דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישראל- נתיב של יצוא ויבוא סמים 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 803   [ נצפה 3613 פעמים ]

 

ישראל- נתיב של יצוא ויבוא סמים

 

בישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים ואלכוהול שהוקדשה לתפיסות סמים של משטרת ישראל במהלך שנת 2009 מתאר סנ"צ אלי אסייג, ראש מפלג מודיעין, ימ"ר מרכז, המשרד לביטחון פנים

את מבצע תפיסת הקוקאין שהיה אמור להגיע מפנמה לישראל- פרשיית "כוכב הצפון". (ראה מאמר "בחור יהודי עם אזרחות צרפתית וקוקאין" ).

במהלך אותה ישיבה מתאר סנ"צ אלי אסייג גם את סוגי הסמים המוחדרים לארץ ואת נתיבי היבוא והיצוא של הסמים.- "אותו אדם מסר על עשר אופרציות של יבוא סמים עם בכירי העבריינים בארץ כאשר חלקם נמצאים בחוץ לארץ בבריחה וחלקם כאן בארץ בבריחה מתיקים אחרים ולא מהתיק הזה. הצלחנו לעצור את כל האנשים שתכננו לעצור בהתחלה. מדובר ב-16 אנשים שנעצרו."

"אני מדבר על עשר אופרציות בכמויות של 200 קילוגרם חשיש, עשרות קילוגרמים של חומר מסוג אייס, קוקאין, כל הסוגים ובכל העולם מאירופה למזרח, ואפילו יצוא של סמים מישראל למזרח הרחוק ומישראל לארצות הברית."

יו"ר הועדה באותם ימים הינו ח"כ  מוחמד ברכה. לשמע דבריו של אלי אסייג מוחמד ברכה שואל אם מדובר על יצוא מישראל. סנ"צ אלי אסייג עונה לו -  "כן. זה לא קורה הרבה ובצדק אתה מתפלא. אני לא נתקלתי בהרבה תופעות כאלה שמייצאים סמים מהארץ. כלומר, מביאים אותם לארץ, מסליקים אותם ומוציאים אותם. כנראה שזה רווחי במיוחד למזרח הרחוק. על הדרך הוא פתח לנו גם שני מקרי רצח משולש, ניסיון לרצח ורצח בארץ. אלה תיקים ישנים משנת 2000. היום אנחנו עומדים עם 18 נאשמים נגדם הוגש כתב אישום והם במצב של עד החלטה אחרת.

זה בקצרה לגבי הפרשיה שניהלנו במשך שנתיים והיא הגיעה לסיומה לפני שלושה שבועות."

היו"ר מוחמד ברכה שואל ?"בעקבות הדברים של ראש היחידה ודבריך שלך, האם ניתן למדוד את האפקטיביות של התפיסות על ידי בדיקת שוק הצריכה? זאת אומרת, האם אתם מרגישים שיש השפעה  בשטח? "

 

אלי אסייג עונה-" כמובן. ברגע שהמחירים עולים, אתה מבין שיש מחסור. המחיר של הקוקאין, כמו שהסביר מפקד היחידה, הם שילמו עבורו 6,000 דולר וזה היה מדהים כי זה 6,000 דולר מול מאה אלף דולר כאשר היום זה מגיע ל-120 אלף דולר לקילו, שזה נחשב מחיר גבוה מדיי ואפילו גבוה מאוד. יש תקופות שהמחיר יורד ל-80 ואפילו ל-70. בטווח המחירים שאנחנו רואים היום, זה נמצא בפיק אפ הכי גבוה שאני מכיר. אנחנו יודעים את זה מהמקורות המודיעיניים שלנו שנותנים לנו אינדיקציה  שכרגע המחירים מאוד גבוהים וזה מסביר את התפיסה שלנו. לא מזמן הייתה תפיסה בחוף, כך שמדובר ברצף של תפיסות. לפני שלושה חודשים תפסנו רשת שהכניסה סמים דרך ירדן כאשר גם כאן אנחנו רואים מכונה משומנת, אמנם לא בקנה המידה הזה של 100 קילוגרם אלא כל פעם שלושה קילוגרם."

 מהן ההשפעות של קוקאין לטווח קצר?

 

קוקאין גורם לסוטול חזק, הנמשך זמן קצר ומיד אחריו להיפוכו ? דיכאון עמוק, עצבנות והשתוקקות למנה נוספת מהסם. אנשים שמשתמשים בו, לעתים קרובות לא אוכלים ולא ישנים כמו שצריך. הם יכולים לחוות קצב פעימות לב מוגבר מאוד, התכווצויות שרירים ועוויתות. הסם יכול לגרום לאנשים להרגיש פרנואידים, פרנואידים: חשדנים, לא בוטחים באנשים אחרים ופוחדים מהם. כועסים, עוינים וחרדים ? אפילו כשהם לא בסוטול.

לא משנה באיזו כמות מהסם משתמשים או באיזו תדירות, הקוקאין מגביר את הסיכון שהמשתמש בו יעבור התקף לב, שבץ, התקף או כשל נשימתי, שכל אחד מהם יכול לגרום למוות פתאומי.


המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

סימוכין

פרוטוקול ישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים , 27 באוקטובר 2009- "תפיסות סמים של משטרת ישראל במהלך שנת 2009"

____________________________________________________________

http://il.drugfreeworld.org         http://www.drugfreeisrael.org/

notodrugs.yestolife@gmail.com ישראל

www.drugfreeworld.org

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-       Foundation for a Drug-Free World

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב