דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות שימוש - LSD 

מאת    [ 10/03/2011 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 3212 פעמים ]

מגמות שימוש

מחקרים אפידמיולוגיים מארצות הברית דווחו על מגמת עלייה בשימוש במספר סמים, כולל שימוש ב- LSD, בקרב מתבגרים, מ- 1992 עד 1996, (Monitoring the Future). לאחר מכן נרשמה מגמת ירידה בשימוש כאשר בין 1999 ל- 2000 הצמצום בשימוש נאמד בין 8.1% ל- 6.6.% (שימוש בשנה האחרונה ע"י תלמידים בכיתות י"ב).

באירופה הסם עדיין נפוץ ביותר במדינות בריטניה ובאירלנד: 5% שימוש אי פעם בקרב תלמידי תיכון (סקר (ESPAD '99 למרות שחלה ירידה בשימוש יחסית ל- 1995. בשנים האחרונות חלה עלייה בשימוש בחומר בצ'כיה (5%), ברוסיה ובפולין (4%), בלטביה, בסלובקיה ובהונגריה  (3%).

בישראל נמצאה מגמה של יציבות יחסית בשימוש בסם בין 1989 לבין 1992 (סקרים ע"י מכון פור"י). עם מגמת ירידה בקרב תלמידים (גילאי 12-18): 1.1% ב- 1989  ו- 0.7% ב- 1992 , ומגמת עלייה בקרב מבוגרים (גילאי 18-40) 0.2% ב- 1989  ו- 0.5% ב- 1992 (בעוד שבסמים אחרים כמעט ולא היה שינוי). בסקר שנערך עבור הרשות ב- 1995 נמצא כי 3.4% מהתלמידים השתמשו בל.ס.ד ו- 0.8% מהמבוגרים. בסקר מ- 1998 נמצאה ירידה קלה בשימוש בחומר: 3% בקרב תלמידים ו- 0.6% בקרב מבוגרים.

*

ההשפעות של האל-אס-די הן לא צפויות. הן תלויות בכמות הסם שנלקחת, במצב הרוח והאישיות של האדם ובסביבה שבה הסם נלקח. זה הימור – היי מטורף ומעוות או דאון חמור שמלווה בפרנויה1.

בדרך כלל, חווים את ההשפעות הראשונות של האל-אס-די אחרי שלושים עד שישים דקות לאחר לקיחת הסם. לעתים קרובות האישונים מתרחבים. טמפרטורת הגוף יכולה לעלות או לרדת, בשעה שלחץ הדם וקצב הלב עולים או יורדים. הזעה או צמרמורות הן תופעות די שכיחות.

אנשים שמשתמשים באל-אס-די חווים לעתים קרובות אובדן תיאבון, נדודי שינה, יובש בפה ורעידות. שינוי בראיה הוא התופעה השכיחה ביותר – המשתמש יכול להיעשות מקובע על החוזק של צבעים מסוימים.

 


המשתמש חווה גם שינויים קיצוניים במצב הרוח, החל מ-"אושר עילאי" מרחף ועד לאימה טהורה. הדבר הגרוע ביותר הוא העובדה שהמשתמש לא יכול לזהות איזה תחושות נוצרות על-ידי הסם ואיזה הן חלק מהמציאות.

 

כמה משתמשי אל-אס-די חווים אושר עילאי עז שהם קוראים לו באופן שגוי "הארה".

ולא רק שהם מנתקים את עצמם מהפעילויות הרגילות שלהם בחיים, אלא הם גם מרגישים דחף להמשיך לקחת עוד ועוד סם כדי לחוות שוב את אותה תחושה. אחרים חווים מחשבות ורגשות עזים ומפחידים, פחד מפני איבוד שליטה, פחד מפני אי-שפיות ומוות ותחושת יאוש בזמן שהם לוקחים את הסם. כאשר מתחיל "טריפ רע" לעתים קרובות אין שום דרך לעצור אותו והוא יכול להימשך עד לשתיים עשרה שעות. למעשה, ישנם אנשים שלעולם לא מתאוששים מפסיכוזה שנגרמה על-ידי אסיד.

*נלקח מתוך האתר של הרשות למלחמה בסמים

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

 

http://il.drugfreeworld.org

http://drugfreeisrael.org

notodrugs.yestodrugs@gmail.com

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

© כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"- Foundation for a Drug-Free World





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב