דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אנו יכולים לגרום לכלב שלנו לבוא כשאנו קוראים לו 

מאת    [ 26/08/2007 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 10730 פעמים ]

איך אנו יכולים לגרום לכלב/ה שלנו לבוא כשאנו קוראים לו!



אחד התסכולים הגדולים ביותר של רוב בעלי הכלבים זה חוסר השליטה בכלב כשאנו קוראים לו, "אלי" כנראה שזו הפקודה הבסיסית והחשובה ביותר, כל כלב צריך ללמוד כשקוראים לו הוא חייב לבוא . כלב שלא ממושמע לפקודה מסוכן לעצמו וגורם לכאב ראש לבעלים.

דבר ראשון, עד שהכלב שלכם לא מאולף כמו שצריך אל תשחררו אותו ללא רצועה אפילו לא לדקה אחת! כלבים אינם מספיק חכמים להביט לצדדים לפני שהם עוברים מדרכה. ואינם יודעים שמכונית עלולה להרוג אותם. תאונות קורות בשניות וטעות אחת עלולה לגרום לכם לאבד את כלבכם לעולם, אם אתם באמת אוהבים אותו שימו דגש ראשון על נושא הבטיחות ואל תשחררו אותו ללא רצועה! לרוב הגורים יש אינסטינקט חזק להישאר קרוב לבעלים.

הם מיד יגיעו כשנקרא להם. עד שהם יגדלו קצת, הם מתחילים לחשוב בעצמם ונהיים יותר עצמאיים, עסוקים בלחקור את הסביבה ובמשחק, מתחילים להתעלם מהבעלים או לתקשר. מדוע, כי יש להם דברים יותר חשובים וטובים לעשות! אתם זוכרים את הפעם הראשונה כשזה קרה? מה עשיתם באותו רגע? אם אתם כמו רוב האנשים, אז כנראה שהמשכתם לקרוא לכלב שלכם שוב ושוב עד כשלבסוף הוא החליט להקשיב לכם בזמנו החופשי האם ידעתם שהיום לימדתם את הכלב שלכם שעור מאוד חשוב, שלא להישמע לפקודה "אליי" זה בסדר גמור? אל דאגה, אתם עדיין יכולים לתקן את שעשיתם ולהתחיל את הכול מהתחלה.

כמעט כל מאלף טוב יגיד "אף כלב לא ירוץ לבעליו אם הוא התנסה בחוויה לא נעימה". כדי לגרום לכלב שלכם לבוא אליכם, בזמן הזה-ובכל-זמן, אתם חייבים לגרום לכלב לדעת שזה כדאי לו. "אלי" צריכה להיות המילה המתוקה ביותר שהכלב שלכם שמע אי פעם: זה צריך תמיד להישמע באהבה, ועם המון חיבוקים והמון חיזוקים חיובים. לעולם, על תקראו לו בכדי להענישו, או בשביל לרחוץ אותו, או כל דבר שעלול לגרום לו לאי-נעימות. "אלי" חייבת תמיד להיות חוויה מאוד נעימה שעומדת לקרות לו, משהו הרבה יותר טוב ממה שהוא עושה באותו רגע.


לשיעור הראשון, תזמינו חבר או קרוב משפחה אליכם הביתה שהכלב מכיר ואוהב מאוד. בשלב הראשון לכו לכיוון הנגדי של הכלב תתיישבו על הברכיים ותקראו לו בטון מאוד נעים וחביב. אם הוא לו רוצה להתייחס אליכם תיקחו צעצוע מרעיש או כל דבר שהכלב מאוד אוהב, אפילו "ממתק", לכשיגיע אליכם תנו לא לו להרגיש שהוא עשה את הדבר הכי טוב בעולם, חיבוקים, נשיקות, והמון חיזוקים חיובים! במהלך היום, תפסיקו את מה שאתם עושים לדקה ותקראו לכלב שלכם. פצו אותו יפה כאשר הוא בא.זה לא משנה אם הוא מספר צעדים מימכם כשהוא בה בא,עשו זאת מכל חלק של הבית, תזכרו לתת המון חיזוקים חיובים כשהוא בא! התאמנו וחזרו על התרגיל לעיתים קרובות .

כאשר הכלב לומד לתקשר איתכם בבית, זה הזמן לעבור למקום שונה מחוץ לבית, מקום עם יותר הפרעות סביבתיות.
שימו לב, לפני שאתם מתקנים (משיכה ברצועה) את הכלב שלכם אתם חייבים במשך כשבוע לטייל עם הכלב ברצועה בלי לתקן !!! אם נשתמש מיד ברצועה אנו עלולים לבנות התניה לרצועה ולא נוכל לעבור לשלב שתיים.

עם הרבה פרסי מזון, ומצב רוח טוב אתם יוצאים לטייל עם הכלב ברצועה רופפת. חשוב להשתמש תמיד בקול נמוך ושמח במתן הפקודה "אלי", לעצור לתת משיכה קלה ברצועה, ועם המון חיזוקים חיובים, וחיבוקים . לחזור על התרגיל מס' פעמים בכל טיול. אפשר להשתמש בכל כלי עזר בתרגול כמו: כדור, מקל, או כל דבר שהכלב אוהב לשחק איתו.

רק כאשר הכלב יבוא לאלתר בכל פעם ופעם, אפשר יהיה להתחיל לעבוד ללא רצועה. התחילו להתחבא מאחרי דברים שונים בטיול או מאחורי עץ ותקראו לו "אלי". היה והכלב אינו מקשיב באחד התרגולים חזרו לעבוד עם רצועה של 10 מטר לתקופה של לפחות שבועיים ואז נסו שוב !!!

בהצלחה !

אמיתי טל
אילוף ופנסיון לכלבים
www.ipd.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב