דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות לערב גיבוש - אטרקציות אירועים והופעות לצוות עובדים 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 2223   [ נצפה 12441 פעמים ]

רעיונות לערב גיבוש צריכים להתבסס על ארגון, חדשנות, יצירתיות וניסיון קודם. רגע לפני שאתם מסתערים על אירוע חברה לצוות ברצוני להציג לפניכם שפע של הצעות החל מבחירת הקונספט, אוכל, מקום, אטרקציות וכן פעילות חברתית מתאימה ביותר. נתחיל בסקירה קצרה שתתמקד בחשיבותה של עבודת צוות משתופת.

החזון הוא הקטר שמלכד את העובדים

כיום אין כמעט ארגון גדול שאינו מחזיק מספר צוותים למשימות שונות ומורכבות. הצוותים שעבדו בפרויקט "כיפה הברזל" ברפא"ל עשו זאת בשלוש משמרות רצופות כדי שיספיקו לעמוד ביעדים. המשפחות שלהם דיווחו שבתקופה ההיא הם כמעט ולא ראו את יקיריהם. אין ספק כי חזון אוניברסאלי כמו הצלת חיים מלכד צוותי עובדים. חברה שיודעת להטמיע את חשיבות החזון לעובדיה תהנה מתוצר יותר גבוה ועובדים יותר מחויבים. ברדיו בטלוויזיה ובאינטרנט אנו מוצפים "בצוותי משא ומתן" שמגיעים אל משרד האוצר. ומה עושים חברי הכנסת שרוצים שיעלו את משכורתם - מחליטים להקים צוות לבדיקת שכרם. גאונות של צוותים היא המפתח להצלחה ארגונית ועסקית.

ערב גיבוש הוא המנוע לפיתוח קשרים חברתיים בין העובדים

ערבי גיבוש הם אלה שצריכים "להדביק" את העובדים. הם מעניקים תחושה של "משפחתיות" ומאפשרים לחדש ולחזק את ההכרות האינטימית בין העובדים. זהו המקום בו ראש הצוות וההנהלה אומרים תודה לעובדים על ההשקעה שלהם.

ההבדל בין ערב גיבוש לסדנת פיתוח צוות

ערב גיבוש צריך להיות קליל, מצחיק, מהנה ומשחרר. הפרידו בינו לבין סדנת עבודת צוות. אם יש צורך בסדנת עבודת פיתוח צוות זה כי התפוקה של העובדים ירדה עקב בעיות בתקשורת ובנורמות העבודה אשר מונעים מהצוות להגיע לביצועים מיטביים. הדבר מצריך סדנה שתתפרס על פני מספר שעות או על פני מספר מפגשים.

קביעת תאריך לערב גיבוש

פתחו לוח שנה ואת המחשב בעבודה וקבעו שלושה תאריכים שיכולים להתאים. בדקו כי הימים הם לא עמוסים בעבודה כך שהעובדים יוכלו להשתחרר מוקדם. בררו עם אין אירוע גדול לאחד מהעובדים או העבודות. הציגו את התאריכים להנהלה ולעובדים וקבעו תאריך מוסכם. הפיצו את היום שנקבע באסיפה בבוקר או בישיבה הקרובה וכן דרך רשת התקשורת האינטרנטית בעבודה.

בניית קונספט לערב גיבוש

פתחו איפוד / מחשב וכתבו מה הציפיות שלכם מערב גיבוש. רשמו מהן המטרות המרכזיות מבחינתכם ומה ציפיות העובדים לגבי האירוע. אפינו את הצוות על פי וותק, גיל, מין, סטאטוס, מגזר, תחומי עניין. 

ערב גיבוש לצוות חדש -  נועד לחזק את ההכרות שבין העובדים וכן לסמוך האחד על השני. לכן כדאי לבחור בסדנת שפת גוף אשר תקרב את העובדים דרך פעילות עם מגע (למשל לחיצות ידיים) ותשלב משחקי הכרות.

ערב גיבוש לצוות וותיק - נועד לשחרר ממתחים, להתפרק, להתמודד עם לחץ ושחיקה בדגש על הנאה וכיף.

גיל העובדים – לרוב עובדים אנרגטיים יעדיפו סדנאות אנרגטיות יותר כדוגמת אימפרוביזציה, יוגה צחוק, קריוקי ועוד.

מין העובדים – במידה ויש רוב לצוות נשי יהיו מספר עובדות שיסתקרנו מסדנאות בתחום המיסטיקה אשר תופסות תאוצה בשנים האחרונות. מקריאה בכף יד ועד סדנת בטלפתיה. (כמובן שסדנאות אילו יכולות לעורר עניין גם אצל גברים). עם הצוות בנוי על המין הגברי אפשר ללכת על סדנת פינט בול, ופעילות odt. הדבר הכי חשוב הוא לדעת מהם תחומי העניין של העובדים ולנסות "לקלוע" לרובם.   

סטאטוס של העובדים – במידה ויש יותר זוגות נשואים ניתן לערוך ערב עם בן או בת הזוג בצוות ותיק. הדבר יכול לעורר קשרים חדשים וחבריות חדשות. מצד שני ערב גיבוש שכזה יהיה פחות אינטימי כך "שהספוט" לא יהיה רק על ההווי החברתי בעבודה.

מגזר העובדים– במידה ויש עובדים מהמגזר הרוסי, הדתי, חרדי, ערבי, דרוזי, צ'רקסי כדאי להיות רגישים לשלושה נושאים שהעולם עומד עליהם נושא דת, מין ופוליטיקה. אתם יכולים להתייעץ איתם לגבי פעילות שאתם רוצים לבחור. ככל שאתם מכירים יותר את העובדים קל לזהות איזה נושא עלול להיות בעייתי.

הזמנת בני זוג – מתאים יותר לצוות אשר עובד הרבה זמן ביחד. הדבר יעזור לפיתוח קשרים חדשים ונוספים. יש לקחת בחשבון "שהספוט" יהיה על בני/בנות הזוג.

פעילות פרידה –  יש צורך להתמקד בעוזב/ת. ניתן להפתיע עם סרטון קצר שבו העובדים ינדבו ברכה. יש צורך בהכנת "נאום לאומה". יש צורך לארגן מתנה.

בירור תקציב לערב גיבוש

אם אתם אלה אשר מחליטים על התקציב אז הינכם מזומנים לדלג לשלב הבאה. התקציב נקבע הרבה פעמים במחלקת משאבי אנוש על פי סטנדרטים שכבר ישנם. בכל ארגון יש פוליטיקה ויש צורך במשא ומתן. הכלל הוא לנסות ולבקש כמה שיותר. בדקו עם איזה ספקים החברה עובדת, מהם תנאי התשלום שהחברה מעניקה.

כשאין אפשרות לתקציב – החליטו על סכום כספי שכל עובד/ת יוכלו לעמוד בו, אם שאתם תיקחו על עצמכם חלק מהעלות (העובדים ידעו להעריך זאת). להפעלה החברתית בקשו מכל עובד/ת לארגן משחק מגבש שונה או הטילו על העובדים והעובדות שאוהבים להיות במרכז שהם אלו שיארגנו את האירוע. (בהמשך יינתנו מספר רעיונות למשחקי גיבוש לעובדים).

כשיש תקציב מוגבל – במקרה כזה עדיף שהתקציב יגיע לפעילות החברתית כיוון שהיא מהות האירוע.

כשהתקציב ללא גבולות – פ-נ-ט-ז-י-ה...

רעיונות לבחירת מיקום לערב גיבוש

א.חצר / בית / פארק ציבורי / חוף ים– תענוג לערוך ערב גיבוש בבית של אחד מהמנהלים או העובדים. יש מקום ליותר אינטימיות, ישנה מחויבות של העובדים להגיע וניתן לערוך פעילות חברתית כמעט ללא הפרעה. ישנו חיסכון גדול בעלויות. יש לבדוק האם יש פארק ציבורי / חוף ים במקום שבו נוח לכולם להגיע.

ב.השכרת ווילה / לופט – מקום יוקרתי שיש בפנים ג'קוזי, שולחן ביליארד, מערכת שמע ועוד. התשלום יכול לנוע בין 1200 ש"ח וצפונה

ג.מסעדה – חדר פרטי במסעדה מועדף על הרבה חברות. כדאי לבדוק מה מקסימום האנשים יכולים לשבת בחדר ולשאול האם יש מקום לערוך פעילות בהליכה בחדר. רצוי לבדוק אם המקום פיזית. כדאי להשוות בין התפריטים במסעדת השונות ולא לשכוח לשאול האם כמה עולה ארוחה עסקית.

ד.פאב / מועדון – היתרון הגדול הוא בהפעלה חברתית כדוגמת "טיש גדול", ריקודים, קריוקי ועוד. החיסרון קשה מאוד לתקשר ברגע שהווליום עולה.

ה.אולם אירועים / חדר סדנאות בבית מלון – פותר את הצורך בארגון אוכל, משדר יוקרה.

ו.באוליניג / סנוקר / קארטיניג - שילוב בין אוכל לתחרות אישית וקבוצתית.

ז.אולם הופעות / קולנוע – אפשר לקחת  את הצוות להופעה או לסרט בתנאי VIP.

ח.יאכטה /כדור פורח/ אוהל בדואי – אין כמו ערב גיבוש על הים. באוויר או באוהל בדואי עם פיתת לבנה חמה.

ט.מתנס - עוד רעיון שיכול "להציל אתכם". עלות שכירת חדר במתנ"ס אינה גבוהה.

י.משרד. קורה שדווקא המשרד מהווה פתרון יעיל לחסכון בתקציב. תמיד תשאפו לערוך את ערב גיבוש מחוץ לכותלי המשרד.

בירור עלויות מול ספקים לערב גיבוש

הרעיון הכי טוב זה לערוך השוואת מחירים. אם יש מישהו שאתם סומכים עליו כי יעשה משא ומתן טוב יותר ממכם תעבירו עליו את השרביט. בכדי להוזיל עלויות בדקו אפשרות להזמין סדנה נוספת או להביא את מנהל/ת משאבי אנוש לאירוע. ציינו באם התשלום מידי. בדקו את קרבת המפעיל/ה למקום (חסכון בעלות של דלק). בקשו המלצות תחשו האם נוצרת כימיה ביניכם וערכו תאום ציפיות.

 רעיונות לתפריט גסטרונומי

יש לבדוק מי מהעובדים והעובדות צמחוני, טבעוני, רגיש לגלוטן, בזמן דיאטה או שבאופן אישי לא מיודד עם ירקות. בנוסף בדקו מה בדרך כלל העובדים אוהבים לאכול בצהרים. 

מסעדה איטלקית – אם בחרתם במסעדה איטלקית  שהיא על טהרת פיצות, פסטה וגבינות הדבר יגרום לעובדים ליהנות, במיוחד לאלה שלא חובבי בשר.

מסעדה בשרית - אם בחרתם במסעדה בשרית ישנה אפשרות סבירה שהיא תהיה הרבה יותר זולה מזאת האיטלקייה.

ברביקיו – ארוחת ברביקיו יכולה להיות אירוע מכונן ומגבש. ניתן לערוך חלוקת תפקידים. יש צורך בשלוש מאות גרם בשר מינימום לכל עובד/ת.

ארוחה "בטעם סוציאליסטי" – במידה והחלטתם כי התקציב יעבור לפעילות החברתית ניתן לערוך רשימה שבה כל אחד יביא דבר מה. יש צורך שיהיה לפחות משקה אלכוהולי אחד בירות, וודקה או יין בכדי "להרים לחיים".

קייטרינג – כיום ניתן להזמין אוכל כשר וטעים מחברות השונות. חובה לערוך השוואות מחירים. מחיר של ארוחה בשרית יכולה לעלות פחות מחלבית.

רעיונות למשחקי גיבוש

1.ראיון אישי – מחלקים את העובדים לזוגות. לכל אחד מהזוגות יש חמש דקות בדיוק לראיין את הצד השני על פי למי הצביע בבחירות האחרונות , היכן נולד, כמה שפות הוא יודע, משפט הממצא את פילוסופית החיים שלו, חיי נשואים ורווקות, תחביבים, אירוע מרגש שקרה בחיים, אירוע מצחיק, מה האוכל האהוב, מי המנהיג האידיאלי עבורו בחיים ועוד.. לאחר חמש דקות הם מתחלפים.

2.משחק השנה - בחרו שנה / חודש שבה כל העובדים היו בחיים ושאלו כל אחד ואחת מה הם זוכרים שבאותה שנה קרה להם או למשפחותיהם בארץ ובעולם.

3.משחק החפץ - מוצאים עובד/ת מהחדר ובוחרים חפץ. מבקשים מהם לחזור. העובד/ת צריכים לשאול שאלה אחת כל פעם ולהפנותה למישהו אחר בחדר עד שהם מגלים מהו החפץ. המשיבים צריכים לענות בכן ולא (ניתן במקום חפץ לבחור מנהיג)

4. משחק הדוור - קחו שני תפוחים. חלקו את העובדים לשני צוותים והעמידו אותם בטור. המטרה היא שהם יעבירו את התפוחים בלי להשתמש בידיים מהראשון לאחרון. (ניתן להשתמש בתפוח אדמה, כדור קטן)

5.משחק אסוציאציה – שתי מתנדבות עולות על הבמה. הקהל בוחר נושא מסוים שעליו הם צריכות לדבר בשאלות בלבד. כלומר לענות ואז להחזיר בשאלה חדשה.

6.משחק  סלט יווני– יש צורך שכולם ישבו על כיסאות. מחלקים את העובדים לזיתים שחורים ולזיתים ירוקים ברגע שאומרים זיתים ירוקים כל העובדים צריכים להתחלף בכיסאות, ברגע שאומרים זיתים שחורים הם אלה שצריכים להתחלף בכיסאות. כאשר אומרים סלט יווני כולם צריכים להתחלף במקומות.יש צורך שתמיד כיסא אחד יהיה מיותר. מי שנשאר אחרון הוא זה שממשיך את המשחק.

7.משחק חשפנות - מעמידים את העובדות והעובדים אחד מול השני למשך דקה. לאחר מכן מבקשים מכולם ללכת וכל אחד צריך לערוך שני שינויים בלבוש או במראה לאחר שלוש דקות מחזירים את הזוגות וכל אחד צריך להבחין בשינוי שהצד השני ערך.

8.להצחיק דרך שאלות – בוחרים עובד/ת אשר יגיעו למרכז. הם צריכים לבחור מישהו ולנסות להצחיק אותו דרך שאלות כגון " האם אכלת גזר בכדי להיות גבוה ?", "מה גורם לך להסמיק ברגע זה ?", מה הסוד שלך להיות כזה אנרגטי ?". מי שמחייך או צוחק עובר להיות השואל/ת ולעבור לשאול אדם אחר. המשחק מתאים לעובדים שהם מכירים האחד את השני.

9. משחק האטבים – מחלקים לשני צוותים בטור. כל אחד מקבל אטב. ראש הצוות מעביר את האטב לשני וזה מחבר השני מעביר לשלישי עד שיש חבל ארוך של אטבים ואז יש צורך להעביר שוב כך שכל אחד יקבל את האטב שלו. הצוות שמסיים ראשון הוא המנצח.

10. משחק החבילה – לוקחים דפי עיתון ולכל דף מצמידים משפט / אמרה של אחד מהעובדים/ות. כולם צריכים לנחש על מי המשפט / האמרה שייכת.

רעיונות לסדנאות עבור ערב גיבוש

סדנאות אומנות –  סדנת פאנג שוואי, ציורי אווירה, פיסול עיסת נייר, אומניות לחימה. שזירת פרחים. סדנת בצק סוכר, סדנת שוקולד.

סדנאות בחוץ odt – טיול בספארי בדגש על מנהיגות של חיות, טיול מודרך באחת מהערים המרכזיות, טיסה בכדור פורח, שיט על יאכטה, שייט בקיאקים, בניית רפסודות, יוגה צחוק, לרוץ למיליון, רעיית כבשים, משחקי ילדות.

סדנאות בישול – היתרון בסדנת בישול היא שפתרתם את בעיית התפריט בצורה מקורית. יש להחליט מאיזה מוצרי בישול העובדים ייהנו : סדנת בשרים, סדנת סושי ,סדנת דגים וים, הכנת גבינות, אולי העובדים ירצו בכלל לאפות. סדנת בצק סוכר או סדנת שוקולד .(ישנם חברות שעוסקות גם בתחום של עבודת צוות כמו אפיה ארגונית.

סדנאות גרפולוגיה –  ניתן להזמין גרפולוג שיזהה דרך החתימות את זה שאוהב לעשות "פוזות".על פי ציורים נעלה על מצב היצרים בצוות. זוגות ותקשורת, וציורי עצים יכניסו פלפל לערב גיבוש שונה ומקורי.

סדנאות טיפול בספא – הגיע הזמן שגם העובדים יפנקו את בני / בנות זוג. ניתן להזמין להם סדנה שבה יקבלו כלים בסיסים בעיסוי. תפתיעו את העובדים בטיפול מפנק כגון :  איורוודה, הילינג, טווינה, מס'ג, רפלקסולוגיה שיאצו, אבנים חמות.

סדנאות אלכוהול ויין – ניתן לקבל טיפים ברמה מקצועית על סוגי האלכוהול השונים, כך שהעובדים והמנהלים יכולים להפתיע בידע בפגישה עסקית. לערב גיבוש אלכוהול יכול להיות לעזר להשתחררות ראשונית. ובכלל אומרים אצלנו כי "הגיע יין יצא סוד". כך שאת האלכוהול ניתן לרתום להסרת חסמים בין העובדים והמנהלים.

סדנאות  ריקודים – אם העובדים היו "רוקדים בעבודה" השמחה הייתה רבה. ריקוד זוגות כמו טנגו עובד על תיאום דרך העיניים והגוף, ריקוד שורות יכול להדגים את היופי בסינרגיה קבוצתית. ואם אתם רוצים סדנה פרועה לימדו ריקודי בטן ושדרו ביוטיוב את התוצאות לאומה.

סדנאות משחק –  אימפרוביזציה ואלתור יכולים לשפר את מיומנות הפלרטוט והגמישות המחשבתית.. סדנאות משחק טובות להכרות ולפיתוח מיומנויות משחק. פנטומימה, ג'יבריש, תנועה במרחב ועוד. סדנה לעידוד המשחק בעבודה כגורם לחדשנות והתמודדות מול לחץ ושחיקה. ואם הצוות שומע כל יום "סיפורים" מהלקוחות אז הזמינו את יוסי אלפי לסדנת מספרי סיפורים.

סדנאות מיסטיקה – קריאת טלפתיה ומחשבות יכולות להפתיע גם את הספקנים ובגדול. סדנאות מתאימות לצוות שמכיר האחד את השני. קריאה דרך כף היד (כירולוגיה), קריאה דרך שמות (נומרולוגיה),  קריאה דרך תאריך לידה (אסטרולוגיה), קלפים, קפה.....

סדנאות מודעות – אלכסנדר, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרינברג, דמיון מודרך, העצמה נשית ,יוגה צחוק,  נשימה ומדיטציה, פלדנקרייז, פילטיס, פיתוח מנהיגות, פיתוח חדשנות.

סדנאות משחקי שולחן – משחקי קלפים, משחקי חשיבה על שולחנות. פעילות בסגנון "לאס וגאס", רק שאת הג'יטונים של רולטה אמיתית יחליפו ג'יטונים קצת "אחרים".

סדנאות צחוק והומור- הצחוק עוזר להתמודדות מול לחץ ושחיקה בעבודה. הוא משפר את הבריאות הנפשית והפיזית וכן מעודד פריון. יוגה צחוק נסמכת על משחקי צחוק ותרגלי נשימה. ניתן לקבל סדנה על חשיבות ההומור בחיים ובעבודה, סדנת מספרי סיפורים (יוסי אלפי), תיפוף גוף.

סדנאות רוחנית -  דרך נוספות לקרוא תגר על לחץ והשחיקה בעבודה היא דרך סדנאות רוחניות כדוגמת : דמיון מודרך, מדיטציה, יוגה, טאי צ'י, קפוארה ועוד..

סדנאות קריוקי – גילתם כבר את  "הכוכב נולד" אצלכם בחברה? שירת קריוקי טובה לעובדים וותיקים, מעודדת את העובדים קצת לצאת מהשגרה. סדנת תיפוף גוף. דיג'ורידו, סדנת תיפוף על תופים.

סדנאות לחיזוק תקשורת הצוותית- תדמית, תכשיטים ואקססוריז.מודעות למסרים מילוליים יכולים לעזור הן בעבודה והן בחיים הפרטים. בסדנה ניתן לשלב משחקי גיבוש בזוגות וקבוצות, שפת גוף בין גברים לנשים, חשיבות רושם ראשוני, פלרטוט, עמידה מול קהל, סימנים לחוסר יושר ועצבנות ועוד.

ט. תזכורת – שבוע ימים לפני האירוע יש לשלוח תזכורת לגבי התאריך והשעה ומה כל אחד ואחת צריכים להביא.

י.סגירת קצות – ביום האירוע ניתן לבוא עם שוקולדים, בלונים או סוכריות ולחלק על הבוקר כדי להכין את האווירה לערב. הכינו מבעוד מועד רשימה עם כל הדברים שאתם אחראים עליהם. הצטיידו בהרבה אופטימיות. תעשו את הכי טוב שאתם יכולים ושתצליחו כמו גדולים.  רוצים לבחור את "אירוע בוננזה" של חוויה בלתי נשכחת לצוות העובדים - הקישו על הביטוי ערבי גיבוש  מהסרטים.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב