ירח דבש בתאילנד

מאת    [ 16/08/2007 ]

מילים במאמר: 1345   [ נצפה 22914 פעמים ]

ירח דבש בתאילנד - ירח דבש מדהים !!!

אז ככה, אנחנו התחתנו ב- 6.6.07 במקום שנקרא נאות קדומים (יער ליד בן שמן) והייתה חתונה משגעת !! (תשאלו את האורחים) והתלבטנו לאן אפשר לצאת לירח דבש ושיהיה ירח דבש שלא נוכל לשכוח.

הדלימות שלנו היו או תאילנד או הקאריביים או אירופה או לאס וגאס.
תהליך הסינון היה מהיר והחלטי: אירופה - יקר מדי !, קאריביים - יש לנו משפחה ולכן תמיד אפשר לטוס לשם, לאס וגאס - יש לנו גם שם משפחה ואיפה לגור אבל רועש מידי וגם לשם תמיד נוכל להגיע ולכן האופציה היחידה שנשארה היא - תאילנד !!!

ההכנות לירח דבש בתאילנד:

ההכנות לטיסה היו בדיוק שבועיים וחצי לפני ההמראה.
בהמלצת הרופאים קיבלנו זריקות נגד כל מיני מחלות ודברים שאפשר או אי אפשר לקבל בתאילנד וכמובן רכישת בית מרקחת נייד לכל מקרה שיהיה.

אחרי ההכנות הרפואיות היינו צריכים טיפים מחברים על מקומות יפים ואתרים שכדאי להיות בהם.
חלק מהחברים המליצו לנו לעשות איים בלבד וחלק אמרו שחובה להיות גם בצפון (צ'אנג מאי, פאי ועוד...) אבל כולם הסכימו על דבר אחד - ירח דבש בתאילנד זה איים !!!

רשמנו את כל הטיפים של החברים, ארזנו תיק אחד ועוד תיק יד קטן ויצאנו לדרך.

הטיסה לתאילנד:

קודם כל היה לנו מזל והייתה לנו טיסת לילה (מושלם לשינה עמוקה בטיסה ארוכה) שנית, הטיסה הייתה נעימה וחלקה וכמובן גם שם פוגשים אנשים שהיו או ששמעו טיפים על תאילנד וגם מהם אפשר ללמוד עוד קצת על מקומות מיוחדים ואטרקציות שיש בתאילנד.

הגעה לתאילנד:

בהמלצת כל האנשים שהיו בתאילנד לא הזמנו בתי מלון מהארץ ולא סגרנו על שום טיסת המשך מהארץ (זה יוצא יקר יותר אם סוגרים הכל מהארץ) וכשנחתנו בתאילנד עלינו לקומה הרביעית בשדה התעופה וקנינו כרטיס טיסה לאי קו- סמוי (ko- samui ולא ko- samoi) וסגרנו על לילה אחד בבית מלון מכיוון שהשעה הייתה כבר עשר וחצי בלילה ולא היה לנו כוח אחרי כל כך הרבה זמן במטוסים ללכת ולחפש מלון.

קו - סמוי:

הגענו לקו סמוי בלילה ונפלנו לישון שינה נהדרת בתוך ''בונגלו'' מדהים שעלה לנו כ- 230 שקל לזוג (בדיעבד זה אחד המלונות היקרים שישנו בהם...).
אם אתם יוצאים לירח דבש בתאילנד מומלץ להגיד בקבלה של המלון שאתם בירח דבש, למה - הייתי אומר לכם לעשות ניסיון ולגלות אבל אני ממש התלהבתי שאני חייב לשתף.
אם אומרים בקבלה שאתם בירח דבש הם דואגים לסידור מיטה עם פרחים מדהימים ומשתדלים לפנק אתכם עם סלסלת פירות טעימים כל יום.

למחרת הלכנו לחפש מלון אחר ליותר ימים ומצאנו את המלון king's garden ברחוב צ'אוונג.
המלון ממוקם ברחוב צ'וואנג שהוא הרחוב המרכזי באי קו סמוי ושם יש את כל הפאבים, מסעדות, חנויות, מועדונים וכמובן את מופעי הדראג המפורסמים של תאילנד.
מיקום המלון הוא נוח מאוד, החדר ממוקם כ- 10 מטרים מחוף הים וכ- 25 מטרים מהרחוב.

בקו סמוי יש את האתר המפורסם ביותר בקרב התיירים הישראלים והוא נקרא סלע הסבא והסבתא או בעברית מדוברת סלע אברי המין.
אם אתם רוצים לראות את הסלע ולצאת ''קצת'' משגרת החופים והפאבים מומלץ לקחת טיול יום בג'יפים שייקחו אתכם לטיול בג'ונגלים של קו סמוי ותגיעו איתם למפלים ולמופע פילים ולמופע תנינים (לא מומלץ לאוהבי החיות).

אחרי שכבשנו את קו סמוי ונהנינו מאוד עברנו לאי הסמוך - קו- פאנגהן.

קו - פאנגהן:

ההגעה לקו פאנגהן היא דרך מעבורת מהאי קו סמוי והשייט נמשך כשעה וחצי - שעתיים או בסירת מירוץ בחצי שעה בלבד (יקר יותר).

כבר בדרך לקו פאנגהן נוכחנו לדעת כי האי שורץ בישראלים והוא מזכיר בהווי שלו את אילת.
תאילנדי קטן וחמוד מחלק לכם פליירים של ''מסעדת הבית'' שבה תוכלו לקבל הסבר קצר על האי ועל מה אפשר ומה אי אשפר לעשות בו, במקום תוכלו גם לאכול אוכל ישראלי ולמצוא חדר ברמת גסט האוס.

אנחנו כמובן לא נשארנו שם מעבר לעשר דקות (אנחנו בירח דבש...) והלכנו לחפש מלון על החוף עם חדרים מפנקים.

אני לא זוכר את השם של המלון בקו- פאנגהן אבל הוא במרחק של 5 דקות הליכה ממסעדת הבית.
המלון היה כמובן בסגנון תאילנדי מובהק עם חדרי בונגלו מעץ אשר ממוקמים כ- 5 מטרים מחוף הים וכ- 30 מטרים מהרחוב הראשי.

בקו- פאנגהן יש פחות אתרי בילוי מאשר קו סמוי אבל האי מוכר וידוע במסיבות ה- full moon שנערכות בו, אם הגעתם בתאריך שבו לא נערכת מסיבה כזו - לא הפסדתם כלום !

מידי ערב תוכלו לשבת בחוף הים באחד מהפאבים ולשתות אלכוהול ב''באקט'' עם המשקאות שאתם בוחרים.
תוכלו ליהנות מתצוגת ראווה של נערים תאילנדים שעושים ג'אגלינג עם אש ולימבו לקהל הרחב שגם אותו הם דואגים להבעיר. (חשוב לציין כי מידי ערב יש לא מעט תיירים שיכורים שמקבלים כוויות ברמות שונות מריקוד הלימבו)

אנחנו ממליצים לכם לקחת taxi-boat לאחד מהחופים השקטים יותר ולשהות שם עד הערב ולחוות את תאילנד השקטה והרומנטית.

Taxi- boat - סירת עץ ממונעת עם מנוע של רכב אשר משמשת ככלי תחבורה יעיל וזול באיים.

אחרי שמיצינו את קו- פאנגהן החלטנו לעבור לצד האחר של תאילנד ולפגוש את קו- פיפי.

קו - פיפי:

ההגעה לקו- פיפי נעשית בשתי צורות:

דרך א': טיסה מקו סמוי לאי פוקט ושייט לקו- פיפי.
דרך ב': שייט מקו סמוי ליבשת ומשם נסיעה באוטובוס עד למעבורת נוספת ומשם שייט לקופיפי.

אתם בטח כבר מנחשים מה עושים כל הזוגות שיוצאים לירח דבש - טיסה !!! יותר יקר אבל חוסך המון שעות.

בקופיפי פגע גל הצונמי האדיר בשנת 2005 והמקום עדיין בשיפוצים.
עם ההגעה לקו פיפי תגלו כי באי אין כלי רכב והדבר גם אסור על פי חוק. כל אזור התיירות כולל בתי המלון, החנויות, המסעדות והמועדונים נמצאים במרחק הליכה.

באי ישנם שני בתי מלון שבהם רוב רובם של הישראלים מתאכסנים: פיפי הוטל וה''קבאנה''.
שני בתי מלון אלו נחשבים טובים, מפנקים ובמחיר סביר. (200 שקל ללילה)

אנחנו לא ממש התלהבנו מהרעיון של קלאב מד תאלינד עם כל הישראלים והחלטנו לקחת taxi- boat לחוף אחר שנקרא לונג- ביץ'.

הלונג- ביץ' שקט יותר, נעים יותר ורומנטי הרבה יותר, אנחנו ראינו שם את אחת השקיעות היותר יפות בחיים.

בקו פיפי תוכלו לשוט לחוף שבו צולם הסרט ''החוף'' בכיכובו של ליאונרדו די- קאפריו שנקרא מאיה- ביץ'. עלות הכניסה לאתר היא 20 שקלים לאדם, בדרך כמובן תוכלו לבקש מנהג ה- taxi - boat שיעצור לכם בלב הים כדי שתוכלו לעשות קצת שנורקלים.

אחרי קו- פיפי המשכנו ל- ריילי ביץ'.

ריילי ביץ':

בעקבות המלצות של זוגות שפגשנו החלטנו לשוט לעבר הריילי ביץ'.
חוף שקט, קסום וחסר כל עניין עם רדת החשיכה פשוט שווה לכל זוג שיוצא לירח דבש.
הלבד הזה בחופים שקטים ובנופים עוצרי נשימה היה שווה את כל המסע הזה לתאילנד.

ההגעה לריילי ביץ' היא, כמובן, במעבורת הזוייה שעוצרת בלב הים ומשם באים נהגי taxi- boat לקחת אתכם עד איפה שאפשר (השפל לא נותן לסירות להגיע עד החוף) ולכן מומלץ לבוא בבגדי ים או במכנסיים קצרים וכפכפים.

בריילי ביץ' תוכלו לבקר במערת נטיפים ולעשות טיפוס הרים כאוות נפשכם, יש שם צוקים גבוהים ומרהיבים ששווים אפילו אם לא באתם לעשות טיפוס.

אחרי שמאסנו בשקט ובשלווה וחטפנו הרבה פירות מהעץ שהקופים זרקו עלינו, עברנו לעיר הקניות והבלאגן - בנגקוק !.

בנגקוק:

בבנגקוק, כמו כל עיר בירה מרכזית בעולם, נמצאים כל התיירים וכל אתרי הקניות והבלאגן.

כמו כל ישראלי טוב, הגענו לבנגקוק בטיסה ישירה מהעיר קראבי (ליד הריילי ביץ') ומשם המשכנו במונית (עדיף מהקומה הרביעית בשדה התעופה) והגענו לרחוב הקאווסאן.

רחוב הקאווסאן הוא רחוב התרמילאים הגדוש במטיילים ובישראלים ושם תוכלו למצוא את חברות הקשר הישראלי והמטייל.

בכל אחת מהחברות האלו תוכלו לקבל ייעוץ על בתי מלון, גסט האוסים, מסעדות ואתרי בילוי ותיירות.

לנשים שבינכם: הקניות בבנגקוק לא נגמרות לעולם ואם לא תתאפסו על עצמכן זה רק יבלבל.

יש בבנגקוק את שוק הלילה (פט- פונג) ואת שוק סוף שבוע ואת הקניונים הענקיים (סיאם ו- MBK) שבהם תוכלו למצוא את כל מבוקשכם ובמחיר מצחיק.

בתוך אחד מבניינים ה- siam center תוכלו למצוא עולם תת ימי מדהים שבו תגלו אקווריומים שונים ומיוחדים: אקווריום בתוך אוטו, אקווריום בתוך ומקרר וגם בתוך מכונת כביסה ומיקרוגל.

אם לא הבאתם מזוודה נוספת, מומלץ לקנות מזוודה בשווקים ולא בקניונים, הבדלי המחיר עצומים.

טיפ קטן ובקשה: המחירים שהמוכרים נותנים לכם הם לרוב לא מחירי הקנייה וניתן להתמקח ולהוריד אותם בעשרות שקלים אבל חשוב לזכור שרוב התאילנדים כבר מכירים את הישראלים ולא ממש מחבבים אותם, עדיף שתתנו למוכר עוד 3 שקל (!!!) והעיקר שהסטיגמה על הישראלים תשתנה.

מקומות לינה בבנגקוק: מלון רמברוטי - צמוד לרחוב הקאווסאו ומלון asia hotel במרחק 5 דקות הליכה ממרכזי הקניות siam center ו- mbk.

לסיכום:

אחרי כל ההכנות המתישות לחתונה ואחרי ערב חתונה מדהים שתמיד משאיר טעם לעוד אנחנו ממליצים בחום לצאת לירח דבש מתוק וחלומי באיי תאילנד