דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מודעות אבל עוברות לאינטרנט 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 4196 פעמים ]

 

מודעות אבל הוא תחום הפרסום האחרון שנותר נחלת העיתונות הכתובה. מודעת אבל מודיעה על מותו של אדם, על השתתפות בצער המשפחה האבלה או על אזכרה למנוח. במודעה מפרטים מי אבל על לכתו מן העולם של אדם ומציינים את מועד ומיקום הלוויה והשבעה. מודעת  אבל מפורסמת בד"כ על ידי משפחת המנוח. מיקום שמות האבלים והסדר שלהם מעוררים לעיתים מחלוקות משפחתיות.

בישראל נפטרים לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ 105 איש ביום. ביחס לכשלושים מהם מתפרסמות מדי יום מודעות אבל בעיתונות היומית הכתובה. ידיעות אחרונות הוא העיתון המוביל במספר מודעות האבל המתפרסמות בו מדי יום, כשמעריב והארץ אחריו. מחירה של המודעה הקטנה ביותר בידיעות אחרונות ניצב על 2000 ש"ח באמצע השבוע, ועל 2500 ש"ח ביום ו'. מכאן, השמיים הם הגבול.

מחיריהן הגבוהים של מודעות אבל בעיתונים מרחיקים אבלים שידם אינה משגת משימוש במדיום זה. בניגוד למצבה (גם אם בסיסית), אשר המדינה מממנת את עלותה לכל אזרח, אין המדינה מממנת פרסום מודעת אבל. כך יוצא שבפועל, מודעות אבל בעיתונים הינן שדה הנצחה לעשירונים העליונים. ניתן לראות כאן דוגמא לפערים הנפערים בחברה הישראלית, אפילו לאחר המוות.

כניסת האינטרנט לכל תחומי הפרסום בישראל מביאה שינוי לתחום מודעות אבל. העיתונות הכתובה נמכרת פחות ופחות ונדחקת לשוליים. לוחות מודעות אבל אינטרנטיים מצד אחד, והרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק מהצד השני, הולכים ותופסים את המקום של העיתונים כזירת האבל הישראלי. האינטרנט, בניגוד לעיתונות המודפסת, מאפשר פרסום מודעות אבל חינמי ושוויוני. בנוסף, מאפשרת הרשת אחזור המידע גם לאחר יום הפרסום, ובכך מסייעת למבררים מידע על המנוח.

מאפיין נוסף של מודעות אבל באינטרנט הוא פומביות האבל. חייהם של ישראלים רבים, על שמחותיהם והעצב שלהם הפכו לגלויים לעיני כל בפייסבוק וב YouTube. גם לוחות מודעות אבל באינטרנט נוטלים חלק במעבר זה מהפרטי לציבורי בחברה הישראלית. חברי האבלים מנחמים אותם על גבי מודעות אבל באינטרנט, לעיני כל. נסיבות טרגיות של מוות, חוויות אישיות עם המנוח, ולעיתים גם סגירת חשבונות עם בני משפחה, מופיעים כולם באינטרנט. בכך, כחלק מהשינוי המקיף שעוברת החברה בישראל הופך גם אבל אישי ביותר לפומבי.

אני סבור כי קרוב היום ובו עמודי מודעות האבל בעיתונים יהפכו להיסטוריה. מודעות אבל אלו משקפות עידן אנרכוניסטי שסופו להעלם. אין הגיון חברתי וכלכלי להמשיך ולשלם אלפי שקלים על מודעות שאף אחד לא קורא כבר, ולא ניתן להתייחס אליהן.

הגיע הזמן לפרסם מודעת אבל על העיתונות הכתובה. מודעת אבל זו תתפרסם באינטרנט.

 

 

 


יורם זרה הוא מקים האתר אבלים – מודעות אבל. אבלים מאפשר פרסום מודעת אבל בחינם. אבלים מאפשר עיון בנתוני מודעות אבל שפורסמו בעיתונות הכתובה. ניתן לכתוב תנחומים על מודעת אבל ולשתף באימייל ובפייסבוק. אבלים שולח עדכונים יומיים על מודעות אבל באימייל, בטוויטר ובפייסבוק. לאבלים יש גרסה מיוחדת לטלפון נייד. בעמוד הבית מופיעות מודעות אבל אחרונות שפורסמו. אבלים הושק בדצמבר 2010. אבלים פרסם עד אפריל 2011 כ 5000 מודעות אבל וכ 600 תנחומים פורסמו על ידי הגולשים באתר.


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב