דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


THC גורם לקשיי למידה וזכירה - מריחואנה 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 3448 פעמים ]

THC מתקשר לקולטנים ייחודיים במוח

 THC אינו מביא שום תועלת למוח. THC מוצא תאי עצב שבהם יש קולטנים (רצפטורים) ייחודיים שנקראים קולטנים לקנאבינואידים ואז הוא מתקשר לאותם קולטנים.

כאשר THC מתקשר לתא עצב החומר מתערב (ופוגע) בפעולה הנורמאלית של התקשורת בין תאי העצב. אתה יכול להשוות זאת לתקלה שנגרמת בשירותי הטלפון שעשויה להיגרם בשל משתמשים רבים שמתקשרים בטלפון בבת אחת. אם תא עצב מס' 1 צריך "לומר" משהו לתא עצב מס' 2 כדי ליצור זיכרון חדש ו- THC מתערב באמצע, המסר לא יעבור כנראה.

 

בחלקים מסוימים של המוח מצויים ריכוזים גבוהים של קולטנים לקנאבינואידים. אזורים אלה הם: היפוקמפוס, המוח הקטן (מוחון, סרבלום), הגנגליונים הבזאליים וקליפת מוח.

 

THC גורם לקשיי למידה וזכירה

 ההיפוקמפוס הוא חלק של המוח ששמו מצחיק אך הוא בעל תפקיד עצום. הוא אחראי על כמה סוגים של למידה וזכירה.

התערבות בתפקוד ההיפוקמפוס גם יכולה להביא לאיבוד הזיכרון לזמן ממושך. בניסויים שנערכו בחיות מעבדה נמצא ששימוש בהרבה THC  במשך תקופה ארוכה עשוי להרוס תאי עצב בהיפוקמפוס. אם זה קורה לעכברים, ישנם סיכויים מרביים שזה קורה גם לבני אדם שמעשנים מריחואנה.

 

נהיגה לאחר עישון מריחואנה היא מסוכנת

המוח הקטן (cerebelum) הוא חלק במוח האחראי על מרבית השמירה על שיווי המשקל (איזון) והקואורדינציה. כאשרTHC  חודר למוח הקטן הוא הופך את הבעיטה בכדור במשחק כדורגל או את קליעת הכדור לסל למשימות שקשה מאד לבצע אותן.

THC  גם פוגם בפעילות של הגנגליונים הבזליים, חלק נוסף במוח שמעורב בוויסות התנועתיות.

פעולות אלה של ה- THC עשויות לגרום אסונות בדרכים. ממצאי מחקר מראים שלנוהגים לאחר שימוש במריחואנה תגובות איטיות, כושר שיפוט לקוי, קשיים בציות לתמרורים ובהגבה לקולות. באחד המחקרים בקרב 150 נהגים פזיזים נמצאו 33 מהם חיוביים למריחואנה בבדיקות. במחקר שנערך לאחרונה בקנדה בקרב נהגים שנהרגו או נפצעו קשה בתאונות דרכים נמצא

כי 19.5% מהם השתמשו במריחואנה.

*

הנתיב להתמכרות לסמים מכיוון שנבנית סיבולת, שימוש במריחואנה יכול להוביל את המשתמש לשימוש בסמים חזקים יותר כדי להשיג את אותה התמסטלות. כשהאפקט מתחיל להיחלש המשתמש עשוי לפנות לסמים חזקים יותר כדי להיפטר מהתנאים הלא רצויים שגרמו לו לקחת מריחואנה מלכתחילה. מריחואנה עצמה אינה מובילה את האדם לסמים אחרים; אנשים לוקחים סמים כדי להיפטר מסיטואציות או מרגשות לא רצויים. הסם (מריחואנה) מטשטש את הבעיה לזמן מה (בזמן שהמשתמש נמצא בסוטול). כשה-"סוטול" נמוג, הבעיה או המצב הלא רצוי חוזרים בצורה חזקה יותר מלפני כן. המשתמש עשוי לפנות לסמים חזקים יותר מכיוון שמריחואנה אינה "עובדת" יותר.

הרוב הגדול של משתמשי קוקאין (99.9 אחוז) התחילו להשתמש לראשונה ב-”סם הכניסה”, שהם מריחואנה, סיגריות או אלכוהול. כמובן שלא כל מי שמעשן מריחואנה או חשיש עובר להשתמש בסמים יותר קשים. חלק לעולם לא עושים זאת. אחרים מפסיקים להשתמש במריחואנה לגמרי. אולם חלק כן עוברים לסמים קשים יותר. במחקר אחד נתגלה שלנערים (בני 12 - 17) שמשתמשים במריחואנה יש סיכוי גדול פי 85 להשתמש בקוקאין מאשר לנערים שלא עישנו אותה, וש-60% מהנערים שמעשנים חשיש לפני גיל 15 עוברים להשתמש בקוקאין.

 

*נלקח מתוך האתר של הרשות למלחמה בסמים

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

 

http://il.drugfreeworld.org

http://drugfreeisrael.org

notodrugs.yestodrugs@gmail.com

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

© כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"- Foundation for a Drug-Free World

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב