דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודא רפואית-לאנשים המתקשים לשהות בחוסר וודאות-תמציות פרחי ארץ-ישראל 

מאת    [ 19/03/2011 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 4059 פעמים ]

 

דודא רפואית

Mandragora autumnalis
Solanaceae

 

דודא רפואי פורח בחודשים  דצמבר עד מרס. שורשו ארוך ועבה ומזכיר דמות של אדם, מכאן נובעת האמונה שלצמח כוחות המגבירים פריון. פריו כאשר מבשיל, מפיץ ריח משכר המוזכר בשיר השירים "הדודאים נתנו ריח ועל פתחינו כל מגדים". ברפואה העממית משתמשים בחלקי הצמח להרגעת כאבים, כנגד הכשות נחש, פירותיו הבשלים נחשבים לאפרוסידיאק המגביר את כוח הגברא.

 תמציות הפרחים של ארץ ישראל משתמשים באנרגיה המופקת מפרחיו של הדודא הרפואית לעזור לאדם המתקשה לשהות במצבים של חוסר וודאות. לטיפוס הדודא הרפואית אין תשובה לשאלות מה יהיה מחר, בעוד שבוע, כיצד יחיה בעוד עשר שנים, האם בריאותו תפגע בעתיד, הישאר נשוי, היוותר לו מספיק כסף בערוב ימיו, האם יקבל העלאה במשכורת, האם יוכל לעמוד בתשלומי המשכנתא בלוחות הזמנים של הפרויקט וכו'. מכיוון שלא ניתן לענות על השאלות הללו בוודאות, נוצרת בו חרדה, הפתרון שמצא כדי לטפל בה היא דרך שליטה.

הרצון לשליטה יוצר את הטיפוסים הבאים:

היודע: אדם זה מבלה את ימיו באינטרנט באיסוף כל פיסת מידע שהוא יכול על עצמו. איסוף המידע מרגיע אותו. כשילך לרופא השיניים יגיע מוכן עם שאלות, הרי הוא כבר הפך למומחה מטעם עצמו. הוא ישאל את הרופא על הטיפול, יבקש תשובה לכל פעולה גם כשבפיו תקוע המקדח. אצל רופא המשפחה הוא יכול להיות מתנשא וחסר סבלנות, מכיוון שהוא יודע, הרופא הופך להיות השכיר, זה שכפוף לו וזה שהוא מנהל אותו.

השתלטן: אדם זה חייב לשלוט בכל מה שקורא לו בחיים. יש לו כללים ואסור לחרוג מהם. כדי להסתיר חולשותיו, הוא ינסה למנוע את הלא צפוי  על ידי ניהול כל מי שכפוף לו מבלי להעביר לו  סמכות.  במשפחה ישלוט בחשבון המזומנים המשפחתי, ידאג שבני המשפחה יהפכו להיות תלויים בו, התלות הופכת להיות הכוח שלו,  לכן יש חוות דיווח, כל רצון לחופש ועצמאות לרוב יישלל. בעבודה הכפופים לו חייבים לבקש אישור ממנו לפני כל פעולה, אחרת הוא יוצא מדעתו מרוב כעס.

המתכנן: אדם זה מאמין  שאם הכול יהיה מתוכנן שום דבר רע לא יקרה לו. לכן, לפני כל יציאה לחופשה יאסוף את כל המידע האפשרי.  הוא יחשב בדייקנות כמה זמן יעבור מהנחיתה למלון, מי יחכה לו, באיזו מכונית ייסע למלון, כמה מושבים יש למכונית, באיזו קומה החדר, לאן הוא צופה. כל ימי החופשה שלו מתוכננים בפרוטרוט. חופשתו של אדם זה נהרסת  משום שלא לקח בחשבון שלמזג האוויר תוכניות משלו. הוא תכנן על ימי שמש אך לא הייתה לו תוכנית  שבחופשתו ירד גשם....

בנוסף חייבת להיות לאדם זה  תוכנית חלופית לאסונות שבדרך, להתקפת טרור, צונמי, ורעידת אדמה. כדי לדעת מה קורה הוא יתחבר לחדשות דרך המחשב, לסלולרי, לאיפד ולטלויזיה ,24/7.  הוא אינו מבין מדוע האחרים כל כך פסיביים, שאננים ואינם שותפים לתוכניות המילוט החדשנית שלו כשהאסון יכה.

טיפוס הדודא הרפואית משתנה רק כאשר הוא נתקל במציאות במצב לא פשוט, חשוך ולא מוכר לו שבו כל הידע, והחוקים שיצר לא פועלים. אז הוא מגלה שלמרות כל התכנון והשליטה אין לו באמת כלים להתמודד למשל עם אשתו שקודם לכן הייתה כפופה לרצונותיו, לשיגעונותיו, לשליטתו ולחוקיו, פתאום מחליטה להתגרש ממנו, או שהוא מגלה שבמחצית חייו הוא לבד, שאין פתרון למחלתו, שהוא אינו מתפקד מינית ושהוא מותש, עייף ועצבני ושבעצם מעולם לא  נהנה מהחיים.

תמצית של דודא רפואית עוזרת לאדם לקבל שהשליטה בחיים היא אשליה. כאשר האדם מנסה לשלוט בחיים, השליטה מחזיקה מספר שנים לעיתים אפילו כמה עשורים, אבל בסופו של דבר הנשלט מורד, הגוף מפסיק לתפקד, הילדים עוזבים את הבית, האישה רוצה להתגרש, הרופא מסרב לראות אותך, אין אורגזמות, וכל מה שפחד ממנו מתגשם, הוא מוצא את עצמו בלי שליטה.

תמצית של דודא רפואית מציעה לו לעבור להנהגה במקום שליטה. התמצית מאפשרת לאדם להכיר בכך שהפתרון שמצא לחוסר וודאות הוא לא להתחשב באחרים ולחשוב רק על עצמו. הפתרון שתמצית הדודא רפואית מציעה לאדם הוא של אכפתיות. כאשר טיפוס הדודא הרפואית יבין שהשליטה היא רע, ושהמיקוד בעצמו הוביל אותו לאובדן שליטה, אז יוכל ללמוד להנהיג ולטפח מערכות יחסים של שיתוף ולא של כפייה.

כאשר האדם לומד להנהיג מתוך הקשבה ואכפתיות לזולת הוא לומד שהוא יכול לקבל פתרונות יעילים גם מאחרים. הוא יגלה שהוא יכול להתחבר ליצירתיות שלהם, לכישרונות שלהם אם מדובר בבני המשפחה הקרובים או בכפופים לו בעבודה. הוא יראה שכאשר הוא מתעניין בהם באמת, הוא יגלה שהם מוכשרים ונבונים יותר ממנו וכשיאפשר להם את מרחב המחייה הדרוש ימצא שהם יכולים לעזור לו לפתור בעיות ואפילו למנוע אותם.

רק אז חרדתו תחלש.

בסופו של דבר אם האדם באמת יפנה את תשומת ליבו לזולת, הוא יגלה את המתנה הגדולה מכול, הוא יגלה כי הפתרון לשליטה היא האהבה ושאוהבים אותו.

לאתר הבית של תמציות פרחי ארץ-ישראל

 

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב