דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרופות - סמים 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 773   [ נצפה 3681 פעמים ]

 

מקרי מוות בעקבות שימוש לרעה במדבקות פנטניל למניעת כאב

מדבקות המכילות את התרופה פנטניל למניעת כאב מתוכננות לשחרר מנה מבוקרת של התרופה, אך אנשים שלעסו את המדבקות או שהשתמשו בהן לרעה בצורה אחרת למטרת "היי" מתו, לעיתים, כתוצאה מכך.

לאחרונה התרחשה שורה של מקרי מוות המיוחסת למנות יתר של פנטניל מעורב בהרואין. הפנטניל נמצא עוד משנות ה-60', וכמדבקה משנות ה-90'.

"ראיתי כל כך הרבה אנשים שמשתמשים בפנטניל וכל כך הרבה דרכים יצירתיות לשימוש," אמר מנהל מרכז שיקום בפלורידה. "שימוש לרעה בפנטניל מתרחש כבר שנים. אך לאחרונה חלה עלייה בשימוש. ראיתי שלועסים את התרופה, או שלוחצים את התרופה מתוך המדבקה ומזריקים."

מקרי מוות כתוצאה משימוש בפנטניל דווחו בדרום קרולינה, אינדיאנה ומיזורי בשנים האחרונות, ויותר מ-8,000 מקרים שהגיעו לחדרי מיון בבתי חולים נקשרו לשימוש לרעה בפנטניל בין השנים 2000 ו-2004.

יש האומרים כי השימוש לרעה במדבקות פנטניל גבר עם תגובת הממשלה כנגד השימוש לרעה בתרופה אחרת נגד כאב, OxyContin.  

*

תרבות הסמים שלנו הסמים הפכו לחלק מהחברה שלנו מאז אמצע המאה הקודמת. הם הפכו לפופולאריים בשנות השישים, על-ידי המוזיקה ותקשורת ההמונים ופלשו לכל תחומי החברה.






כ-208 מיליון אנשים בכל העולם צורכים סמים לא חוקיים. בארה"ב, תוצאות הסקר הלאומי מ-2007 על הקשר בין השימוש בסמים לבין בריאות הצביעו על כך שבחודש שקדם לסקר 19.9 מיליון אמריקאים (או 8 אחוזים מהאוכלוסייה בגילאים 12 ומעלה) השתמשו בסמים לא חוקיים בחודש שקדם לסקר.

סביר להניח שאתה מכיר מישהו שמושפע מסמים באופן ישיר או עקיף.

הסם שנמצא בשימוש הנפוץ ביותר ונצרך בצורה הנרחבת ביותר בארצות-הברית הוא אלכוהול. תאונות דרכים שקשורות לאלכוהול הן גורם מספר 2 במקרי המוות בקרב בני הנוער בארה"ב.

הסם הבלתי חוקי השכיח ביותר הוא מריחואנה. על פי דו"ח הסמים העולמי של האו"ם לשנת 2008, 3.9% מאוכלוסיית העולם בגילאים 64-15 משתמשים במריחואנה.

בני נוער חשופים היום לסמים מוקדם יותר מאי פעם. על סמך סקר שנערך על-ידי 'המרכזים לבקרת מחלות' בארה"ב בשנת 2007, 45% מכלל תלמידי התיכון שתו אלכוהול ו-19.7% עישנו מריחואנה בתקופה של חודש אחד.

באירופה, על-פי מחקרים שנערכו לאחרונה בקרב בני 15 ו-16, השימוש במריחואנה נע בין מתחת ל-10% למעל 40%, כשהשיעורים הגבוהים ביותר דווחו על-ידי בני נוער מהרפובליקה הצ'כית (44%), לאחר מכן אירלנד (39%), בריטניה (38%) וצרפת (38%). בספרד ובריטניה, השימוש בקוקאין בקרב בני ה-15 וה-16 נע בין ארבעה לשישה אחוזים. שימוש בקוקאין בקרב בני נוער עלה בדנמרק, איטליה, ספרד, בריטניה, נורווגיה וצרפת.

"מטרתי בחיים לא היתה לחיות... היא היתה להתמסטל. במהלך השנים פניתי לקוקאין, מריחואנה ואלכוהול תחת אמונה כוזבת שזה יאפשר לי לברוח מהבעיות שלי. זה רק הפך את הדברים לגרועים יותר. המשכתי לומר לעצמי שאני הולך להפסיק לתמיד אחרי הפעם האחרונה הזו. זה מעולם לא קרה". – ג'ון.

"התחלתי עם המריחואנה, הטבליות (אקסטזי) ואסיד, הכנתי קוקטייל מכל מיני סוגים של סמים, אפילו לקחתי מנת יתר כדי לגרום להרגשה להישאר יותר זמן. לילה אחד היה לי "טריפ רע"... התפללתי ובכיתי שההרגשה הזו תעבור, שמעתי קולות בראש, רעדתי ולא יכולתי לעזוב את הבית במשך שישה חודשים. חשבתי שכולם מסתכלים עליי. לא יכולתי ללכת במקומות ציבוריים. בחיי! לא יכולתי אפילו לנהוג.

מצאתי את עצמי חסר בית, גר ברחובות וישן בקופסת קרטון ליד תחנת הרכבת, מתחנן ונאבק כדי למצוא דרכים להשיג את הארוחה הבאה שלי". – בן


* "סיכומי מאמרים מהספרות המקצועית- נובמבר 2006" בעריכת ד"ר רחל בר המבורגר, מדענית ראשית, הרשות הלאומית למלחמה בסמים.

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

http://il.drugfreeworld.org

http://drugfreeisrael.org

notodrugs.yestolife@gmail.com

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"- © Foundation for a Drug-Free World

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב