דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקד מצוי-תמצית לחסרי סבלנות והמתקשים להתגבר 

מאת    [ 14/03/2011 ]

מילים במאמר: 732   [ נצפה 4388 פעמים ]

שקד מצוי

Amygdalus communis

מקוצר רוח -לסבלנות

סבלנות ונינוחות מקור השם של עץ השקד הוא מהמילה שקוד שפירושו למהר להתמיד ולנסות, חז"ל קישרו את שמו עם שקידה על שום זה שהוא העץ הראשון מבין העצים הממהר לצמוח כבר בסוף ינואר. את פירותיו מכסה קליפה קשה הדורשת מהאדם סבלנות כדי לפצחה ורק אז יגיע האדם אל הפרי המזין והטעים.

 ניתן לזהות אותו ממישור החוף עד ירושלים וצפונה על-פי הפריחה הלבנה ורודה הבולטת אל מול העצים הקרחים מעלוותם שמסביב.  בתמציות הפרחים של ארץ ישראל פרח  השקד מסמל את תכונת הסבלנות, תקופה של המתנה ועיבור, עד להבשלה ולידה. פרח השקד מסמל, את יכולתו של האדם לעבור מתקופת הילדות שבה התקשה לדחות סיפוקים  לבגרות בה עבר שינוי ולמד להציב מטרות רחוקות טווח ולהגשים אותם.

 סבלנות מה היא?

 סבלנות זו תכונה המאפשרת לאדם להתמודד עם עיכוב, המתנה, דחייה בתוכניותיו לדבוק ולהישאר ממוקד מטרה מול הקשיים והאתגרים של החיים. הניגוד של תכונה זו היא קוצר רוח ולעיתים פזיזות.

 אנשים המגיבים לשקד הם חסרי סבלנות ומתקשים בדחיית סיפוקים, הם רוצים את הכול ומיד לכן יחפשו  את הדרך הקצרה ביותר אל מטרתם. הם מכורים לתוצאות מידיות, הם יעדיפו קורסים קצרים ולא לימודים ארוכים, הם אינם סובלים רעב והופכים לעצבניים כאשר אינם יכולים להשקיט את רעבונם מיד, מתקשים לשמור על דיאטה,  חוצים במכוניתם רמזורים באור כתום,  נכנסים  לדבריהם של אחרים, מתקשים לעמוד בתור. בחתונות יזדרזו לקום לפני כולם כדי לקחת את צלחת המזון ראשונים. במלונות בחו"ל יעמיסו פי שלוש על צלחתם ממה שהיו אוכלים בביתם ויתלוננו על השיעור האיטי, שונאי פקקים, כשהם רוכבים על אופנוע הם יעמדו בראש התור, ויזנקו ממקומם עוד לפני שהרמזור התחלף לירוק.

 חוסר סבלנות זו הבעיה של המאה העשרים ואחד, אנו חיים בעולם שהמהירות היא הדת החדשה. הטלביזיה מלאה בפרסומות  כיצד לרזות מייד 15 קילו תוך שבוע, העיתונות מלאה בכתבות איך לשפר את הבריאות בעשרים יום, ואדם הופך להיות מרפא אלטרנטיבי בסדנת סוף שבוע. אנו חיים בעולם הטלוויזיה והאינטרנט שהכול נמצא בהישג יד מידי. פעם הזמן שארך כדי  לקבל תשובה למכתב שנשלח לארצות הברית היה שבועיים כיום תשובה לאי מייל אנו מקבלים תור פחות משעה. מה שיותר מהיר הופך להיות יותר טוב, נייצר מעבד למחשב מהיר יותר, כרטיס מסך מהיר יותר, קצב העברת נתונים מהיר יותר וכן הלאה. מדוע אם כך לא נקבל שפתרונות אינסטנט מהירים לבעיות החיים כיום  הם לא הדבר הנכון.

אנשים אלו מגיעים לפגישות יעוץ אחר שהתעייפו ממקצב החיים המהיר, כשפתרונות האינסטנט הפסיקו לעזור, כשאבדו שליטה על המשפחה, התקציב, העסק והילדים.  השאלה שלהם היא למה זה קרה לי, איך נכנסתי לעסק הזה בלי לחשוב עד הסוף על ההחלטה שקבלתי.

מול חוסר היכולת לדחות סיפוקים עומדת תמצית השקד המלמדת את האדם שהחיים דורשים ממנו   את הסבלנות וההמתנה עד ההגשמה. ומי שאינו מאמין ביכולותיו ובכישוריו ובמטרות לטווח רחוק, תמיד ירצה את הכול מייד ויתקשה להמתין.

תמצית השקד מובילה את האדם לשנות את התנהגותו, אם כילד האדם לא יכול היה לדחות סיפוקים והוריו יכלו לקבל את התנהגותו בהבנה, כאדם בוגר  החברה, דורשת מהאדם להתנהג באיפוק, ולהפסיק לדרוש את כל הצעצועים שבעולם רק לעצמו. התמצית מכוונת את האדם לבחון את דפוסי ההתנהגות שלו ולבחון את מערכות היחסים שלו בצורה שקולה ולראות האם התנהגותו חסרת הסבלנות כלפי הסביבה עוזרת לו להגשמת מטרותיו. ברוב המקרים הוא יוכל לראות כי היא רק גורמת להחרפת המצב.

תמצית השקד מכוונת את האדם לחקור מה הם הטריגרים הגורמים לו לאבד סבלנות. לעיתים קרובות האדם יכול לזהות אותם למשל במשפחה כאשר אחד מילדיו שוב שפך את כוס המשקה על המפה החדשה. אם האדם מוצא את עצמו שוב ושוב מתפרץ על הילד שלו, הוא אינו מבין שילדיו אינם מושלמים. איבוד הסבלנות לא יתקן את המצב. במקום ללמד את הילד שליטה עצמית, ההתפרצות שלו איננה מאפשרת לילדו את מרחב הלמידה הנדרש לשיפור.

תמצית השקד באה ללמד את האדם שלא תמיד הוא יוכל לקבל את כל מה שהוא רוצה. אבל שהוא חייב לקבל את כל מה שיש לו או מגיע אליו.

תמצית השקד היא גם תמצית של עיבור או הבשלה, התמצית מלמדת את האדם שלכל פרי יש תקופת הבשלה, אם האדם יקטוף את הפרי לפני זמן ההבשלה הוא לא יוכל לאכול אותו. לכם התמצית מכוונת את האדם להתאזר בסבלנות כמו בהריון, לכן לעיתים כאשר האדם מגיב לתמצית זו יכול להיות שעל האדם לגלות סבלנות כי הוא או היא נמצאים בתקופה של עיבור רעיוני, או אפילו בהריון פיזי ושעליהם להמתין בסבלנות עד להבשלה.

לסיום לתמצית השקד עוזרת גם  לאנשים עם תסמונת פיטר פן לקבל את תהליך ההתבגרות והזקנה של עצמם.

 

אתר הבית של נתן אמסטר

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב