזק מידי).

 

לופט - מתאים לערב גיבוש למנהלים. משדר יוקרה וסטייל. זהו חדר מאובזר בג'קוזי, שולחן סנוקר, מערכת שמע, עמדת קריוקי, מסכי פלזמה ועוד.. המחיר מתחיל מ1200 ש"ח. קחו בחשבון שבסופי שבוע הסיכוי להשכיר אותו הוא נמוך.

 

מסעדה - פרייבט רום הינו חדר אינטימי במסעדה המיועד לקבוצות קטנות. המקום נותן פיתרון לסוגיית האוכל והמקום. שאלו כמה החדר יכול לאכלס עובדים והאם ניתן לערוך פעילות בחלל החדר .בדקו את נושא הכשרות ומי נותן אותה. חיסרון שצריך להתאים את הפעילות בהתאם לגודל של החדר.

 

פאב/ דאנס בר/ מועדון - מתאים לצוות שרוצה לחגוג הצלחה והרמת כוסית. פחות מתאים לפעילות לצוות חדש (אלא אם סגרתם את המקום או שאתם מגיעים לפני עשר בלילה). יתרון נוסף זאת פעילות חברתית כדוגמת קריוקי או ריקודים המתבצעים במקום יש לבדוק.

 

אולמות אירועים - אולם אירועים פונקציונאלי באם הצוות גדול או שיש מספר צוותים נוספים מהמחלקות השונות. יש בו אבזור לכל מטרה כולל מקרנים, מסכים, ומיקרופון. מקום קלאסי לאירוע פרידה. 

 

אולם הופעות - מתאים לצוות וותיק שצריך "לצ'פר" אותו ולהעניק לו מופע סטנד אפ.

 

חדר הרצאות בבית מלון - פתרון טוב לפעילות פרידה הכוללת הקרנת סרט. כמובן כיבוד. חיסרון הוא שככל שעולים ברמת הכוכבים גם המחיר יותר יקר. אל תפחדו לנסות לקחת הצעות מחיר, ביום שבו אין פעילות במלון אחרי צהרים  אולי תוכלו לקבל מחיר טוב יותר.

 

פארק בטבע - פתרתם את בעיית המקום, יש לדאוג לתאורה.ציינו נקודת הגעה מדויקת. הזהירו מראש מחרקים ושכדאי לבוא בלבוש ארוך (בהתאם לעונות). פעילות בחיק הטבע מתאימה לצוות וותיק וחדש.

 

קרוז על יאכטה - משדר יוקרה, חופש והנאה. מתאים לערבי גיבוש למנהלים. חשוב לקחת בחשבון שיש אנשים שמעדיפים את הקרקע היציבה.

 

טיסה בכדור פורח - מתאים לחגיגת הצלחה וכן כאטרקציה איכותית. המחיר נע סביבות 850 ש"ח לעובד/ת.

 

מאהל בדואי - מתאים להפקת אירוע אוריינטאלי. אפשר לשלב ריקודי בטן או סדנת תיפוף.

 

ס ד נ א ו ת  ו פ ע י ל ו י ו ת  לערב צוות

לפניכם מגוון רחב ופירוט של סדנאות עבור הצוות שלכם. אם אחת מהסדנאות מתאימה לקונספט הקלידו את השם בגוגל ישראל וחפשו את החברה.

סדנאות אפייה ובישול - מתאימה לצוות חדש / וותיק / מעורב (תלוי בפעילות שתבחרו).ניתן להזמין גם שף/ית שיבואו ויכין לעובדים את האוכל. ניתן לשלב גם מרכיבים של עבודת צוות וייעוץ ארגוני. חברה מומלצות היא ("אפיה ארגונית" של נילי).

סניפים בפריסה ארצית - ישנם חברות בעלות מספר סניפים בארץ כגון : "cookstore" רשת הפרוסה במספר ערים שבין ת"א לחיפה. "4chef" סניפים בת"א והוד השרון, dangourmet" (רשת מלונות דן).

סניף בודד -  "משבלים חוויה" בראשון לציון, "דרך הבישול", בהרצלייה, "ק'יצנאייד" (מנדרין ת"א),  "פודסטפס" בבני עטרות (ליד העיר יהוד).

 

סדנאות אומנותיות ?  לצוות שעוסק בתחום העיצוב או שמתעניין בתחום זה מתמקד פחות בעבודה הצוותית ויותר מתאים לפעילות העשרה. סדנת אומנות אקולוגית (נושא המחזור ו"הירוק" מאוד פופולארי היום).סדנת שזירת פרחים, זן בונסאי (גיזום ועיצוב בסגנון יפני ). צביעת כלי קרמיקה. פיסול בעיסת נייר, ציורי אווירה.  סדנת פאנג שוואי לעיצוב חדר העבודה או הבית. סדנת אומניות לחימה,

 

סדנאות אלכוהול ויין  ?  יין ואלכוהול יכולים עוזרים להוריד את "המחיצות" בפגישות עסקיות. סדנה שתיתן טיפים על סודות שתיית האלכוהול תעזור למנהלים ולעובדים שחלק מהעבודה הם פגישות פרונטאליות. כדאי לבדוק אם יש גם פעילות המשלבת את כל הצוות ואם ניתן לשלב הפעלה נוספת.

 

סדנאות בטבע odt - רעיונות לתחרויות בין צוותים לגיבוש ולכידות והכרות של הצוות.  פעילות הישרדות, פיינטבול (לוחמה עם כדורי צבע). רעיית עזים, אילוף כלבים, אילוף ורכיבה על סוסים. טיפוס על חבלים, סנפליניג, ניווטים,  נסיעה על אופניים, מכוניות מרוץ, טרקטורונים, ביקור בספארי (בדגש על מנהיגות ועבודת צוות של החיות ), טיול מגבש למיטבי לכת או לסת וביקור באתרי מורשת.

 

סדנאות גרפולוגיה ?  סדנה מרתקת המפעילה את כל העובדים. כתיבת ברכות בהסתכלות גרפולוגית. אבחון מצב היצרים דרך הציורים, רושם ראשוני על פי החתימה, שרבוט עץ ובדיקה מי הוא זה "שחופר" או שהאגו שלו פשוט מתפוצץ.

 

סדנאות משולבת ?  מתאימה לצוותים הטרוגניים. שילוב של משחקי תקשורת ושפת גוף להכרות וכיף, אבחון חתימות ויצירים על פי גרפולוגיה והפעלות צחוק על פי שיטת יוגה צחוק.

 

סדנאות מיסטיקה - לצוות חדש או וותיק ניתן להזמין מופע בקריאת מחשבות וטלפתיה או קוסמות. בכלל מקרה זה פחות מומלץ. לצוות וותיק שמתעניין בתחום המיסטיקה ניתן להזמין סדנה שהיא יותר פרטנית. המתמקדת גם ביחיד כדוגמת סדנת קריאה דרך שמות (נומרולוגיה), סדנת קריאה דרך תאריך לידה (אסטרולוגיה), קריאה בקלפים,קריאה דרך כף היד (כירולוגיה).

 

סדנאות מודעות - מותאמות לכנסים וימי עיון או כהרצאות העשרה. אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, אלכסנדר, גרינברג, דמיון מודרך, העצמה נשית ,יוגה, מדיטציה, מנהיגות, נשימה מודרכת, פיתוח מצוינות, פלדנקרייז, פילטיס, שיפור זיכרון.

 

סדנאות מספרי סיפורים - רצוי יותר לצוות וותיק שכבר ראה הכול ועבר מספר פעילויות. זה המקום להפתיע עם סדנת מספרי סיפורים של יוסי אלפי. 

 

סדנאות משחקי שולחן - לצוות חדש או וותיק. לגו קבוצתי, משחקי קלפים, משחקי פירוק והרכבה, דמקה ,שחמט, משחקי קלפים. משחקי טריוויה, משחקים לשיפור הזיכרון והריכוז.

 

סדנאות  ספא - אין כמו טיפול ספא להתרגעות צוות וותיק. ניתן להזמין סדנה שתלמד כיצד לעשות מס'ג נכון. ישנם סגנונות שונים של טיפולים הכוללים :  איורוודה, אבנים חמות  טיפול בכף הרגל (רפלקסולוגיה) טווינה (עיסוי משולב*) הילינג (העברת  אנרגיה) שיאצו (לחיצות), ועוד.

 

סדנאות סטיילינג ואיפור - מתאים מאוד לערב צוות נשים. כללים ששווה לקחת. לבוש על פי עונות, כיצד ניתן לטשטש את הבטן, תפקיד התכשיטים, אקססוריז, איפור נכון ועוד.

 

סדנאות פלייבק ואימפרוביזציה ?  סדנת "פלייבק" הינה פעילות חוויה שבה העובדים מעלים סיטואציות מצחיקות וכואבות והשחקים מעלים כהצגה על פי השקפתם ובנרטיב אחר. סדנת אלתור ואימפרוביזציה מתמקדת  במשחקי אסוציאציה, ג'יבריש ופנטומימה שתגרום לעובדים לשחק, לצחוק ולהפתיע אפילו את עצמם.

 

סדנאות צחוק - לצוות חדש או וותיק. סדנת יוגה צחוק שמחה לארח משחקי צחוק, מעגלי תחרויות צחוק, משחקי כריות, כיסאות, קריאת יוגה צחוק המפורסמת. פעילות מהנה, מצחיקה ומפעילה.

 

סדנאות רוחנית -  מתאים לצוות וותיק. דרך נוספת להתגבר על לחץ והשחיקה בבית ובעבודה. ניתן להזמין לעובדים סדנת רוחניות כדוגמת : מדיטציה, טאי צ'י, יוגה, קפוארה, דמיון מודרך ועוד..

 

סדנאות  ריקוד -  צוות מעורב, חדש או וותיק. פעילות פיזית משחררת וגורמת לתחושה טובה. סדנת ריקוד זוגות, שורות, בטן יכולה להתמקד בתקשורת זוגית (ריקוד טנגו), תקשורת צוותית (ריקוד שורות), תקשורת בין אישית (קפוארה, ריקודי בטן).

 

סדנאות שירה ? אין כמו להתפרק דרך ערב קריוקי. ניתן לערוך תחרות בסגנון "כוכב נולד". לערוך משחקי אסוציאציה בדמות שירים מפורסמים.

 

סדנאות תקשורת בין אישית - פעילות המתאימה לצוות וותיק או חדש. סדנה שמתאימה לצוות הטרוגני. שפת הגוף ברושם הראשוני, תדמית אישית, לבוש, שפת גוף שבין גבר לאישה, סימני חוסר יושר ועצבנות,  משחקים לחיזוק ההכרות והקשר שבין העובדים. חוויה שתלכד את העובדים יחדיו. חשוב לזכור שכל סדנה יכולה להתאים לצוות שלכם וזאת בהתאם לניסיון האישי שלכם והאפיון שערכתם.

 

בחירת מ פ ע י ל י ם לערב צוות

1.מתי להגיע ? - הזמינו את האומן/ית אחרי הארוחה או לפניה. במידה ואתם מזמינים את הפעילות אחרי הארוחה וודאו כמה עובדים / עובדות יוכלו להישאר. אומרים שלגברים קשה לעשות שתי פעילות בו זמנית במיוחד שהם אוכלים. אנא רחמו עלינו !!

2.זיכרון ארגוני - בררו עם איזה חברות הפקה, מפעיל/ה כבר עבדו עם צוותים אחרים בעבודה. התייעצו עם ראשי צוותים נוספים.

3.השוואת מחירים- מאוד חשוב לקבל מספר הצעות מחיר ופירוט של מה הם כוללות.

4.בירור על המפעיל/ה - שאלו למספר שנות ניסיון. בקשו לקבל המלצות טלפוניות. צפו בסרטון ווידאו ביוטיוב / באתר של החברה. שאלו האם נעשה פעילות כזאת בעבר לצוות כמו זה שלכם.

5.תאום ציפיות - בהתאם לתוצאות ולמטרות הרצויות של הפעילות ערכו תאום ציפיות וכתבו במייל למה אתם מצפים. בקשו לקבל תוכנית מפורטת. תנו פירוט מדויק ככל שניתן  על הצוות (אפיון העובדים והצוות). אמרו כל דבר שיכול להשפיע על בחירת הפעילות גם מצד האומן/ית.

6.חסכון בעלויות

א.עריכת משא ומתן - תנו לאדם שאתם יודעים כי הוא יכול לערוך משא ומתן טוב מימכם.

ב.מימון הפעילות - אם הצוות הוא זה שממן את הפעילות הדגישו זאת, אם אתם אלה שממנים הדגישו זאת.

ג.חשיבות מקום האירוע - בררו היכן גר האומן/ית. אם הם גרים קרוב למקום האירוע ניתן אולי להוזיל בעלויות כי זמן נסיעה + דלק = חיסכון בכסף

ד.מכתב המלצה -  התחייבו לספק מכתב המודה על הפעילות באם האירוע יענה על הצפיות.

ה.תשלום מידי - אם המפעיל/ה יקבלו את השיק ביום האירוע הגידו זאת.

ו.הזמנה נוספת-ציינו אם יש אפשרות להזמין את האומן/ית לאירוע נוסף של מחלקה אחרת

ז.גיוס מנהל/ת משאבי אנוש - גייסו את מנהל/ת משאבי אנוש של החברה להגיע ולצפות באירוע ועדכנו את המפעיל/ה.

ח.שימשו בלוגו - בדקו אם האומן/ית יכולים להשתמש בלוגו של החברה שלכם לפרסום ההפעלה מצידו .

 

משחקי גיבוש לפעילות חברתית עשירה לערב צוות

 

1."סלט מטבוחה" - מחלקים את העובדים לפי עגבניות ופלפלים. עובדת נעמדת והכיסא שלה יוצא מהמעגל. ברגע שהיא אומרת עגבניות העובדים שנבחרו כעגבניות צריכים להתחלף ביניהם כאשר היא גם צריכה לתפוס כיסה של אחד מהעובדים הבאה אחריה יכול להגיד פלפלים ואז העובדים שהוגדרו כפלפלים מתחליפים בכיסאות כשלהם כאשר העובדת צריכה לתפוס כיסא. עם נאמר סלט מטבוחה כל העובדים צריכים להחליף כיסאות.

 

2."סיבוב הבקבוק" - עובד/ת נכנסים למעגל וצריכים לסובב בקבוק ולקרוא בשם אדם שיושב. בעוד הבקבוק מסתובב הוא חייב לבוא לסובב שוב ולקרוא לאדם נוסף. במידה ומישהו לא קם מהר. זה שקרה לו מזמין אותו לעשות פעילות מצחיקה כמו לעמוד במשך חצי דקה על רגל אחת.

 

3."לפקודתך המפקד" - מעמידים את הצוות בשני טורים. מבקשים מהם להסתדר על פי גיל, שם משפחה, גובה וכו.. תוך חצי דקה.

 

4."הילדות שלי" ?  כל זוג עובדים במשך חמש דקות מספר על הילדות, גן, בית ספר,  מקום מגורים. לאחר חמש דקות כל עובד מציג את הילדות של השני.

 

5."טעם פיקנטי" - כל אחד בתורו צריך לספר משהו "פיקנטי", סיפור משעשע חוויה שקראה בחו"ל, בעבודה, בצבא, וכו..

 

6."אי ירוק בים" - לוקחים דפי עיתון ושמים על הרצפה. מבקשים מהעובדים ללכת. ברגע שאתם שורקים כל העובדים צריכים להיות עם שתי כפות הרגלים על דף העיתון. מי שלא מצליח נפסל. כל פעם אתם מורידים דף עיתון או קורעים חלק. עד שהאחרון מנצח.

 

7."גילוי ארצות" - מחלקים את הצוות לשניים. כל צוות צריך לבחור שם של ארץ כך שהצוות השני לא ישמע. כל איש/ה בצוות מקבלים אות משם הארץ שנבחרה. כל צוות יכול לשאול שתי שאלות אדם אחד ולאחריה הצוות השני מתשאל. מתחלפים לסירוגין. המטרה לזהות כמה שיותר מהר את שם הארץ של הצוות.

 

8."משחק אמת ושקר"  - מעלים שנים או שלושה עובדים מבקשים מהם למשך חמש דקות להיות בצד ולהחליט כי אחד ישקר ושניים יגידו אמת. העובדים שיושבים צריכים לבחור מי השקרן/ית.

 

9."מתרגמים" -  מעלים שני עובדים אחד מדבר בג'יבריש ואילו האחר מתרגם אותו. ניתן לשדרג את המשחק ששניים מדברים ג'יבריש ומתווכחים ושניים מתרגמים אותם.

 

10. "מילים טובות" ? העובדים הולכים בחדר ברגע שתגידו "עצור" כל אחד צריך למצוא בן/בת זוג ובמשך חצי דקה הם צריכים להגיד דברים טובים על הצד השני אחרי חצי דקה מתחלפים.

 

11."מה שמרגיז אותי" - עומדים במעגל וכל אחד צריך להגיד מה הכי מרגיז אותו רק שהוא צריך להגיד זאת כשהלשון בטוח השפה התחתונה.

 

12."חבילת חשפנות" - לוקחים דף עיתון ועליו מכניסים פתק של אמרה או ציטוט על אחד מהעובדים / עובדות. לאחר מכן מגלגלים את הדף לוקחים אחד חדש כותבים שוב על פתק ומגלגלים על הדף הראשון עד אשר נוצר כדור. כל פעם העובדים צריכים לנחש על מי נכתב.

 

13."זיהוי במשטרה" -  מבקשים משלושה עובדים לצאת החוצה. מעמידים את הצוות בשורה. כל פעם נכנס עובד כשעיניו קשורות ועל פי מישוש כף היד/הפנים יש להם ניחוש אחד לדעת מי זה.

 

14."תפסיקו לצחוק" - מצוותים את העובדים בזוגות. כל אחד צריך להסתכל על השני במשך דקה בלי לדבר או לצחוק. במידה ואחד מבני הזוג לא עמד במשימה. השני מטיל עונש

 

15."תרגיל זיכרון" - מבקשים מכל זוג להסתכל אחד על השני במשך דקה. ואז עומדים גב אל גב. ולכל אחד יש חצי דקה לתאר את הצד השני.

 

16."סמוך עלי" - מחלקים לזוגות את העובדים. שמים מכשולים בחדר החדר. כל פעם צד אחד צריך להיות מובל בעיניים סגורות וצד אחד מוביל ואז מתחלפים.

 

17."המטבע שלי" - מבקשים מכל עובד/ת להוציא מטבע ולשים על אגרוף כף היד. המטרה של המשחק היא שהאחרון שהמטבע נשאר אצלו הוא המנצח. אם כל אחד שומר על המטבע שלו בלי להפריע לשני זה אומר שהצוות חושב על הצלחת הכלל. אפשר להגיד שעכשיו המטרה היא לחטוף כמה שיותר מטבעות המנצח זה שהמטבע שלו נשאר על גב כף היד.

 

18."משחק אסוציאציה" - מבקשים משני עובדים לעלות ולדבר בשאלות בלבד במשך דקה כאשר העובדים שיושבים מחליטים על הנושאים.

 

19."השם שלך" - עובד/ת מתנדבים לעמוד במרכז החדר/מעגל. הם בוחרים מישהו שיעמוד מולם ושואלים איזה שאלות שהם רוצים רק שהתשובה צריכה להיות על פי סדר האותיות של השם הפרטי והמשפחה של הנשאל. מי שטועה הופך להיות השואל ומזמין נשאל.

 

20."מה הקול הבאה מזכיר" - יושבים במעגל. מוצאים עובד/ת החוצה. מתחלפים במקומות. העובד/ת חוזר עם עיניים קשורות. כל אחד צריך לעשות קולות ועל העובד/ת לזהות של מי הקול.

 

20."משחק החיות"?כל עובד צריך לבחור חייה שמסמלת אותם שאותה הם צריכים להציג בפנטומימה. שאר העובדים צריכים לזהות עד חצי דקה.

 

21."תחרות בין קבוצות" - מחלקים את הצוות למספר קבוצות. לכל קבוצה יש שבע דקות לחבר המנון, ריקוד, שם, ולדעת את כל שמות ההורים בעל פה.

 

22."למקומות רוץ"-  מעמידים את העובדים גב אל גב בשורה כאשר כל זוג נותן ידיים. המטרה להגיע כמה שיותר מהר לנקודת הסיום שתקבע על ידכם.

 

23."תחרות אטבים" - מחלקים את הצוות לשניים ומעמידים בטור. כל אחד מקבל אטב. המטרה כל אחד מחבר את האטב ומוסר לזה שמאחוריו עד שכל האטבים מחוברים. לאחר מכן כל אחד לוקח את האטב שלו. הצוות שמסיים הכי מהר הוא המנצח.

 

24."מי אני" - כל עובד מקבל דף ופתק שעליו הוא רושם שתי תכונות בולטות שלו ומכניס לשקית. לאחר מכן ראש הצוות מוציא פתקים ומתחיל לקרוא. על העובדים להגיד מי הם חושבים שכתב את המשפט. על הדף של כל עובד עושים שני טורים. טור אחד מה אני חושב עלי ובטור השני מה העובדים חושבים עלי. כל פעם שהשם של אחד מהעובדים עולה הוא צריך לציין את המשפט באחד מהטורים.

 

25."גימל זה גמל גדול" - מבקשים משני משתתפות/ משתתפים לעלות על הבמה ואז הם צריכים לדבר כאשר האות הראשונה היא "א" המשתתף השני ממשיך באות "ב" המשתתף הראשון ממשיך באות "ג" ...

* מילה אחרונה:  שיהיה לכם ב-ה-צ-ל-ח-ה בהפקת ערב צוות מדהים.

 *המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחיות בלבד, אך הוא מכוון לשני המינים. 

יובל בן בסט - מנחה קבוצות, עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. ליצירת קשר במשרד ניתן להתקשר לטלפון 03-5590868 או לנייד 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב