דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הארי הודיני 

מאת    [ 24/03/2011 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 3945 פעמים ]

הארי הודיני (באנגלית: Harry Houdini;‏ 24 במרץ 1874 - 31 באוקטובר 1926) היה שם הבמה של אריך וייס, מגדולי הקוסמים, פעלולנים ואמני ההיחלצות בכל הזמנים.

כל מי שיכול לתפור 30 מחטים בבטנו בעזרת חוט שחור שבלע הוא אדם שראוי לתשומת לב. אם הוא גם יכול לשחרר את עצמו מכבלי חבלים וכתונת משוגעים, בעודו תלוי בגובה 10 מטרים מעל טיימס סקוור, ייתכן שהוא אף בעל כישורים יוצאים מן הכלל.

אבל הדברים הללו אינם מרשימים כמו קסמיו של בנו של רב, שעזב את בודפשט ב-1878 בהיותו בן ארבע והגיע לעיירה הנידחת אפלטון שבוויסקונסין. הוא התאמן באחזית עיניים בחצר ביתו, ברח מהבית, הצטרף לקרקס, נשא לאשה בעלת דוכן ביריד קוני איילנד ונהפך לקוסם המפורסם ביותר בעולם. הוא פעל נגד הספיריטואליזם, היה כוכב קולנוע, מו"ל וכותב ספרים; הוא זכה בתארים כגון מלך האזיקים, פורץ בתי הכלא והמשחרר העצמי. הקסם הגדול מכולם היה להפוך את עצמו מאריך וייס להארי הודיני.

הקוסם ואמן הבריחות הארי הודיני, שנולד כאנריק וייס, קבור בחלקה גדולה למדי בבית הקברות היהודי Machpelah, ובה פסל של גרם מדרגות העולה לקיר. על המדרגה העליונה דמות אישה כורעת ברך מול השמות "הודיני" ו"ווייס" המגולפים בקיר. ראשה שעון על הקיר, מוטה כלפי מטה, כמתאבלת. פסל ראש של הודיני פיאר בעבר את המצבה היפה, תלוי מעל שמו החקוק בקיר, אך הוא נגנב לפני שנים רבות ולא שוחזר. לצדו של הקוסם המהולל קבורים גם הוריו, אחיו ואחותו, אך אשתו, בס, שהייתה קתולית, נקברה בבית קברות אחר.

אריך וייס נולד במרץ 1874 בבודפשט, הונגריה, למשפחה יהודית (אביו היה רב). הוא שינה את שמו להודיני לאחר שקרא אוטוביוגרפיה של קוסם צרפתי בשם ז`אק רוברט הודין. הוא החל להופיע במופעי קסמים כבר מגיל צעיר, וב-1989 נודע כ"מלך האזיקים" לאחר שהודיע בהופעותיו כי ישלם 100$ למי שיצליח לקשור אותו באזיקים מהם לא יוכל להימלט. בכל הופעותיו מעולם לא נדרש לשלם את אותם מאה דולרים. פעלולי הבריחות שלו הלכו והשתכללו, מבריחה מתיבה נעולה שהושלכה למים ופריצת תא הבידוד בכלא וושינגטון, ועד היחלצות מכתונת משוגעים בעודו תלוי מרגליו בחבל מעל קהל צופים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב