דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


108 קילו קוקאין 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 686   [ נצפה 3542 פעמים ]

 

108 קילו קוקאין- 16 כתבי אישום

 

בישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים ואלכוהול שהוקדשה לתפיסות סמים של משטרת ישראל במהלך שנת 2009 התייחס נצ"מ אבי נוימן מפקד ימ"ר מרכז, בדבריו לתפיסת קוקאין שהיה מיועד להגיע לישראל בפנמה.

"הפרשיה שאנחנו ניהלנו בתקופה האחרונה במשך כמעט שנתיים שנקראת כוכב הצפון, מה שמאפיין אותה זה שנתפסו בפנמה מעל מאה קילוגרם קוקאין, 108 קילו קוקאין, שהיו מיועדים להגיע לארץ. הדבר הנוסף שמאפיין אותה זה שבמהלך השבועיים שעברו הוגשו 16 כתבי אישום נגד בכירי העבריינים במדינה ומסתבר עוד פעם שמי שעומד מאחורי היבוא הגדול במדינת ישראל, אלה לאו דווקא הבלדרים שנתפסים כשהם מביאים קילו ג'ראס מהודו או משהו מגבול לבנון אלא באמת הארגונים הגדולים. מי שנעצר במקרה הזה היו עבריינים מהארגון של מולנר, מהארגון של הקראג'ות ועבריינים מאוד בכירים. מאה קילוגרם זה הרבה וכמו שאמרת, זה נתפס. אין ספק שהרבה יותר מ-100 קילוגרם לא נתפסו כי מי שמשתמש בסמים משתמש וממשיך להשתמש."

"כדי לסבר לכם את האוזן, עוד נתון אחד שנודע לנו מהפרשיה. ארגוני הפשיעה שהיו אמורים להשקיע  ביבוא הזה, והשקיעו ביבוא הזה, כל מי שהשקיע קילו ביבוא, השקיע 6,000 דולר והוא היה אמור לקבל 100 אלף דולר. כלומר, זה הנתון המרכזי. אתה משלם 6,000 דולר ואחרי כמה חודשים אתה מקבל 100 אלף דולר, אם אתה משקיע 12 אלף דולר, אתה מקבל 200 אלף דולר, ואלה הן המכפלות. יש שם כאלה שהשקיעו גם 35 אלף דולר, ואתה יכול להכפיל ולראות מה הסכום שהם מקבלים. ההיקפים הכספיים כאן ברורים. העבריינים הבכירים שעומדים כאן לדין, אין להם כמעט מגע עם הסם, אין להם קשר ישיר עם הסם ולכן  העבודה של מפלג המודיעין כללה האזנות סתר וכל מיני אופרציות לאורך שנתיים ואכן הם מאוד הופתעו כשהם נעצרו וכאשר הסם נתפס. הם לא הבינו איך בכלל הגענו אליהם." 

 

אבקה לבנה וקטלנית

ק וקאין הוא אחד הסמים המסוכנים ביותר שידועים לאדם. לאחר שאדם מתחיל להשתמש בסם, הוכח שזה כמעט בלתי אפשרי להשתחרר מאחיזתו הן מההבחינה הפיזית והן מהבחינה הנפשית. מבחינה פיזית הוא מעורר קולטנים מרכזיים (קצוות של עצבים שחשים שינויים בגוף) בתוך המוח, שמצידם יוצרים אופוריה, אשר המשתמשים מתרגלים אליה במהירות. רק מנות הולכות וגדלות ושימוש תדיר יותר יכולים לגרום לאותה תוצאה.

כיום הקוקאין הוא עסק שמגלגל מיליארדי דולרים ברחבי העולם. המשתמשים הם מכל הגילאים, המקצועות והשכבות הכלכליות, אפילו ילדים צעירים ביותר – מגיל שמונה.

השימוש בקוקאין יכול להוביל למוות מכשל נשימתי, שבץ, דימום מוחי או התקף לב. ילדיהן של אימהות מכורות לקוקאין מגיעים לעולם כמכורים בעצמם. רבים מהם סובלים מפגמים מולדים ובעיות רבות אחרות.

למרות הסכנות שלו, השימוש בקוקאין ממשיך לגדול – כנראה בגלל שהמשתמשים מגלים שכל-כך קשה לברוח מהצעדים הראשונים המובילים לדרך הארוכה והאפלה, המוליכה להתמכרות.

 


המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

סימוכין

פרוטוקול ישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים , 27 באוקטובר 2009- "תפיסות סמים של משטרת ישראל במהלך שנת 2009"

____________________________________________________________

http://il.drugfreeworld.org

         http://www.drugfreeisrael.org/

notodrugs.yestolife@gmail.com ישראל

www.drugfreeworld.org

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-       Foundation for a Drug-Free World

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב