דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחור יהודי עם אזרחות צרפתית וקוקאין המשך 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 888   [ נצפה 3502 פעמים ]

בחור יהודי עם אזרחות צרפתית וקוקאין- פרק ב'

מהלך מבצע תפיסת הקוקאין- פרשיית "כוכב הצפון"

 

פרשיית כוכב הצפון החלה בשנת -2007 כאשר המשטרה החלה לקבל מידע מודעיני על בחור יהודי עם אזרחות צרפתית בשם מישל בן-סימון שמגיע לארץ פעם-פעמים בשנה ובכל הגעה שלו לארץ, הוא מצליח להכניס לישראל 100 קילו קוקאין.

בישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים ואלכוהול שהוקדשה לתפיסות סמים של משטרת ישראל במהלך שנת 2009 מתאר סנ"צ אלי אסייג, ראש מפלג מודיעין, ימ"ר מרכז, המשרד לביטחון פנים

את מבצע תפיסת הקוקאין שהיה אמור להגיע מפנמה לישראל. 

סנ"צ אלי אסייג- " זה מתחיל בזה שבחודש אפריל מ"א, השותף של מישל בן-סימון, הגיע לפנמה, שם הוא מתחיל לבנות את התשתית והוא שוכר מחסנים. לאחר מכן מגיע מישל, מתחבר לכל סוחרי הסמים בדרום אמריקה – קולומביאנים, קוסטה-ריקה, כל מי שצריך – ולאחר מכן מגיע אדון ר"ש, המהנדס. לפני שהוא מגיע, הוא שולח שבעה קרטונים של פלחים בגודל 30 על 30 שהם שימשו לצורך סיכוך החומר במעברים. אם החומר יעבור רנטגן או כל אופציה אחרת, לא יראו אותו כי זה מסתיר אותו."

"לאחר שהוא שולח והעוזר של מישל בן-סימון מקבל את זה, הוא גם מגיע והוא מתחיל לפעול. הם רוכשים סמים. תקופה ארוכה הם נמצאים שם ואנחנו מלווים אותם בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה הפנמית. צוות מיוחד שלהם עובד עם הנציג שלנו בזמן אמת. שלחנו לשם שליחים מהיחידה שישבו ותיאמו את כל הנושא המבצעי. בשלב מסוים, אחרי שהם סיימו, הסליקו, ניקו את המחסן, הם עוברים למחסן סטרילי. מכיוון שיש תופעה שגונבים אחד מהשני סמים וגם מכיוון שהם חששו מהמשטרה המקומית, כל פעם שהם היו מסיימים איזושהי פעולה של הסלקה, הם היו שוכרים מחסן ליד, מנקים את המחסן וכך היו מרגיעים את השטח. את החומר הם הסליקו בתוך שנאים. בנו מעין ריבועים בתוכם היה החומר. כל הסלקה כזאת הכילה 600 גרם והם הכניסו את זה לתוך רמקולים יפים שאם אתה מחבר את הרמקולים למערכת סטריאו, הם עובדים. זה עבר תו תקן עולמי, הכל כשר והחברה אמיתית והכל אמיתי."

"בשלב מסוים הם עוזבים את המקום לאחר שסיימו את העבודה. אנחנו נמצאים באזור חודש אוגוסט השנה. אנחנו מקבלים אינדיקציה מהפנמים שיש כוונה של כנופיה שהשתלטה שם על האזור לגנוב את החומר. עשינו הערכת מצב והחלטנו לבצע מעצרים. אנחנו מבצעים מעצרים של שני הפנמים במקום, תופסים את החומר, 108 קילוגרם של קוקאין נקי באיכות גבוהה."

"מה שחשוב לומר, בהמשך למה שאתה אמרת ומה שאמר מפקד היחידה, שזה אמנם 108 קילוגרם שזאת כמות יפה וגדולה, אבל חשוב לציין שסגרנו כאן צינור מאוד משמעותי של סמים לארץ ולעולם. הכי קל למדוד אותנו בכמות של סמים, אבל לא פחות חשוב למדוד אותנו בזה שסגרנו צינור של הברחת סמים לארץ."

"נתפסו שם הסמים והם מקבלים אינדיקציה בכל העולם, כאשר חלקם באירופה. המהנדס נמצא בארץ ואנחנו כבר רואים ניסיון להבריח אותו. הם זיהו אותו כחוליה חלשה. הם היו אלה שזיהו אותו כחוליה חלשה - גם אנחנו זיהינו אותו כחוליה חלשה – והם עשו מאמצים כאשר ארגנו לו במיידי  דרכון מזויף. תוך כדי – וזה לא קשור לפרשה – עלינו על מעבדת זיוף דרכונים ברמה בינלאומית - ואני עוד לא ראיתי דבר כזה וכבר ראיתי כמה מעבדות  - עם מכונות, עם מדפסת מיוחדת, עם מכונות צילום מיוחדות, עם כמות אדירה של המחאות, של תעודות זהות ודרכונים מזויפים. זה לא כל כך קשור לפרשיה."

"אנחנו מבצעים מעצר ראשוני של הקמב"צית, של המהנדס ושל אדם, ס"ק,  שהוא המתווך, שלימים הוא עד המדינה שלנו. עד המדינה פותח לנו סיפור." 
 

למה קוקאין כל-כך ממכר?

 

 אחרי מטאמפטמין קוקאין יוצר את התלות הפסיכולוגית הגדולה ביותר מכל סם אחר. הוא ממריץ מרכזי הנאה עיקריים במוח וגורם לתחושת אופוריה גבוהה ביותר.

סיבולת לקוקאין מתפתחת במהירות – המכור אליו עד מהרה לא מצליח להשיג את אותה אופוריה שהוא חווה מוקדם יותר מאותה כמות של קוקאין.

 

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

סימוכין

פרוטוקול ישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים , 27 באוקטובר 2009- "תפיסות סמים של משטרת ישראל במהלך שנת 2009"

____________________________________________________________

 

http://il.drugfreeworld.org         

http://www.drugfreeisrael.org/

notodrugs.yestolife@gmail.com ישראל

www.drugfreeworld.org

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-       Foundation for a Drug-Free World




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב