דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקרים וסוגי סקרים - הבסיס לתכנית השיווקית של מחר 

מאת    [ 07/04/2011 ]

מילים במאמר: 775   [ נצפה 4300 פעמים ]

סקרים - הבסיס לתוכנית השיווקית של מחר

הצורך של עסקים וחברות לשפר את מעמד ושירותם כלפי חוץ הולך ותופס תאוצה עם השנים ונמצא בעליה מתמדת. הניסיונות להתחקות אחר השירות המושלם, אחר השיווק המושלם ואחר דעת הקהל המרכזית מעסיקים חוקרים באקדמיה, אנשי שיווק, פרסום, משקיעים ואנשי תעשייה בארץ ובעולם. אלה, זקוקים למשתתפים שיסכימו להקדיש את זמנם ולענות על שאלות באופן איכותי תוך שיתוף פעולה, אקטיביות וכנות.

ישנם סוגי שונים של בעלי אינטרס לסקרים: סקרים המיועדים למחקר עומק אקדמי, סקרים המבקשים לקבל רמת מוטיבציה של עובד, סקרים שנועדו לייצר כותרת בעיתון וסקרים שנועדו לחברות פרטיות שמטרתם לתווך מוצרים לקהל היעד ולבדוק את תגובותיו למוצרים חדשים או קיימים.  

סקר לקוחות:

חברה המכבדת את עצמה מבצעת סקר לקוחות אחת לכמה זמן. הסקר מתבצע על ידי סוקרים מנוסים שתפקידם לבדוק את צרכני החברה ולקבל חוות דעת על מידת שביעות הרצון של ציבור הלקוחות מהשירותים ומהמוצרים ומשוב על שיפור כללי. סקרים מאפשרים הערכה מהירה על מצב השוק, מידת האפקטיביות של הפעילות השיווקית ומכאן קיימת השפעה מיידית על מקבלי ההחלטות ברמה השיווקיות.                               

סקר שביעות רצון - מה זה בכלל?

סקר שביעות רצון בודק באמצעות סולם ציונים את הערכת הלקוח על שירות. סקר שביעות רצון נערך לדוגמא: במוסדות אקדמיים לאחר הרצאה, קורס וכמובן שהוא מקובל מאוד בקרב חברות המעניקות שירותים טלפוניים ופרונטאליים במטרה להעריך את תפקוד נציגי החברה ולאו דווקא את מוצריה. המאפיין המרכזי של סקרים אלו הוא שכיחותם. הם אמנם קצרים וממוקדים אך הם נעשים לעיתים תכופות במטרה ליצור סולם בעל תוקף גבוה. יש לציין כי סקר שביעות רצון נערך בדרך כלל בקרב קהלים שונים מאוד ומגוונים בהנחה ומדובר בחברה מסחרית (לקוחות משתנים) ולכן סביר שיתקיים שינוי (סטייה) במספר מצומצם של פעמים - על כך מפצה השכיחות. במוסדות אקדמיים, הסקרים נעשים לעיתים רחוקות יותר (כל 3 - 4 חודשים) בהינתן וקהל היעד הוא די זהה (ע"פ קבוצות פילוח מרכזיות).

 

סקרים ושאלונים - חינם בתשלום

ישנם כיום לא מעט סקרים ושאלונים בתשלום ובחינם. מבחין בין סקרים אנושיים המבוססים הכנה וניתוח של קהל היעד וכמובן מנוסחים בצורה שתאפשר ניתוח מעמיק של הסקר עם קבלת התוצאות, לבין שאלונים / או סקרים כתובים בהם ניתן לבצע יותר מניפולציות (טעויות גיל, מיקום וכו').

 

סקרים הנעשים על ידי מוקדנים: סקרים אנושיים

בדרך כלל, סקרי דעת קהל גדולים מתבצעים במוקדים טלפוניים ,על ידי טלפנים המוכשרים לכך מראש ועוברים הדרכה מראש על כל סקר ספציפי ומעודכנים במטרותיו.סקרים שנערכים על ידי חברות שמיועדות לבניית סקרים וסטטיסטיקות מובנות באופן אשר בוחנות בדיוק מרבי את שהחברה מבקשת לבדוק. הסקר מתמקד בשאלות על הנושא ולאחר מדגם של כמות אנשים אשר נקבעה מראש, מנתחים את התוצאות והופכים אותן למדגם סטטיסטי. לסקרים אלו יתרון באמינות וכמו כן הם מאפשרים ניתוח מידע מבוסס הסקת מסקנות גם אם לא נשאלו בסקר שאלות ספציפיות על נושא שעלה מן הסקר.

 

מהו סופר סקר?

סופר סקר הוא מצב בו ניתן תוך פרק זמן קצר ביותר להתאים את הסקר לרצון הסוקר. למעשה, סופר סקר מבוסס רעיון טכנולוגי ומאפשר לסקר להיות שונה בכל פעם כך שבכל רגע ניתן להחליף את הנושא של הסקר. רעיון זה מיועד בעיקר לאנשים המשוטטים לרוב באינטרנט ומחפשים להביע עמדה בנושאים שונים.

 

סקרים נועדו בעיקר כדי לאפיין מגדרים, רצונות, צרכים, התרשמויות בקרב קהל אנשים. סקרים משמשים כלי לבדיקת דעת קהל כמעט לכל עניין או נושא. כיום, השימוש בסקרים התרחב גם לאינטרנט ובאתרים רבים ניתן למצוא סקרים כתובים הבנויים משאלה או נקודת הנחה / מוצא ומספר אפשרויות למענה.

מעניין, כי סקרים המתפרסמים בתקשורת מהווים בעצמם כלי לשינוי דעת קהל.

אודות חברת טלפאן חברת telefan נמנית עם חברות השירות הטלפוני הגדולות בישראל ומעניקה שירותי טלמרקטינג, טלמיטינג ומענה אנושי בארבע שפות: עברית, אנגלית, רוסית וגרמנית. החברה פועלת משנת 2001 ולאחרונה השיקה מוצרי טלפוניה חדישים כגון שירות שיחות פרסומיות אישיות ועריכת סקרים. לחברת telefan מוקד הפועל 24 שעות, 7 ימים בשבוע ללא הפסקה והיא מחזיקה במוקד טלפוניה מהמשוכללים והחדישים ביותר בארץ. בחברה מועסקים כ- 300 מוקדנים, מנהלי פרויקטים, מנהלי הדרכה וצוות הנהלה.   טלפון להתקשרות: 072-275-42-22. http://www.telefan.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב